• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arain visiiri...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaHa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PaHa

New member
Äh... Arain Condor... Pitäisi laitella sisään autocomin kuulokkeita ja mikkiä sekä varmuuden vuoksi olisin ottamassa visiirin irti ennen toimenpiteitä...

En viitsi alkaa tuurilla repimään... ja ohjekirja??

Mistä löytyy ohjeet kuinka tuosta saa visiirin irti??

PaHa

Mulla on viime keväänä ostettu Arai Condor potta ja kyllä se visiiri helposti lähtee. Saranoiden alla on pienet vipstaakit joita pitää vääntää ylöspäin (siinä on pieni nuoli) ja sitten vaan kääntää visiiriä lisää ylös. Sai käyttää hieman voimaa ja aluksi pelotti että menee palasiksi koko viritys mutta kyllä se sitten irtosi lopulta. Se vipu ikäänkuin nostaa kiinnikkeen pois visiirissä olevasta reiästä (päällä oleva suojamuovi nousee hieman).

Hmm, tulipa melkoiset ohjeet
biggrin.gif

Edit: näköjään ne "vipstaakit" ponnahtaa esiin vasta kun visiirin naksauttaa täysin yläasentoon.

Mulla on Arain Maverick ja luulen että samanlainen visiirikiinnitys. Siinä saa todellakin käyttää reiluakin voimaa,mutta ei se tod. rikki mene. Ne molemmat vivut ylöspäin,viisiriulos niin että naksahtaa ja sitten tavallaan työnnät ulospäin..pitäis lähteä..
thumbs-up.gif

Mulla on Arain Maverick ja luulen että samanlainen visiirikiinnitys. Siinä saa todellakin käyttää reiluakin voimaa,mutta ei se tod. rikki mene. Ne molemmat vivut ylöspäin,viisiriulos niin että naksahtaa ja sitten tavallaan työnnät ulospäin..pitäis lähteä..
thumbs-up.gif
Kyllä se vaan menee rikki. Minulla on Condorissa toinen niistä muovivipstaakeista taittunut, jonka seurauksena se on nyt kumisen löysä ja murtunee kohta poikki.

Koko mekanismi on mielestäni kyllä turhassa monimutkaisuudessaan kokolailla paska, jos vertaa kilpailijoiden vastaaviin.

Eli samalla kun väännät niistä vipstaakeista niin sitä visiiriä piti vetää muistaakseni eteen & yläviistoon, niin pullahtaa helpommalla irti. Onnistuu parhaiten kun pistät potan pöydälle visiiri itsestäsi poispäin, tällöin ote tulee jotenkin automaattisesti jo oikea eli pikkurilleillä/nimettömillä väännät vipuja ja samalla kiskot visiiriä.

Back