Autocom Active

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pikkupeka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pikkupeka

New member
Merkki koki uudistuksia vuodelle 2006, joten:
Millaset kokemukset ko. laitteesta?
Laite ei ilmeisesti "kuulostele" taustamelua ja säädä volumea sen mukaan?
Eli pitääkö samalla panostaa suoraan parhaimpaa malliin?
Laite hankinnassa kuski-matkustaja (gps ja mp3) yhteyden hoitoon..

Sijoitin itse viime vuoden keväällä kyseiseen laitteeseen ja olen todella tyytyväinen. Laite toimi loistavasti kesän reissun ajan. Kerran kun volumet ja herkkyyden säätää kohdilleen niin sen voi unohtaa. Ainoa huono puoli itselläni on se, että kun on avattava potta niin puomia saa olla asettelemassa kohdilleen vähän väliä kun liikkuu mm. kypärää päästä otettaessa väärään asentoon. Pitää nyt talven aikana vähän retusoida puomin kiinnitystä. Tosiaankaan en itse kaivannut ajonopeuden tai taustamelun tason mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta.

Myös itse tyytyväinen. Opetukseksi oli kuitenkin, että vaikka ko. vehkeen pitäsi toimia myös paristolla niin kulutus oli sitä luokkaa, että virta oli otettava akulta. Kun sitten uskoin valmistajaa, että laite on päällä vain puhuttaessa niin otatin virran suoraan akulta sillä seurauksella, että pian akku oli tyhjä. Nyt takavalon kanssa yhteisellä katkaisimella.

Tyytyväinen käyttäjä täälläkin. Minulla GPS, MP3 ja bike-to-bike. Ja sama havainto oli tuosta suorasta akkukäytöstä, loppukesästä siirsin sähköoton valokatkaisijaan. Mikkipuomin laitoin alunperin niin lujasti avattavaan Schuberthiin, että sitä on kestänyt taivutella.

Autocom on ollut käytössä pari kesää n. 50000km. Ainoa murhe on ollut tästä puomimikrofoonista , kun sitä joutuu asettelemman uudellen kypärän päähänlaiton jälkeen. Niin nyt viime kesänä se johdon suojaksi laitettu tukiverkko meni poikki, mikki kyllä toimi edelleen.

Tulipa tilattua samanlainen laite, huomenna ilmeisesti pääsen asentelemaan kypäröihin.
Tyhmä kun olen tuon tekniikkapuolen suhteen niin kyselen miten laitteen saisi liitettyä pyörän sähköjärjestelmään, sama ongelma TomTomin kanssa? Suoraan akkuunhan noita ei ilmeisesti kannata tökätä. Jos joku viitsisi selittää kansantajuisesti miten homma toimii, vai olisko parasta viedä mopo keväällä huoltoon ja teettää asennus siellä?

Tulipa tilattua samanlainen laite, huomenna ilmeisesti pääsen asentelemaan kypäröihin.
Tyhmä kun olen tuon tekniikkapuolen suhteen niin kyselen miten laitteen saisi liitettyä pyörän sähköjärjestelmään, sama ongelma TomTomin kanssa? Suoraan akkuunhan noita ei ilmeisesti kannata tökätä. Jos joku viitsisi selittää kansantajuisesti miten homma toimii, vai olisko parasta viedä mopo keväällä huoltoon ja teettää asennus siellä?
Juu minä myös kaipailisin tietoa. Autocomin asensin suoraan takavalolta, mutta nyt pitäisi asennella Kahvanlämppäreitä, Zumoa ja ehkä mahdollisesti tupakansytkärijohtoa.
Jos on näin paljon tavaraa asennettavana, niin pitääkö välille kytkeä jotain releitä, sulakkeita??
Vai asentelenko loputkin romut suoraan takavalolta?

Juu minä myös kaipailisin tietoa. Autocomin asensin suoraan takavalolta, mutta nyt pitäisi asennella Kahvanlämppäreitä, Zumoa ja ehkä mahdollisesti tupakansytkärijohtoa.
Jos on näin paljon tavaraa asennettavana, niin pitääkö välille kytkeä jotain releitä, sulakkeita??
Vai asentelenko loputkin romut suoraan takavalolta?
Itselläni on tarkoitus suunnilleen samaa settiä asennella, takavalolta otan ainoastaan Autocomin.
Zumolle, GPS:lle, tupakansytytin pistorasiaan ja SELV rasioille otan virran sellaisesta autohifiterminaalista, joka on sulakkeen takana.
-Sergei-

Yhteen pyörään setti jo asennettu ja tulipa mieleen vilkaista myös ohjelehtistä ja siinähän lukee ettei virtaa saisi ottaa takavalosta jos pyörässä on absit?!?  
eek.gif
Uskoako vai eikö - vaihtoehdot?

Hei miksi Zümo ei saa kytkeä suoraa akulle? Laitteen mukana tulleessa virtajohdossa sulake mukana. Autocomin olen kytkenyt takavalosta.

Tyytyväinen käyttäjä täälläkin. Minulla GPS, MP3 ja bike-to-bike. Ja sama havainto oli tuosta suorasta akkukäytöstä, loppukesästä siirsin sähköoton valokatkaisijaan. Mikkipuomin laitoin alunperin niin lujasti avattavaan Schuberthiin, että sitä on kestänyt taivutella.
Moro

Just pitäisi Autocom activea ruveta asentelemaan ja usko loppuu kesken sen puomin kanssa. Mistä reistä se puomi siis menee kypärän sisuksiin? Onko sen puomin kanssa käytännössä joka kerta räplättävä erikseen kun kypärän laittaa päähän? Niistä Tokimoton Adobe ohjeista ei oikein kunnolla selviä tuo puomin asennus. Apua.

Ei huolta puomista - jos kypäränä on avattava Schuberth Concept niin autocomin mikrofonin saa asennettua siihen leukasuojaan kiinteästi ja johdot vietyä lukkonastojen kautta. Tällöin puomia ei tarvita ollenkaan. Eli tällöin mikrofonin johdot kytketään kun leukasuoja lukitaan alas. Muissa kypärissä on erilaisia lukkomekanismeja, mutta Conceptissa tuo toimii hyvin sen jälkeen kun lukitusmekanismin kontaktipintoja on vähän puhdistanut.

Tässä ohjeet lontooksi puomittoman mikrofonin asentamiseksi

Autocomin hyvä lisälaite on myös nokian CK-7W ja sopiva autcomin liitin part 1262. Nyt kun puhelimessa on äänivalinta niin soittaminen onnistuu sanomalla nimen. Samoin musiikki soi suoraan kännykästä Autocomin kuulokkeisiin.

Hei miksi Zümo ei saa kytkeä suoraa akulle? Laitteen mukana tulleessa virtajohdossa sulake mukana. Autocomin olen kytkenyt takavalosta.
Ai, eikö sitä saa? Kiellettiinkö se oikein jossain ohjeessa?

Näin minä kytkin, koska ensin otin virran pääsulakkeelta (myös jatkuva virta), mutta jostakin syystä jännite oli liian alhainen, eikä Zumo mennyt prätkä-modeen. Akku sattui olemaan siinä vieressä, joten siihen piuhat, ja jo alkoi pelittämään.

Ai, eikö sitä saa? Kiellettiinkö se oikein jossain ohjeessa?

Näin minä kytkin, koska ensin otin virran pääsulakkeelta (myös jatkuva virta), mutta jostakin syystä jännite oli liian alhainen, eikä Zumo mennyt prätkä-modeen. Akku sattui olemaan siinä vieressä, joten siihen piuhat, ja jo alkoi pelittämään.
Zumon piuhat sulakkeineen suoraan akkuun. Hyvin on pelittänyt jo parin viikon ajan. Myös mp-mode toimii
smile_org.gif

Jos otat suoraan akusta, joudut laittamaan zumon aina erikseen päälle ja myös sammuttamaan sen. Itse otin BMW:n etuparkkipolttimolta sähkön (sattui olemaan saatavilla) ja toimii siis virta-avaimesta.

Mulla on kytketty Tomppa, kahvalämppärit (Saito2) sekä Autocom releen kautta. Rele saa herätevirran takavalolta!
Kätevää, ei jää koskaan virrat päälle vahingossa.

autocom ostettiin kevään messuilta. Kypäriin asennus on vähän tuottanut hankaluuksia. Molemmilla avattavat kypärät, itsellä SHOEI, kaverilla KBC. vaikea löytää kuulokkeille juuri oikea paikka ja mikki vääntyilee.
confused_orig.gif

Tänään ajettaessa huomasin, että kovemmassa vauhdissa todennäköisesti ilmavirta aukaisee linjan, suhahtelee.
Toivottavasti jatkossa kokemukset paranee
062802jumpie_prv.gif

edelleen vaikeuksia autocomin kanssa. kuski kuulee vain kaupunkinopeuksissa. takanaolijan mikki aukaisee linjan kun vauhti vähänkin nousee, paha suhina korville
veryangry.gif

näilläkin palstoilla niin kehuttu laite alkaa ottaa hermoon....
kuulokkeetkin vähän painaa, kun on kauemmin päässä.
buttrock.gif

Kuulokkeiden "painaminen päässä" - riippuu kait kypärästä/päästä.

Puhelinjan avautuminen vauhdissa - säädä VOXia.

Back