Autocomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PaHa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PaHa

New member
Ja nyt polttelee....
062802moto_prv.gif

Olen nyt vakavasti päätymässä Autocomiin ja myyjäkin messuilla suositteli ActiveKittiä ja noin periaatteessa se lienee järkevää ettei tarvitse vaihdella battereita ja toisaaltaan Pro-Kit on sikamaisen kallis...

Nyt vaan mietityttää tuo asennuspuoli?  
withstupid.gif
 Pyöränä on CBR1000F ja sinne taaksehan se mahtuisi takavalon etupuolelle josta saisi virratkin hienosti mutta sitten ongelmaksi tulisivat mielestäni ulostulot ajajalle + matkustajalle, samaten kuin mahdolliset liitynnät PMR:ään sekä GPS:ään... Eli...
nixweiss.gif

Onnistuuko jos tekisi taakse tai johonkin muuhun sopivaan paikkaan ulostulon ja nätin liittimen virralle sekä tarvittava virtapiuha ja pitäisi sitten mötikkää taskussa tai tankkilaukussa ja siitä sitten piuhoja tarvittaviin paikkoihin?

Kommentoikaa jotta pääsen tilaamaan...
bowdown.gif

PaHa

Hommasin tuon ActiveRiderin tässä kevättalvella ja olen sitä asennellut pyörään muiden projektien lomassa.

Satulan alle ajattelin mokkulan laittaa ja ulostulot ottaa satulan etuosasta ylös tankkilaukulle ja kypärälle. Tankkitarra suojaa tankkia naarmuuntumiselta eivätkä nuo johdot niin paksuja ole että ne haittaisivat nivusissa, tai näin ainakin olen asiaa ajattelut. Homman pääsee testaamaan käytännössä lähiviikkoina.

Vaikka ei ole cebaria niin uskaltaudun vastaamaan
smile_org.gif
Mulla on tuo activekitti ollut yammun thundercatissa nyt vuodenpäivät - lisähöysteinä on PMR-vermeet tankotangentilla.

Itse autocomin keskuspalikka on asennettu penkin alle ja piuhat tulevat kuskille penkin välistä (etulaidasta) pihalle :

normal_DSCF2665.JPG

Musta paksumpi piuha on itse autocomiin kypärästä menevä, harmaaseen tulee kiinni pmr ja tuo kolmas ohut naru on musiikkilähteelle.

Emännän hypätessä kyytiin pompsautetaan pelkääjän piuha penkin alta takaa ulos.

Itse palikan kun kerran asentaa ja säätää niin sitä ei paljoa tarvitse hinkkailla, mulla ollut nyt vuoden samoilla säädöillä koskematta. Musalähteen liitännän penkkiä irroittamatta ratkaisin tollasella 1,5 metrin uros-uros 3.5 mm piuhalla jonka taisin realisoida verkkokauppa.comista.

Jeps... mistä otat virran Autocomille?

Ja mulla ei ole tuollaista tankinsuojaa johon saisi piuhoja "kiinni" ja hieman arveluttaa että tuossa roikkuu tuo kolme johtoa jos yksin ajelee...??

Satulankin avaaminen on "hankalaa" kun laukkujen teline tulee suoraan avainreiän kohdalle... onnistuu mutta vaatii vähän näpräämistä...

Mutta kiitos kuvasta auttoi hiukan... saisiko kuvan myös sisäpuolelta... näkisi paikan ja kytkentöjä... voit laittaa myös meilillä peehoo@gmail.com jos kuva on liian kookas orgin sivuille...

Periaatteessa siinä kuitenkin olisi kiinni kohtuu kokoajan tuo gps joten ei siinä roikkuisi kuin tuo matkustajan ja mahdollisesti poppikoneen piuha vapaana jotka voisi ehkä laittaa sisäänkin satulan alle kun niitä ei käytä...

any comments?
bowdown.gif

PaHa

Jeps... mistä otat virran Autocomille?
Miinus on kiinni akussa ja plussa tulee lattasulakkeen alta, eli sulake poies -> piuha alle -> sulake kiinni. Muistaakseni on ajovalojen sulakkeessa.

sanoi:
Ja mulla ei ole tuollaista tankinsuojaa johon saisi piuhoja "kiinni" ja hieman arveluttaa että tuossa roikkuu tuo kolme johtoa jos yksin ajelee...??
No onhan sulla piuhat kiinni yksinkin ajellessa, itse ainakin kuuntelen minidiscistä musaa.

Ei mullakaan oo tankkisuojassa kiinni kun tuo musalähteen pikkupiuha, sekään ei olisi välttämätöntä olla tossa mutta kun olen tottunut
smile_org.gif

sanoi:
Mutta kiitos kuvasta auttoi hiukan... saisiko kuvan myös sisäpuolelta... näkisi paikan ja kytkentöjä... voit laittaa myös meilillä peehoo@gmail.com jos kuva on liian kookas orgin sivuille...
No siis kone on kiinni penkin alla sellasella kumilenkillä millä on kiinni mm työkalusatsi, piuhat vedett kasaan nippusiteillä. Ainoat asennukset jotka tarvitset oikeastaan on noi virrat ja ne selitinkin tuossa ylempänä.

sanoi:
Periaatteessa siinä kuitenkin olisi kiinni kohtuu kokoajan tuo gps joten ei siinä roikkuisi kuin tuo matkustajan ja mahdollisesti poppikoneen piuha vapaana jotka voisi ehkä laittaa sisäänkin satulan alle kun niitä ei käytä...
Nojoo, matkustajan piuhan voi jättää "töpöksi", jokatapauksessa sulla tulee kypärän ja autocomin väliin jatkojohto jonka syötät rotsin sisältä kulkemaan ja tulemaan helmasta pihalle (kuuluu pakettiin), joten se ulostuleva piuhanpää satulan alta ei tarvitse olla kuin muutama sentti.

Back