• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Autoilijat ovat terroristeja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hapa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hapa

New member
Kävipä eilen seuraavanlainen tapaus: Meitä oli useamman pyörän ryhmä. Tulimme sivutieltä saaristotielle paraisten lähellä. Saaristotiellä autojen ajovauhti jossain 60-70 km/h välillä rajoituksen ollessa 80km/h. Lähes aina päivisin...

Päästyämme saaristotielle, saavutimme jonon viimeisen nopeasti (josta seuraavaan autoon oli matkaa monta sataa metriä).
Pari ekaa pyörää lähti ohittamaan, kylläkin melkoisella vauhdilla
lookaround_orig.gif
 ensin ohitettava vanha vihreä jenkkiauto hieman väistää oikealle, mutta kun itse lähdin ohitukseen, niin mitä tekee tämä teiden "älypää"? Rupeaa kiilaamaan ja ohjaa vastaantulijoiden kaistalle!
mad.gif
Sain kuitenkin väistettyä lähes vasemman pientareen kautta.

Kyllä se varmaankin vituttaa istua kuumassa bensasyöpössa, mutta joku raja sentään pitäisi olla!
033102ass_1_prv.gif

Miksi kirjoitan tätä juttua? Haluanpa vain avautua autoilijoiden terrorisoinnista moottoripyöräilijöitä kohtaan!

On meinaan aikas yleisiä nykyään nuo aggressiot pyöräilijöitä kohtaan...
Syitä on varmasti monia, mutta enpä ainakaan itse ole vielä yrittänyt tappaa ketään liikenteessä!
confused_orig.gif

Varmasti lähes jokaisella on vastaavanlaisia kokemuksia...
veryangry.gif

Itse soittaisin valtion virkamiehet paikalle.
Ihmettelen monesti miksi kellään ei käy mielessäkään soittaa poliiseita jos kerran löytyy todistajiakin liuta omalle puolelle
confused_orig.gif

Syitä on varmasti monia, mutta enpä ainakaan itse ole vielä yrittänyt tappaa ketään liikenteessä!
confused_orig.gif

veryangry.gif
Eipä ole vastaan tullut täälläpäin maailmaa, vai liekö mulla vaan tuuria noitten autoilijoitten kanssa?

confused_orig.gif

veryangry.gif
Eipä ole vastaan tullut täälläpäin maailmaa, vai liekö mulla vaan tuuria noitten autoilijoitten kanssa?
No täällä varsinais-suomessa juntismi ja kanssa-ihmisten viha sekä kateus on muutenkin valloillaan!  
033102ass_1_prv.gif

Tiedän, että siellä päin porukka on paljon leppoisampaa
smile_org.gif

No, onneksi ainakin 3.8.-5.8. tulee liikuttua niillä seuduin, kun joensuun lentokentällä on se nopeusennätys-yritys 9-r:llä
buttrock.gif

Ihmettelen monesti miksi kellään ei käy mielessäkään soittaa poliiseita jos kerran löytyy todistajiakin liuta omalle puolelle
confused_orig.gif
Varmaankin siksi, kun poliisi sanoo aina ettei he voi tehdä mitään.
En tiedä mikä siinä on syynä? Olisiko niin, että poliisilta on viety oikeudet?
nixweiss.gif

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Näin on. Soitin kerran poliisit kolaripaikalle ja kesti ensinnäkin melkein tunnin ennen kuin tulivat. Paikalle saavuttuaan totesivat että ei tässä mitään selvä juttu ja hyvää päivän jatkoa. Olis varmaan pitänyt antaa päälle ajaneen tytön isän vetää mua kuonoon niin kuin se uhkasi, sitten olis voinu poliisitkin kenties jotenkin hoitaa hommaa.

Aika voimattomilta tuntuvat paitsi nopeusvalvonnassa.

confused_orig.gif
nixweiss.gif
Kun tekee tutkinta pyynnön niin poliisin on lain mukaan pakko tutkia asia että onko tehty rikosta.

confused_orig.gif

veryangry.gif
No täällä varsinais-suomessa juntismi ja kanssa-ihmisten viha sekä kateus on muutenkin valloillaan!  
033102ass_1_prv.gif

smile_org.gif

No, onneksi ainakin 3.8.-5.8. tulee liikuttua niillä seuduin, kun joensuun lentokentällä on se nopeusennätys-yritys 9-r:llä
buttrock.gif
Puhut vähän veliseni,mutta puhut asiaa
bowdown.gif
Aivan selvä vittumaisenliikennekulttuurin raja mene suurinpiirtein lohjan-sammatin paikkeilla,siinä taitaa muuten läänikin vaihtua sammatin tienoilla.
Turku-salo-rauma akseli on täynnänsä sarvikuonoja liikenteessä,ajetaan kahta kaistaa rinnakkain,kiilaillaan,ei käytetä vilkkua,estetään toisten ohitukset painamella lisää kaasua jne.
En tiedä mikä tämän aiheuttaa näillä varsinais-suomalaisilla,oiskohan geeneissä tapahtunut mutaatio ja elävät perkeleet neoliittisella tai gro magnon asteisella keräilijäkultturikaudella?
nixweiss.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

confused_orig.gif

veryangry.gif
033102ass_1_prv.gif

smile_org.gif

buttrock.gif
Puhut vähän veliseni,mutta puhut asiaa
bowdown.gif
 Aivan selvä vittumaisenliikennekulttuurin raja mene suurinpiirtein lohjan-sammatin paikkeilla,siinä taitaa muuten läänikin vaihtua sammatin tienoilla.
Turku-salo-rauma akseli on täynnänsä sarvikuonoja liikenteessä,ajetaan kahta kaistaa rinnakkain,kiilaillaan,ei käytetä vilkkua,estetään toisten ohitukset painamella lisää kaasua jne.
En tiedä mikä tämän aiheuttaa näillä varsinais-suomalaisilla,oiskohan geeneissä tapahtunut mutaatio ja elävät perkeleet neoliittisella tai gro magnon asteisella keräilijäkultturikaudella?
nixweiss.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Jep, missään muualla en ole nähnyt niin paljon esim. vasemman kaistan valtiaita moottoritiellä, kuin v.suomessa.
Ajetaan n. 2 km/h  kovempaa kuin ohitettava, mutta vasen kaista omitaan 5km. ajaksi.
veryangry.gif

Kaikista hulluin paikka on ohitustien alku raision päässä (ei kylläkään ole moottoritie), kun ajetaan pois raisiosta. Ei vaan millään ihmisten luonne anna periksi päästää kiireisempiä takaata!
Aivan uskomatonta junttimeinikiä!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

^ Hapa, itsekin ihmetellyt usein tuota Raision pätkän alkua..tosin saahan ne sitä vasenta kaistaa jurnuttaa jos haluavat. Mene ohi oikealta.
smile_org.gif
Nyt tietysti paikallisten metkut tuntevana ajattelet, että se kiilaa siinä tilanteessa. Täten pääsemmekin tapaan, jolla halutessasi voit sen auton siirtää sille oikealle kaistalle.
biggrin.gif
Vilkku päälle, pykälä pari pienemmälle että se kuulee moottorin äänen, kun eihän se peileihinsä katso. Sitten alat ihan hiljalleen lipumaan oikeaa kaistaa kohti. Avot - pujahdat täten juuri vapautunutta vasenta kaistaa nopsasti ohi. Toimii ku rasvattu!
tounge.gif

Noh, mä olen ollut autolla likkeellä, kun on tuollainen temppu tehty viimeks..
Eli autolla autoa, ettei se nyt kyl aina kohdistu moottoripyöräilijään, vaan yleensä ohittajaan.
jotakin pappaa vaan kyrsii, kun jonkun muun vehje kulkee lujempaa.
Oletko ihan varma, ettei sekin lähteny vaan ohittamaan, ilman vilkkua?
Ainahan sitä voi pysäyttää sen autoilijan ja kysyä, että mitä oikein meinasit ja tajuatko, että siinä on kuolema lähellä, jolloinka pappakin istuu kyllä vankilassa aikansa?

Aina välillä tullut kanssa mietiskeltyä omaa asennoitumistani liikenteessä. Täss pari päivää sitten yksi auto vaihtoi hesassa kaistaa aika tylysti melkein päälle, joten soittelin sille torvea.

Rupesin kumminkin jälkeenpäin miettimään, että jos olisin itse ollut autolla liikenteessä ja minun tilalla olisi ollut toinen auto niin olisinko itse mennyt siihen koloseen? Ehkäpä olisin saattanut mennä. Moottoripyörällä olisin saattanut pienempäänkin koloseen puikata.

No nyt kun olin pyörällä liikenteessä jä auto tekin tuon liikkeen niin automaattisesti tuli mieleen "se saakelin id***tti yrittää ajaa päälle".

Jotenkin aina välillä sellaisetkin tilanteet mitkä autoillessa ohittaisi olankohautuksella tulee pyöräillessä otettua paljon vakavammin ja koettua uhkaavampina tilanteina. Tokihan se pyöräillessä se virhemarginaali ja osuman ottokyky ovat huomattavasti pienemmät kuin autoillessa, mutta siltikin.

Ja toisaalta, jos yksi tuhannesta autoilijasta on idiootti ei se tarkoita että kaikki olisivat. loput on vaan sokeita eikä ne oikeesti tee sitä tahalteen.

Ajelin eilen Turun motarilla kohti saaristoa. Ohi vilahtaa täyteen ahdettu keltainen Golf jonka sivuikkunasta paistaa keskisormi. Suivaannuinko? No en saakelissa, lähinnä nauratti tuo niin mainio tapa matkustaa että ahdattu matkaaja itse suivaantuu.

^ Hapa, itsekin ihmetellyt usein tuota Raision pätkän alkua..tosin saahan ne sitä vasenta kaistaa jurnuttaa jos haluavat. Mene ohi oikealta.  
smile_org.gif
Nyt tietysti paikallisten metkut tuntevana ajattelet, että se kiilaa siinä tilanteessa. Täten pääsemmekin tapaan, jolla halutessasi voit sen auton siirtää sille oikealle kaistalle.  
biggrin.gif
Vilkku päälle, pykälä pari pienemmälle että se kuulee moottorin äänen, kun eihän se peileihinsä katso. Sitten alat ihan hiljalleen lipumaan oikeaa kaistaa kohti. Avot - pujahdat täten juuri vapautunutta vasenta kaistaa nopsasti ohi. Toimii ku rasvattu!  
tounge.gif
Sssshhh! Ei saa kertoa, voi joku v.suomalainen kotilokuski vakoilla täällä ja hoksata, että miksi aina mopo pääsee ohi, vaikka kuinka yrittäisi estellä!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Totta muuten puhut, tepsii lähes aina. On liikkeellä sitten autolla tai pyörällä!

Noh, mä olen ollut autolla likkeellä, kun on tuollainen temppu tehty viimeks..
Eli autolla autoa, ettei se nyt kyl aina kohdistu moottoripyöräilijään, vaan yleensä ohittajaan.
jotakin pappaa vaan kyrsii, kun jonkun muun vehje kulkee lujempaa.
Oletko ihan varma, ettei sekin lähteny vaan ohittamaan, ilman vilkkua?
Ainahan sitä voi pysäyttää sen autoilijan ja kysyä, että mitä oikein meinasit ja tajuatko, että siinä on kuolema lähellä, jolloinka pappakin istuu kyllä vankilassa aikansa?
Kuten alussa kerroin, niin seuraavaan autoon oli matkaa monta sataa metriä. Kyllä ihan tahallaan yritti kiilata mut ojaan!
mad.gif

Sinänsä hyvä huomio, hyvin olisi voinut olla vaan aloittamassa ohitusta, kuten niin monet ILMAN VILKKUA tekevät!
veryangry.gif

***tu siinä muuten säästyy kuskin elinaikana varmaankin yksi polttimo, kun sitä vilkkua ei käytä!
kaboom.gif

Kyllä siinä jo porukalla mietittiin, että pitäiskö mennä vähän "jututtamaan" punaniskaa jenkkilintassaan!
033102bebe_1_prv.gif

Aina välillä tullut kanssa mietiskeltyä omaa asennoitumistani liikenteessä. Täss pari päivää sitten yksi auto vaihtoi hesassa kaistaa aika tylysti melkein päälle, joten soittelin sille torvea.

Rupesin kumminkin jälkeenpäin miettimään, että jos olisin itse ollut autolla liikenteessä ja minun tilalla olisi ollut toinen auto niin olisinko itse mennyt siihen koloseen? Ehkäpä olisin saattanut mennä. Moottoripyörällä olisin saattanut pienempäänkin koloseen puikata.

No nyt kun olin pyörällä liikenteessä jä auto tekin tuon liikkeen niin automaattisesti tuli mieleen "se saakelin id***tti yrittää ajaa päälle".

Jotenkin aina välillä sellaisetkin tilanteet mitkä autoillessa ohittaisi olankohautuksella tulee pyöräillessä otettua paljon vakavammin ja koettua uhkaavampina tilanteina. Tokihan se pyöräillessä se virhemarginaali ja osuman ottokyky ovat huomattavasti pienemmät kuin autoillessa, mutta siltikin.

Ja toisaalta, jos yksi tuhannesta autoilijasta on idiootti ei se tarkoita että kaikki olisivat. loput on vaan sokeita eikä ne oikeesti tee sitä tahalteen.
Samaa mieltä kanssasi. Kaikki tekevät virheitä.

Onneksi näitä suoranaisia tappoyrityksiä tulee kuitenkin aika harvoin kohdalle ja onneksi on nopeat refleksit
buttrock.gif

confused_orig.gif

veryangry.gif
033102ass_1_prv.gif

smile_org.gif

buttrock.gif
Toi on toi Turun ympäristö sellasta, hmmh, enpä sanokkaan... Mutta kyllä jo täällä Tampereen lähistöllä alkaa oleen autoilijat ihan OK, toki aina löytyy se yks, mutta ei mitään verrattuna tuolle Turkkusen suunnalle
cool.gif

confused_orig.gif

veryangry.gif
033102ass_1_prv.gif

smile_org.gif

buttrock.gif
Toi on toi Turun ympäristö sellasta, hmmh, enpä sanokkaan... Mutta kyllä jo täällä Tampereen lähistöllä alkaa oleen autoilijat ihan OK, toki aina löytyy se yks, mutta ei mitään verrattuna tuolle Turkkusen suunnalle  
cool.gif
Jep, välillä ottaa päähän oikein kunnolla, kun katselee ympärilleen ja näkee suurimmaksi osaksi naamoja norsun **tulla!
confused_orig.gif

Pitäisikö muuttaa tampereelle?
idea3.gif

No ei kai!
talktohand.gif

Mutta mikä meitä V.suomalaisia oikein vaivaa?!!!!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Itsellä ei kyllä pahemmin ole autoilijoiden kanssa ongelmia. Yleensä positiivisesti ovat ottaneet mopottimen.

En tiedä onko sitten ajotavalla merkitystä. Jotkut tuntuvat ottavan ruuvin kireälle kun pärrä ajaa turhan lähellä ennen ohitusta.

Mulla kyllä tapana aloittaa ohitus riittävällä välillä ja suorittaa se aika rivakasti.

Onko tuo rannikkoseutu sitten pahempaa seutua??

Jos jotain ottaa suomen liikenne päähän niin teretulemast kaukomaille kokeileen =)

Itsellä ei kyllä pahemmin ole autoilijoiden kanssa ongelmia. Yleensä positiivisesti ovat ottaneet mopottimen.

En tiedä onko sitten ajotavalla merkitystä. Jotkut tuntuvat ottavan ruuvin kireälle kun pärrä ajaa turhan lähellä ennen ohitusta.

Mulla kyllä tapana aloittaa ohitus riittävällä välillä ja suorittaa se aika rivakasti.

Onko tuo rannikkoseutu sitten pahempaa seutua??

Jos jotain ottaa suomen liikenne päähän niin teretulemast kaukomaille kokeileen =)
No joo, jos vertaa liikennettä moneen muun maan touhuihin, niin ihan hyvinhän meillä menee.
tounge.gif

Mutta tuo vihamielisyys, joka etenkin täällä v.suomessa on ihan omaa luokkaansa, ottaa päähän!
veryangry.gif

Back