• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arain iridium ja peilivisiirit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Athene

Lady, Sexy Lady
Elikkäs mitä mieltä olette Arain iridium ja peilivisiireistä vastaan semmoinen liimattava "peilikalvo" visiiriin?
cool.gif
Hinta ainakin on ~80 erkkiä vs. 18 erkkiä.... Näkyykö noista kalvoista kuinka hyvin läpi hämärällä/pimeässä ja naarmuuntuuko helposti. Entäpä visiirien näkyvyys ja naarmuuntuminen.

Mistäs moisia kannattaisi tilata? Kypärä on Arain NR-5, tietääkö kukaan mikä visiirityyppi siinä on?
thumbs-up.gif

Mullakin on toi NR5...Mutta olen ollu siinä uskossa ettei Arailla ole iridiumeja? Ainakaan ei alkuperäsinä vielä kotvanen sitten...Mutta mikäli Arailta iridiumit tulee niin en noihin kalvoihin kyllä kajoa...Meinaan on nämä nykyisetkin niin perk. hyvälaatusia visireitä ettei paljo tartte vuoden ajeluilla naarmuja katella. Mulla on kummatkin, kirkas ja tumma kuin uusia vieläkin...Laadu maksaa mutta myös näkyy ja tuntuu...
cool.gif

Jostain Arain kuvastosta muistelin katsoneeni, että iridiumejakin löytyisi...(?) Ainakin peilivisiiriä löytyy.

Mulla on Arain Condorissa iridium. Kallishan se oli, mutta kun en jaksanut alkaa niitä kalvojakaan sovittelemaan.
cool.gif

Ei ole naarmuja, hyvin on pelannut. Kovin pimeällä syyssäällä (+sateella) ei kannata ajaa customivauhtia lujempaa.
tounge.gif

Kumpi olisi parempi, iridium vai peili? Molempia näyttää olevan saatavilla.
cool.gif

Mitä tuo cara-coat meinaa noissa Arain iridiumeissa? Originaaleja saa peiliversioina ja Iridiumit on "cara-coat visoreita".
shaun.gif

Näkyykö noista kalvoista kuinka hyvin läpi hämärällä/pimeässä ja naarmuuntuuko helposti.
Semmoinen irroitettava kalvo löytyy esim. Oxfordin valikoimista ja sen idea on helppo irroitettavuus. Eli jos hämärä iskee kesken ajon, niin kalvo vain pois. Kalvo kiinnitetään vain päistään tarralla visiirin sisäpintaan, joten se ei vahingoita visiiriä. Eikä myöskään itse naarmuunnu, kun on visiirin sisäpinnalla.

Käyttökokemusta ei (vielä) ole, mutta ensi kesänä varmaan tulee testattua toimivuus... Lisäksi tietysti löytyy myös aito tumman sininen iridium-visiiri (AGV).

Olipa kyllä aika hullun suolanen hinta noilla iridiumeilla...100e!!!
crazy.gif
Väreinä sininen, violetti, hopea ja kulta...Taitaapa jäädä vimoseksi ostoslistalla.
confused_orig.gif

Olipa kyllä aika hullun suolanen hinta noilla iridiumeilla...100e!!!
crazy.gif
Väreinä sininen, violetti, hopea ja kulta...Taitaapa jäädä vimoseksi ostoslistalla.
confused_orig.gif
Sehän se
confused_orig.gif
. Mutta ei ne ulkomailla ihan noin paljon  (100 eur) maksa. Hinnat pyörii jossain 70-80 euron tuntumassa (eli kuitenkin tuplasti tavallista kirkasta visiiriä kalliimmat).

Iridiumihan on tavallaan peili... kyllä mä ainakin sellaisen otin mieluummin kuin 'tavallisen' peilivisiirin. kalliita on, saisihan sen visiirin hinnalla jo halvan kypärän!
cool.gif

Ostin viime viikolla Arai RX-1 Corsair UI Replican sinisellä iridium visiirillä. Todella hieno, ainoa negatiivinen asia oli hinta, koko paketin ovh 960 egee.

Tuli mieleen, että kun silmälaseissa on sellaisia linssejä, jotka tummentuvat automaattisesti auringon valossa, mutta hämärämmässä ovat tavalliset, niin onko kypärien visiireissä vastaavia visiirejä?

Tuli mieleen, että kun silmälaseissa on sellaisia linssejä, jotka tummentuvat automaattisesti auringon valossa, mutta hämärämmässä ovat tavalliset, niin onko kypärien visiireissä vastaavia visiirejä?
Veikkaan ettei löydy.

Ihan mielenkiinnosta: mahtaako itsetummeneva linssi tummua auringonvalossa, jos visiiri on edessä?

Luulisi, että tummentuisi. Ei kai siinä paljoa tapahdu kun valo läpäisee visiirin.

Back