Automaattinen ketjunvoitelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sepe

New member
Lanatilla ainakin on tuollainen. Onkos muut nähneet tarpeelliseksi.

Onko kukaan tehnyt itse?

Lanat: Onko sulla Scottoiler vai joku muu? Mihin öljypurkki on sijoitettu?

Itsellä olisi suunnitelmissa väkertää tuollainen talven aikana. Jos jollain on hyviä vinkkejä miten tehdä niin otetaan kiitollisena vastaan. Jonkunlainen visio jo itselläkin on, mutta ideoita...

Juu...mulla on ja toimii hienosti...

Elikkäs...osta esim moottorisahan ketjuoljysäiliö

sitten tarvitset kierteisen pikaliittimen säiliöön liittimet ja kiinnikkeet (nippusiteet) 4mm nailonputkille ja muutaman helmi-liitoksen Hiflex tms myy niitä... sitten osta myös pieni 4mm helmiliitoksiin sopeva magneettiventtiili (0 paineinen) ja sitten sen perään ruuvaat suoraan yhdyskierteellä pienen neulaventtiiilin (jossa lukitus rengas)

lopuksi putki johdetaan ketjujen alimmaisen luistin läpi niin että tipat tulee suoran siihen luistin alapintaan, sieltä se ketju lipasee sen öljyn sitten oikeeseen paikkaan...

(siitä jalkatapin vierestä, ja pitää kiinnittää se putki, että ei osu ketjuihin)

sitten vaan sähköt syttyvirran takaa siihen magneetille ja neula säätöihin niin menoksi....

säiliö on mulla fyllatty takakolmion sisälle  niin että siinä on taipuisaa kumiletkua niin et saan sen ulos ja et se pysyy suorassa... voisin laitella kuvii kun kerkiin ottamaan niitä....

osat on jotain 60,00€ huono puoli on se et jos väärin säädetty niin öljyä tipuu taka haarukan päästä ja pikkasen suttusta, mut oikeella säädöllä se korjaantuu...
ketjut tulee äänekkäämmiksi, mut siihen tottuu, pikkusen siitä lentää mut on helppo pestä pois...itse käytän synteettistä moottoriöljyä, mut parasta ehkä ois joku jäykkä peräöljy tms, ei tahri niin paljoo...
confused_orig.gif

Suunnilleen noin mä sitä ajattelinkin. Minkä kokoinen tuo sun säiliö on? Kuinka pitkään riittää? Saako noi kaikki hilut HiFlexistä?

Tämä kesä tuli ajeltua vaihteistoöljyillä ja toimi oikein hyvin. Ei paskasia ketjuja, mutta vannehan nsiitä saa pienen osansa. Onneksi on mustat eikä valkoiset vanteet.  
biggrin.gif

Suunnilleen noin mä sitä ajattelinkin. Minkä kokoinen tuo sun säiliö on? Kuinka pitkään riittää? Saako noi kaikki hilut HiFlexistä?

Tämä kesä tuli ajeltua vaihteistoöljyillä ja toimi oikein hyvin. Ei paskasia ketjuja, mutta vannehan nsiitä saa pienen osansa. Onneksi on mustat eikä valkoiset vanteet.  
biggrin.gif
sinne menee jotain 2,5dl ja kestää semmosen 4000km

riippuu pikkusen nopeudesta, tosin oon ajatellut kehittää sellasen systeemin joka säätäis ajastuksella sitä öljyn tuloa, siis täysin itsenäinen juttu, nyt se on kytketty kahvan lämppäreihin , eikä se oo paras mahdollinen yhdistelmä...

Hiflexistä saat kaikki paitsi säiliön, säiliön saat moottorisahahuoltoliikkeistä

lanat
smile_org.gif

Eli sulla pitää olla kahvanlämppärit päällä ennekuin öljyä tulee?
Tiputteleekos se liikaa jos magneettiventtiili aukeaa jo silloin kun virrat laittaa päälle? Onko sulla ketjuille yksi- vai kaksipuoleinensuutin. Siis ajaako öljyä molemmille puolille (o-renkaille)?

Näköjään kyselyikä!  
smile_org.gif

Eli sulla pitää olla kahvanlämppärit päällä ennekuin öljyä tulee?
Tiputteleekos se liikaa jos magneettiventtiili aukeaa jo silloin kun virrat laittaa päälle? Onko sulla ketjuille yksi- vai kaksipuoleinensuutin. Siis ajaako öljyä molemmille puolille (o-renkaille)?

Näköjään kyselyikä!  
smile_org.gif
jess, mut ajattelin rakentaa siihen jonkun ajastimen tms. italiassakun ei voinut pitää kahvoja kuumana (syöttö oli isolla ja aina välillä pikkusen aikaa päällä)

Se ketjulle tuleva putki menee siihen luistin ala osaan johon ketju lyö kun veto on päällä, ei sitä tarvii määrittää mille puolelle se öljy menee kun se ketju saa sen suoraan siit luistilta, koko ketju on kostee sillä systeemillä, sit on eri juttu jos viet sen takarattaalle, itse en viitsinyt viedä taakse sitä kun tulee niin paljon putkee neulan jälkeen ja sit se tiputtaa maahan pikkusen, siihenkin sais ilmeisesti jonkun kiristuksen että ei tiputtellis....
lookaround_orig.gif

062802jumpie_prv.gif
busistit, mää jo luulin et kaikki meikäläiset on menny talviunille, vaan hereillä sentään joku tuntuu olevan.
Ite oon kyllä kallistunut ton vaxaamisen puolelle, ja castrolin tököttiä on viime aikoina käyttännä. Lähtee fairyrätillä pyyhkien pois, ja pysyy kuivilla keleillä 300 kilsan luokkaa / vahaus kettingeissä suht toimivana liukasteena.

Mutta jos joku haluu tollasia rasvasalvareita väsäillä, niin ilmottakaa mulle ns.osaluettelon sisältö. Mulla on kohtuu hyvät suhteet hiflex dunlopille, joten noi kamat sais silleen melkein nettona hommattua jkaiselle halukkaalle, ja kaikki hilut samassa pusissa. Aina paree jos useempikin haluis hommaan ryhtyä, mut tuskin noi maltaita toki maksaa vaikka vaan muutamatkin hommaisin.

Mulla on ihka oma  
idea3.gif
ton spreijauksen automatisoinnin suhteen, mut vielä en tohdi leveillä sillä, en ainakaan ennekuin saan laitteen demotettua omassa bussissani.

Antakee kuulua jos romppehia rasvariin tarviitte  
buttrock.gif

jokkebus@

No Lanat annahan osaluettelon kuulua.
smile_org.gif
Mä voisin heti hyödyntää Jokkebusan suhteita.
biggrin.gif

Eihän toi rompekasa nyt varmaan ihan maltaita maksa, vaikka sen ostaisi mistä. Mutta että kaikki ne nippelit ois samaan pussiin
pakattuna, mukana keksijän ohjeistus asennuksesta oikein kuvin maustettuna, niin siitähän jo maksaakin laiska busisti vaikka mitä
biggrin.gif

jokkebus@

juu tulossa on, pitänee käydä kuittikasalla kirjurillakattoos ja kopioida, nekun on tietty firmaan mennyt
tounge.gif

kommer strax ....
033102beer_1_prv.gif

Jokkebusan kans samoilla linjoilla...Castrolin Chain Waxii miekii käyttänä,enkä ole katunut.....ei sillai roiski ja sotke.
wink.gif

Hmmm...näyttää kestävän tuo osien listan haku, pirun työkiireet...mut mielessä on...
blush.gif

No, Scottoiler tulossa shoppiin, jos ei jaksa itse rakentaa.
wink.gif
Olisi mielenkiintoista tietää mitä kaikkea shopista löytyy  ja vertailla hintoja nyskyisiin hovitoimittajiini. Sinne ei vain näytä pääsevän ilman rekisteröintiä. Olisi kiva selata tuotevalikoimaa ennen kuin päättää rekisteröinnistä

Tv. tek
Ei se rekisteröinti mitään maksa ja spämmiäkään ei sieltä tule kuin aniharvoin, joten rekisteröidy ihmeessä. Mitään ostopakkoahan ei shopissa ole kun siellä vierailee.

Periaate shopissa on tällä hetkellä se, että jos jotain ei shopista löydy, niin kysytään, josko tukkureilta kuitenkin saisi.

Rekisteröinti tehdään toiminnallisuuden varmistamisen vuoksi, eli jos shopista jotain sattuisi tilaamaan, niin tekniikka toimii sitten heti kunnolla, kun tiedot on tietokannassa valmiiksi ja asiakasnumero siten avattu myös taloushallinnon ohjelmaan.

Sieltä voi omalla asiakasnumerolla sitten seurata itsekin jälkikäteen, mitä on tullut osteltua yms.

Alussa kun rekisteröinnissä ei vaadittu osoitetietoja ja puhelinta, saattoi käydä niin, että tietokantaohjelma jostain syystä tilttasi, eikä tilaus lähtenyt eteenpäin. Nykyisellä syteemillä se toimii hyvin.

t. Shoppilaiset

Tässä tämänhetkiset OrgShopin tuoteryhmät:

.ORG! tuotteet

Ajovarusteet

Akkulaturit

Apuvälineet ajoon

Huoltopukit

Hälyttimet ja lukot

Kulutusosat

Kypärät ja varusteet

Renkaat

Reput ja laukut

Työkalut

Viritysosat

Voiteluaineet ja nesteet

Hmmm...näyttää kestävän tuo osien listan haku, pirun työkiireet...mut mielessä on...
blush.gif
Vieläkö on mielessä?
biggrin.gif

Kävin Hi-Flexistä kyselemässä noita palikoita. Ei löydy neulaventtiiliä.... Minkäs kokoinen se neulaventtiili sulla on? 1/4" vai 1/8"? Auttais kyllä kovasti tuo lista noiden ostamisessa...

Back