Auto kiilasi moottoripyöräilijän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotain oikeutta sentään, vaikka mopoilija oli tietysti se siipeensä saanut...
mad.gif

Toivottavasti tulee törkeästä vaarantamisesta. Maksaa edes...

Siinä on taas joku kateellinen sankari yrittänyt kouluttaa autolla moottoripyörää ja lopputulos oli surullinen motoristille. Sietäisi viedä tuolta autokuskilta kortti ja pitkäksi aikaan hyllyllylle.

Pienen sakonhan tuosta saa mutta korttia tuskin otetaan pois, edes viikoksi. Niin se näissä tähän asti on mennyt..

Kysessä voi olla myös ihan tavallinen kaistanvaihtotilanne, jossa mopomies on jäänyt vain katveeseen. Kiilaaminen-sanassa on tahallisuuden leima ja tässäkin se taitaa olla vain tyhjäntoimittajareppanan revittelyä.

Kysessä voi olla myös ihan tavallinen kaistanvaihtotilanne, jossa mopomies on jäänyt vain katveeseen. Kiilaaminen-sanassa on tahallisuuden leima ja tässäkin se taitaa olla vain tyhjäntoimittajareppanan revittelyä.
Jos vaihtaa kaistaa katsomatta niin se on tahallista. Piste.

Sori vain, mulla ei riitä edes minkäänlaista ymmärrystä, jos ei viitsitä katsoa, ennen kuin vaihtaa kaistaa.

Sori vain, mulla ei riitä edes minkäänlaista ymmärrystä, jos ei viitsitä katsoa, ennen kuin vaihtaa kaistaa.
Missa siina sanotaan, etta autoilija ei katsonut? Aivan hyvin on voinut katsoa, seka peileista, etta paata kaantamalla, mutta moottoripyora on jaanyt sokeaan pisteeseen.

Kaikkein todennäköisin syy on että naapuripaikkakunnalta oleva kuski huomasi olevansa suoraan menevällä kaistalla kääntyvän sijaan ja hätäpäissään vetäisi oikealle. Siinä kun on moottoripyörä vieressä niin soppa on valmis, todennäköisesti samoin olisi käynyt vaikka siinä olisi ollut autokin. Erehtyminen on inhimillistä ja onneksi ei kelleen käynyt pahemmasti.

Missa siina sanotaan, etta autoilija ei katsonut?  Aivan hyvin on voinut katsoa, seka peileista, etta paata kaantamalla, mutta moottoripyora on jaanyt sokeaan pisteeseen.
Tuntuu olevan useimmilla kotilokuskeilla se "sokea piste" katsoi mihin suuntaan vaan kun on moottoripyörien havainnoinnista kyse. On noita pari kertaa omallekin kohdalle sattunut, ja vaikea on uskoa ettei muka nähdä vaikka ollaan aivan vierellä.

Tuntuu olevan useimmilla kotilokuskeilla se "sokea piste" katsoi mihin suuntaan vaan kun on moottoripyörien havainnoinnista kyse. On noita pari kertaa omallekin kohdalle sattunut, ja vaikea on uskoa ettei muka nähdä vaikka ollaan aivan vierellä.
Joo. Itsellekin käynyt pari kertaa kehillä tiiviin liikenteen aikaan että on joutunut ajamaan samoilla kohdilla toisen kaistan auton kanssa, että kotilokuski on kyllä katsonut peiliin mutta ei lainkaan viereiselle kaistalle että onko siinä joku, ennen kuin lähtee vaihtamaan kaistaa.

Ei se nyt kai ihan liikaa olisi vaadittu, että pitäisi katsoa mihin on menossa ennen kuin kääntää rattia.

Olin tänään aamulla menossa töihin autolla ja niin vain tuli auto (vielä taksi) vasemmalta kaistalta oikealle, vaikka jo olin siinä. Eikun liinat kiinni ja A4 ois mahtunu väliin  - ei kolissu. Näkyy noita valitettavasti sattuvan silloin tällöin.

Missa siina sanotaan, etta autoilija ei katsonut?  Aivan hyvin on voinut katsoa, seka peileista, etta paata kaantamalla, mutta moottoripyora on jaanyt sokeaan pisteeseen.
Tai sitten: " Kyllähän se moottoripyörällä tilaa antaa kun minä tuohon väliin tuuppasen."

Jos kerran on kylkeen kolahtanut niin pyörä on ollut kohdalla tai sitten kotilokuskilla on ollut paha karsastus.

Olin tänään aamulla menossa töihin autolla ja niin vain tuli auto (vielä taksi) vasemmalta kaistalta oikealle, vaikka jo olin siinä. Eikun liinat kiinni ja A4 ois mahtunu väliin  - ei kolissu. Näkyy noita valitettavasti sattuvan silloin tällöin.
Katsos, joku muukin joutunut taksin koettelemaksi
tounge.gif

Tiedä sitten miten tilanne meni, oliko sokeapiste vai ei, mutta kuitenkin kiilasi ja kyllä siitä jotain voisi kuskille antaa. Shit Happens.
033102bebe_1_prv.gif
Ja kyllä, vaikka olis naiskuski
sad_orig.gif

Tai sitten: " Kyllähän se moottoripyörällä tilaa antaa kun minä tuohon väliin tuuppasen."
Juuri näin se Kuopiossa menee. Minä minä minä minä minä minä minä minä minä. Minä Iteeee.
033102ass_1_prv.gif

Juuri näin se Kuopiossa menee. Minä minä minä minä minä minä minä minä minä. Minä Iteeee.  
033102ass_1_prv.gif
Onnistunut kaistanvaihtohan perustuu vastustajan yllättämiseen. Vilkun käyttäminen on merkki viereisellä kaistalla ajaville tiivistää jonoa, ettei sinne mahdu enää väliin. Näin siis Kuopiossa...
033102ass_1_prv.gif

Tuo Kuopion onnettomuuspaikka sijaitsee yliopistollisen sairaalan vieressä. Lähellä on myös lukuisia vanhusten hoitolaitoksia. Em. seikoista johtuen varsinkin iäkkäämpää autoilijaa riittää. En tiedä tämänkertaisen tumpuloijan ikää, mutta noilla pellavapäillä ei ainakaan pää käänny pätkääkään, oli sitten kyse kaistanvaihdosta tai kääntymisestä risteysalueilla.

Toinen porukka on sitten nämä "minä olin täällä ensin" ja "tämä on minun katu" -autoilijat, joita meillä Sawossa kyllä riittää vaikka Ruotsiin jaettavaksi.

Toivottavasti mopoilija toipuu nopeasti.

Joillakin autoilijoilla on outo tapa ajatella.
Niinkuin sillä papalla, joka oli peruuttaa takanaan olevaan pyörääni ja kun pamautin kädellä perälunkkaan ja sain sen pysähtyyn.
Tuli ulos ja sanoi ihmetellen, että kyllä minä sen sinun pyörän näin, mutta tuohon eturenkaaseenhan se vain olis osunut.
Ne ei miellä, että se eturenkaan takana oleva massa painaa hyvän matkaa yli 300 kg.

Back