• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Autocom ja Nokian puhelimet...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
Tuli tosiaan hankittua Autocomin activerider kahdella kypäräsetillä sekä Nokia 5100-adapterilla. Kun kytken adapterin puhelimeen niin luuri herjaa "puhelin ei tue tätä lisälaitetta". Puhelimeni on siis nokian 5100 jossa on samat sisuskalut kuin 7210 noksussa.

Kävin tokimotossa vierailulla aiheesta ja minulle kerrottiin että vika ei ole adapterissa vaan tietyt mallit hylkivät tarvikeadaptereita joita he myyvät ja hommasta selviää kolvailemalla itse nokian alkup handsfreesta adapteripiuhan autocomille. Tiedä sitten onko noin...

Onko porukalla kokemuksia Autocomin kypäräpuhelimista Noksun gesmien kanssa? (jos on niin mikä nokian malli)

Laitoin mailia firmaan (RXTX-tuote) joka toimittaa Tokimotolle nuo adapterit. Vastaus tuli parissa tunnissa:

Moi,

Juu tossa paketissa on suuria ongenlmia, joita piakkoin koitamme ratkaista!

Ongelman tekee Nokian joku "juttu" jota koitamme selvittää!
Koitamme löytää toimivaa adapteria tai syytä vanhojen toimimattomuuteen!

Tällä hetkellä toimivin paketti on 3210/3310/6510 malliset puhelimet!

Sitten vaan odotellaan
smile_org.gif

Joup, käväisin saman asian johdosta ko liikkeessä kyselemässä 5100:ni tuota adapteria ja samat oli lausahdukset. Aiempi 6210 pelitti ainakin "iisi-seiskan" kans buenosti eli kunhan hemmot saa asian järjestykseen, pääsee varmaan muitakin kännyköitä hyödyntään Autocomeilla...
smile_org.gif

Joup, käväisin saman asian johdosta ko liikkeessä kyselemässä 5100:ni tuota adapteria ja samat oli lausahdukset. Aiempi 6210 pelitti  ainakin "iisi-seiskan" kans buenosti eli kunhan hemmot saa asian järjestykseen, pääsee varmaan muitakin kännyköitä hyödyntään Autocomeilla...  
smile_org.gif
Madmax, jos kuulet mistä saisi toimivia adaptereita tai saat jotain vihiä kun tokimoto saa uutta settiä itselleen niin pistä muistaessasi viestiä mullekin
smile_org.gif
GSM-ominaisuus olisi todella tärkeä saada kuntoon...

Hei!
Insmatilta löytyy seuraavat adapterit. Omani 560-8235 ainakin toimii hienosti.

560-8170 HF adapteri ErT10/18/800/700/600t
560-8182 HF adapteri ErT28 ja uudemmat (matala malli)
560-8235 HF adapteri No3xxx/8xxx/5210 ja vast.
560-8161 HF adapteri No6100/7210/6610
560-8160 HF adapteri No6xxx/51xx
560-8180 HF adapteri No6xxx/51xx (matala malli)
560-8261 HF adapteri No9210 (johto sivulle)
560-8260 HF adapteri No9210/9110
560-8205 HF adapteri PanGD90/70/30
560-8185 HF adapteri Sie 45/35/25 -sarjat
560-8186 HF adapteri SieC/S55

Insmat tuoteluettelo

Ei muuta kuin tilaamaan lähikauppaan ja
062802moto_prv.gif

Insmatilta löytyy seuraavat adapterit. Omani 560-8235 ainakin toimii hienosti.
Missään paikassa pk-seudulla ainakaan ei tunnu olevan noita hyllyssä, Gigantti oli ainoa mesta joka näki koneelta että heidänvlikoimiinsa tuo kuuluu mutta myymälöissä noita ei ole. Hintalappuna ainakin Noksun mallilla ollut 3,30€ joten ei oo hinnallakaan pilattu palikka =)

Sain vahvistuksen epäilyihini, Insmatin adapterit eivät kuulemma toimi 5100-mallin kanssa - eli se siitä
sad_orig.gif

Testatusti Insmatin adapteri (560-8161) toimii Nokia 5100:sen kanssa. Sain tänään ostettua moisen kun ystävällisesti lähiliike tässä tilasi minulle moisen, hinta huikeat 4,50€ . Toimii ainakin seuraavien noksujen kanssa:

5100
6100
6610
7210
7250

Jos tarvitsette Insmatin adaptereita niin tuo liike lupasi tilata:

Nokamo Oy
Martinkyläntie 61, Vantaa
puh. 09-853 3990
email: eija.pakkanen@nokamo.com

Soittoa vaan niin tilaavat, hyllystä ei suoraan löydy.

DÄÄÄÄÄÄM..! Turhaan siis ravasin RX-TX Tuotteessa... No, pääasia ett palikkaa on saatavilla, täytynee tilailla...
wink.gif

Tiedoksi saatettakoon, että pääkaupunkiseudulta saa Nokian puhelimiin HF-adaptereita Pitäjänmäen DESKistä. Sanoivat pitävänsä koko valikoiman hyllyssä, tai ainakin lyhyellä toimitusajalla. Tämä selvisi, kun käytin kokonaisen päivän adapterin etsimiseen. Bensat maksoi tuplaten itse adapteriin verrattuna.

Edit: Pitäjänmäen DESK on nykyään Päämies.

Tämä nyt on vähän myöhässä eikä koske niinkään Nokian HF-adaptereita vaan Nokian ja Autocomin pelittämistä keskenään.

Asensin keväällä Autocom Pro-sarjan pyörääni (BMW K1200LT) ynnä adapterin sun muut Nokia 6310 i puhelinta varten. Kaikki toimi aluksi ihan hyvin, mutta sitten ilmaantui mystinen vika: Saapuvat tai soitetut puhelut katkeilivat ihan muutaman sekunnin kestettyään. Hain vikaa adapterista, löysistä liitoksista, likaisista puhelimen perspään liittimistä ynnä muualta. Tein hommia tuntikaupalla ja lopulta jopa tinasin Insmatin adapterin suoraan kiinni Autocomin johtoon. (ohitin siis sen jakkiliittimen.) Ei tämäkään auttanut. Meinasin jo vaihtaa puhelimenkin.

Lopulta vika löytyi ihan vahingossa ja kerron sen tässä nyt muillekin mahdollisesti saman vian kanssa temppuileville:

Kun säädin Nokian äänenvoimakkuuden tasoa tietyn (noin puolenvälin) yli, lakkasivat Nokia ja Autocom sietämästä toisiaan. Jompi kumpi syöttää toiselle liikaa voltteja, Watteja, (milli)amppeereita tai ties mitä. Nyt kun pidän Nokian äänenvoimakkuussäädön tolpat alla puolessä välissä homma toimii täydellisesti.  

t. pozo
062802moto_prv.gif

Ite en enää ajele Gesmin kanssa ollenkaan - autocomi kun ei osaa hiljentää musaa puhelun ajaksi =(

Ite en enää ajele Gesmin kanssa ollenkaan - autocomi kun ei osaa hiljentää musaa puhelun ajaksi =(
Sulla on Jassu jotain vikaa siinä Autocomissasi, sillä kyllähän sen pitäisi osata hiljentää musat ynnä muut pöpinät puhelun alta pois.  
confused_orig.gif

(Älä sitten minulta kysy, että mitä vikaa, Tokihan moton pojat osaa auttaa...) Kirjoitit, että et "enää ajele", ilmeisesti kapineesi on sitten aluksi toiminut, vai onko tuota musan vaimennus puuttunut alusta pitäen? Onko sitten niin, että sitä ominaisuutta ei kaikissa Autocom-malleissa olekaan, mene ja tiedä...

Kaikenlaiset muut BMW / Autocom / Nokia -ongelmat olen kyllä läpikäynyt. Nyt on pelittänyt jo kolmisen kuukautta ihan asiallisesti.

T. pozo  
062802moto_prv.gif

Mulla oli tuo puhelujen katkeaminen myös ongelmana koko Italian-reissun ajan. Luulin, että puhelimen lievä kastuminen heti Rostockin jälkeen oli syynä, mutta reissun jälkeen ei ongelmia ole suuremmin ollutkaan. Muuten voisi kokeilla tuota äänenvoimakkuuden vaikutusta, mutta HF-piuha meni jo jostakin kohtaa poikki joten jää sekin kokeilematta.

Lähetin toissa päivänä Nokialle tiedustelua, miten tuon piuhan voisi korvata Bluetooth-virityksellä, mutta ei ole mitään vielä kuulunut.

Edit: vastaus tuli, eivät osaa auttaa.

Tuosta musiikin vaimenemisesta puhelun aikana, se ominaisuus on vain Pro-mallissa. Muista se on säästetty pois. Active vaimentaa musiikin normaalin juttelun ajaksi.

Sulla on Jassu jotain vikaa siinä Autocomissasi, sillä kyllähän sen pitäisi osata hiljentää musat ynnä muut pöpinät puhelun alta pois.  
confused_orig.gif
Mulla on tuo Active Rider -setti ja siinä ainakaan hiljennys ei toimi - kiinnitys autocomissa ollut seuraava:

- Minidisc (music-liitännässä)
- Nokia 5100 adapterin kera Phone-liitännässä

Eli kun puhelu tulee tai itse soitat niin musa kyllä pauhaa taustalla kokoajan, sitten kun itse aloitat puhumisen niin musat toki vaimenevat hieman (aivan kuten matkustajan kanssa puhellessa) - sitten taas kun toinen pääty alkaa puhumaan niin musat feidaavat takaisin ylös.

sanoi:
Kirjoitit, että et "enää ajele", ilmeisesti kapineesi on sitten aluksi toiminut, vai onko tuota musan vaimennus puuttunut alusta pitäen?
Kyllä mulla tuo vaimennus GSM:n suhteen on puuttunut alusta lähtien...

Back