Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moi!Koska tulee myyntiin uudet Autocom 2006 mallit?
Mua kiinnostaa toi Super pro AVi.
Onks jo hinnoista tietoo?
Ei tuohon itse Autocomia tarvita, osta esim. Autocomin kuuloke/mikkisetti (pillion kit) per kypärä ja teetä piuhat + tankotangentti pillion kitin ja PMR:n välille (esim. RxTx tekee näitä) ja homma on sillä selvä. Autocomin keskusyksikkö tulee kuvioihin mukaan vasta sitten kun haluat kuunnella musaa tai puhua kännyyn tai kyydissä olijalle ajon aikana. Toki PMR:n signaalin voi kierrättää Autocomin kautta yksinkin ajaessa, mutta eipä siitä kummoista lisähyötyä synny.
Sen perusteella mitä on tähän mennessä tullut asiaa kokeiltua, keskuspalikan rooli taustamelun vaimennusta ei ole mitenkään tärkeä. Veikkaan, että vaimennus on oleellisilta osiltaan toteutettu puhtaasti mikrofonin suunnittelulla, ilmeisesti sopivalla herkkyyden säädöllä. Pelkällä PMR:llä ja pillion kitillä en ole havainnut enempää taustakohinaa kuin keskuspalikkaa käyttämällä. Tosin en ole vertaillut asiaa niin että kytkisin sen PMR:n keskusyksikön kautta (sopivan piuhan puutteessa), vaan kokemuksen perustuu kyytiläisen äänenlaatuun vs. PMR-käytön äänenlaatu. Mutta uskoisin asian tulleen selvästi ilmi jos ongelmaa olisi.Miksi Autocom yleensä on siis keksitty ja miksi se on hyvä? Siksi, että se osaa suodattaa taustamelun pois signaalista
Melko lailla eroja, mutta vanhoja ei enää ole edes saatavilla kuin 1kpl Pro ja 1kpl Easy-sarjaa, joten nopeat syö hitaat. Uusia ei vielä ole tehtaalta saatu.Mitä eroa on vanhempiin Autocomeihin tolla 2006 malilla, muuta kuin hinta?
Tässä (toivottavasti)*Missä se rautalanka on...?*
Eli nyt kun mulla on Cobran PMR:t ja haluan laittaan sen Autocom kautta. Ihan jo pelkästään sen takia että saan Riderin liitettyä siihen. Sekä puhelimen. Tai MP3-soittimen...
Jos ostan AV1:n, niin siinä ei ole lainkaan tankotangenttia, koska siinä on VOX? Easi Plussassa se on?
Onko niissä samanlaiset mahdollisuudet liittää lisälaitteita? Eli just puhelin, (mites BT) MP3, raideri ym? Eli onko niissä saman verran pistokkeita?
Sitten tyhmin kysymys, jos mulla on liitettynä omaani rideri, niin ei kai se toinen kuule samaa mitä minä? Tai jos vaikka satun laulaa luikauttamaan ja mulla on AV1:n niin se toinee kuulee vain lauluni? Eikä musiikkia jonka mukana luikautan? Meinaa saattaa olla äkkiä kaveri ojassa jos oikeen innostuu laulamaan...
![]()
Tuossa olen kanssasi samaa mieltä, onhan se tangentti hieman hintava (60e) mutta on kyllä ainakin meillä käytössä ollut todella loistava.Tuossa mielessä tuo tanko tangentti on loistava. ei tarvitse häpeillä laulujaan tai muuten kiroilujaan vaan on omassa "näpissä" mitä linjoille päästää ja mitä ei.
Saa laitettua, mutta jonkinlaista impedanssin säätöä saattaa joutua tekemään kuulokkeista riippuen. Ei ylivoimaista kummiskaan.Tulipa mieleeni Autocomiin liittyvä kysymys, johon en ole vielä aiemmista threadeista vastausta löytänyt...
Mieleni tekisi hankkia joku Autocom-malleista, mutta saako niihin liitettyä muita kuulokkeita kuin Autocomin oman kypäräsarjan, menettämättä laitteen hyviä kuuluvuusominaisuuksia? Kypäräsarjan mikki jäisi siis ainakin käyttöön.
Mielessäni ovat vaikkapa Elacinin tai Finfonicin kuulokkeet/kuulonsuojaimet.
Joo, tiedän jo, että ääni kuulemma kuuluu kyllä läpi sillä vakiokuulokesarjallakin, vaikka korviin huomattavan paljon edullisemmat Earit laittaisikin, mutta kun vanhasta kokemuksestani tiedän kuinka hyvin tuollaiset henk.koht. kuulokkeet/kuulolaitteet saa korviin istumaan, niin eipä vaan huvita Eareja paljon käyttää. Poskettoman kalliita ne kyllä ovat...
Edit: Pari sanaa uupui & muita vihreitä...
Eiköhän ne säädetyt ohjeet pian saada maahantuojalta. Nyt oli tehtaalla alkuun niin paljon pulmia saada uusi mallisto ulos, että ei ollut annettu maahantuojalle etukäteen edes niitä englanninkielisiä, jotta olisivat päässeet kääntämään. Heti kun tulee, niin postitellaan tai meilataan.Nyt on sit autocom 2006 mopottimessa kiinni.![]()
Eihän siinä ole paljon nappuloita, mutt olis silti kiva jos olis tostakin olis Suomenkieliset ohjeet, Lontoo kääntyy meikäläisen lantussa nii huonosti![]()
Kiitos!Eiköhän ne säädetyt ohjeet pian saada maahantuojalta. Nyt oli tehtaallaa alkuun niin paljon pulmia saada uusi mallisto ulos, että ei ollut annettu maahantuojalle etukäteen edes niitä englanninkielisiä, jotta olisivat päässeet kääntämään. Heti kun tulee, niin postitellaan tai meilataan.Nyt on sit autocom 2006 mopottimessa kiinni.![]()
Eihän siinä ole paljon nappuloita, mutt olis silti kiva jos olis tostakin olis Suomenkieliset ohjeet, Lontoo kääntyy meikäläisen lantussa nii huonosti![]()
![]()