Kävin kauppaa moottoripyörästä Autohaus Salon kanssa. Liike sijaitsee siis Salossa.
Pyörä oli noin 3 tkm ajettu, puhelimessa ehjä ja hyvä peli. Edullisen hinnan syynä oli että pyörästä pitää päästä eroon. Kiinnostuin pyörästä niin paljon, että päätin sitä lähteä katsomaan pk-seudulta asti, kun sen kerran piti olla kunnossa. Päätin kuitenkin syynätä pyörän tarkkaan, sillä samaa mallia on myyty kilpuriksi paljon ja kadulle ei juuri lainkaan.
Selvittelin pyörän tietoja ja sain edellisen omistajan puhelimella kiinni. Hän kertoi, että oli maalauttanut toisen sivukatteen koska siinä oli ollu "kiveniskemiä"
Ihmettelin tarinaa hieman. No, perille päästyäni alkoi totuus valjeta. Etukate oli halki ja tökerösti maalattu yli. Sivukate oli kyllä maalattu(huonosti myös), mutta muuten korjaamatta, halki sekin. Kysyin halkeamista, myyjä kertoi että liekö tärinästä haljenneet.
Tarkastin jarrusatuloiden kiinnitykset, varmistui(vahva epäily oli jo etukäteistietojen pohjalta) että pyörällä on kilpailtu (tai ainakin se on ollut kilpavireessä). Myyjä sanoi että näin saattaa olla. Löysin takasvingistä teipinpalan ja kysyin mikä tämä on, myyjä arveli että lieneekö ajanottolaitteiston kiinnitys tai jotain. Otin teipin pois ja alta löytyi kaatumisjälki jota oli siistitty rälläkällä. Kysyin myyjän kommenttia, hän ehdotti (edelliselle omistajalle soitettuaan) että pyörässä aiemmin kiinni ollut pakoputki (Akra) olisi hinkannut siihen kohtaan. Tässä vaiheessa meinasi kyllä jo pokka pettää, sen selvempää kaatumisjälkeä ei ole olemassakaan. Muitakin hälyttäviä merkkejä oli, esim runsaasti renkaanvaihtojälkiä vanteissa, jalkatapeista oli poistettu raahauspalat, rattaita oli vaihdeltu, takatapit olivat olleet irti, taka-akselin muttereissa oli runsaasti avaamisjälkiä, koneen kiinnitysruuveissa oli jälkiä kaatumisesta. Näin ei pitäsi olla 3000 km ajetussa kaatamattomassa katupelissä. Kerroin myyjälle että pyörällä on satavarmasti kilpailtu ja se on siinä sivussa kaadettu. Myyjä alkoi "selvittää" asiaa. Oli kuulemma kipattu kisassa Räyskälässä, mutta vain hitaasta vauhdista ja nurmikolle. No näin saattoi ollakin, mutta ohjauksessa oli silti mielestäni jotain omituista ääriasennoissa, muutakin kuin ohjauslaakerin löysyys. Keulaputkia ei ollut mitattu, ja se oli viimeinen niitti.
Jotenkin jäi semmonen maku hommasta, että myyjä ja edellinen omistaja ovat jonkinsortin tuttuja ja koittavat yhteisellä valehtelulla saada pyörän myytyä. Ihme touhua.
Plussaa oli, että myyjä nouti minut juna-asemalta katsomaan pyörää ja vielä vei takaisin, vaikka ei kauppaa tullutkaan. Sekin oli hyvä, että koeajon sai suorittaa aivan rauhassa. Hyvää palvelua
Mutta muuta hyvää ei sitten oikein ollutkaan. Kysyin myyjältä vielä lopuksi että haluavatko hyvittää minulle turhista matkoista jotain, sillä pyörä oli puhelimessa ollut vielä ehjä. Sillon alko taas karmee selittely(valehtelu) että olivat vasta tänään huomanneet katteiden vauriot. Siinä vaiheessa päätin että selvä, haetaan korvaus sitten tätä kautta
Yksi junamatka oli loppupeleissä halpa oppiraha siitä miten paljon autokauppiaseen voi luottaa. Uskomattoman typerää toimintaa, pilataan kaupan maine noin tökeröillä kusetusyrityksillä.
Btw, pyörä on muuten tämä. Hinta on kyllä edullinen, mutta on turhan epävarma ostos. Korjaus on tehty surkeasti ja jäänyt kesken, ja tehdastakuun voimassaolosta ei ole varmuuutta kun on kerran ollut kisakäytössä. Projektin tosta voisi ottaa, mutta ehjänä pelinä ton myyminen on mielestäni vähintäänkin hyvien kaupankäyntitapojen vastaista.
Tämä tarina olisi voinut olla kokonaan toisenlainen, jos myyjä olisi alusta asti ollut rehellinen ja kertonut kaadosta ja katteiden vaurioista.
niin paljon tommonen idioottimainen epärehellisyys, että pakko oli avautua asiasta tänne. Toivottavasti eivät muutkaan tule harhaanjohdetuiksi ton pyörän kanssa, vaan se päätyy sinne mihin pitääkin, kilpurin aihioksi.
Pyörä oli noin 3 tkm ajettu, puhelimessa ehjä ja hyvä peli. Edullisen hinnan syynä oli että pyörästä pitää päästä eroon. Kiinnostuin pyörästä niin paljon, että päätin sitä lähteä katsomaan pk-seudulta asti, kun sen kerran piti olla kunnossa. Päätin kuitenkin syynätä pyörän tarkkaan, sillä samaa mallia on myyty kilpuriksi paljon ja kadulle ei juuri lainkaan.
Selvittelin pyörän tietoja ja sain edellisen omistajan puhelimella kiinni. Hän kertoi, että oli maalauttanut toisen sivukatteen koska siinä oli ollu "kiveniskemiä"
Jotenkin jäi semmonen maku hommasta, että myyjä ja edellinen omistaja ovat jonkinsortin tuttuja ja koittavat yhteisellä valehtelulla saada pyörän myytyä. Ihme touhua.
Plussaa oli, että myyjä nouti minut juna-asemalta katsomaan pyörää ja vielä vei takaisin, vaikka ei kauppaa tullutkaan. Sekin oli hyvä, että koeajon sai suorittaa aivan rauhassa. Hyvää palvelua
Yksi junamatka oli loppupeleissä halpa oppiraha siitä miten paljon autokauppiaseen voi luottaa. Uskomattoman typerää toimintaa, pilataan kaupan maine noin tökeröillä kusetusyrityksillä.
Btw, pyörä on muuten tämä. Hinta on kyllä edullinen, mutta on turhan epävarma ostos. Korjaus on tehty surkeasti ja jäänyt kesken, ja tehdastakuun voimassaolosta ei ole varmuuutta kun on kerran ollut kisakäytössä. Projektin tosta voisi ottaa, mutta ehjänä pelinä ton myyminen on mielestäni vähintäänkin hyvien kaupankäyntitapojen vastaista.
Tämä tarina olisi voinut olla kokonaan toisenlainen, jos myyjä olisi alusta asti ollut rehellinen ja kertonut kaadosta ja katteiden vaurioista.