• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arai Chaser-V

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NinjaSamu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NinjaSamu

New member
Tämän ja XR-1100 välilla painiskelen. Molemmat tuntuu mukavalta päässä. Shoein visiiripatentti ja tuuletukset miellyttää.
Araita vaan ei kuulemma pääse koeajamaan. Visiirin mekanismi vaikuttaa myös heppoisemmalta jotenkin. Minkä kokoinen on arain pinlock ja onko joku verrannut näitä kahta? Humiseeko pahasti?

Minulla ainakin Chaser on meluisampi kuin ennen sitä käytössä ollut Shoei Raid. Joka tapauksessa kuitenkin käytän korvatulppia oli potta mikä hyvänsä, joten tuo ei ollut minulle ns. 'issue'. Visiirin irrotusmekanismi sen sijaan voisi ollakin, se on Shoeissa aivan ylivertaisen näppärä vs. hankala Arai. Mutta enpä ole tarvinnut Arain visiiriä irrottaa kertaakaan näinä kolmena vuotena kun se on ollut käytössä. Pinlockkiin ja tuuletuksiin olen ollut Araissa tyytyväinen. Rööreistä saa hyvän vedon päähän helteilläkin. Eikä pinlock ole pettänyt kertaakaan, aina on ollut huurteeton.

Makuasioita, mutta minusta Arait yleensäkin ovat paljon paremman näköisiä. Mutta jos paljon pitäisi visiiriä vaihdella, niin kyllä se olisi Shoei. Vaikea valinta, ei varmaan huono potta kumpikaan.

Itse aikanaan ostin Chaser Legendin syystä että sen maalaus oli mielestäni ylivertaisen tyylikäs vs. mikään muu markkinoilla ollut. Ja hyvältä on päässä tuntunut.

Itelle taas shoei iskee enempi ulkonäöllisesti. Raid on kai enempi tourinkimalli, joten pitäski olla hiljanen. Quantum käyny kanssa mielessä, mut sitte alkaa jo budjetti kasvamaan kun jonkun peili/tumman visiirin haluu kuiteski. Olikohan noissa ees pinlock vakiona. Tulpat joo pitkälle, mut jos huminassa on jotain sopivia sävyjä niin se alkaa vituttamaan tulppen läpi, vaikka kuulo olisikin turvassa.

Chaser-V ostettu Pride värisenä hopeapleksillä.
Olikos näille se joku oma kulkue helsingissä?
Valovuosia parempi kuin XR-1000. Visiirin ja tuuletusten mekaniikka huolestutti, mutta näemmä turhaan. XR-1100 visiirin sulkumekanismi oli kivempi, mutta ei sitä kyllä jää kaipaamaan. Lisäksi Arai on aivan hitosti hiljasempi. Ei hiljainen, mutta aivan selkeä ero.
Varaukseton peukku tälle
cool.gif

Back