• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

auttakaa tyhmää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pgr81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pgr81

New member
withstupid.gif
elikkä.. ostin tollaisen suzuki gsx600f vm-96 ajettu mittarin mukaan noin.40tkm. Pyörä on tuotu hollannista ja mitään huolto kirjaa ei tietenkään mukana tullut. mitähän kaikkea mun kannattais siitä tarkistaa vai kannattaako viedä suoraan liikkeeseen kun en itse kovin innokas ole mitään suurempaa koneremppaa tekemään kun ei tota taliiakaan ole siunaantunut itselle.

ei kai siihen mitään koneremppaa tarvii tehdä jos se toimii.tarkistele ketju ja rattaat, jarrupalat ja ilmansuodatin. öljyt kannattaa varmaan vaihtaa ja suodatin samalla

Tsekkaisin ekaks:
- yleinen toiminta ja käyttäytyminen ajossa
- miten käy
- minkäväristä on jäähdytysneste
- minkäväristä on öljy
- miltä näyttää tulpat
- Ketjut ja rattaat
- laakerit; etupää, swingi
- ilmanputsari
- jarrulevyt

Talvella
- vaihtaisin öljyt etu putkiin
- chekkaisin venojen välykset
- öljyt
- vaihtaisin jäähdytysnesteet ja jarrunesteet
- yms..
e: typo

Jussi M vastasikin aika tyhjentävästi.mutta eikös tuo ole vielä ilma/öljy jäähy vehe.eli jäähdytinnesteitä siitä ei pitäis löytyä

Niin, i/ö on joo,

aika tiuha näissä on huoltoväli.

Aikaisempien lisäksi säädä/säädätä venttiilit vaikka tulevana talvena, niin ei sitten kulu siihenkään ajopäivää kesällä.

edit:
sori, Jussi olikin tuonkin jo huomioinut.
Olen puusilmä.

juu ilma/öljy on... kyllähän siitä on noi perus kulutusjutut tullu tsekattua.. just noi venttiilihommat on jääny kattomatta eikä ois kyllä varmaan tullu katsottuakaan ilman noita aikas lailla tyhjentäviä vastauksia.. kiitos niistä

Toi venojen säätö on hauska.
Aikasemmassa suskassa oli 6000km tarkistusvali - muistaakseni se oli "ruuvi" säätöinen. Nykyinen on kuppikone näillä prikoilla 2v tai 20tkm - muistaakseni.
Joka tatauksessa ruuvi meininki on helpompaa tallinperällä, mutta kupit tuo oman haasteensa - onko mulla oikean paksusia "prikkoja".

Jätinkin sen ammattiliikkeen hommaksi ja juu ei tarvinnut säätää..

Kaasarit kannattaa purkaa kunnolla ja puhdistaa
sekä tarkistaa että o-renkaat, kalvot, neulat,
luistimet, kohot jne. ovat kunnossa eikä hajalla
kautta liikaa kuluneet.

Sekä perushuolto kannattaa tehdä, niinkuin
tuossa aikaisemmin on mainittu.

Itsellä on Belgian tuonti peli. Tuotu 90-luvun lopussa
ja vikaa ei ole ollut. O-renkaat sekä muut kumit
tuntuvat "kuivuvan" ja sitten ne vuotavat...

mitä veikkaatte tai mistä saisin selville et mitä tällä pyörällä on todellisesti ajettu, kun mun mielestä tuntuu kauheen pieneltä 4tkm vuodessa, kun eikös siellä kuitenkin ole ajokausi vähän pidempi kuin täällä..

mitä veikkaatte tai mistä saisin selville et mitä tällä pyörällä on todellisesti ajettu, kun mun mielestä tuntuu kauheen pieneltä 4tkm vuodessa, kun eikös siellä kuitenkin ole ajokausi vähän pidempi kuin täällä..
Et mistään! Paitsi, jos osaat kieliä ja selvityskykyä, kaiva alkuperäinen omistaja luuriin ja kysy
tounge.gif

Et mistään! Paitsi, jos osaat kieliä ja selvityskykyä, kaiva alkuperäinen omistaja luuriin ja kysy
tounge.gif
Niin, ja mitäpä sillä on edes väliäkään, kun tuo kone kestää hyvinkin varmasti pidempään kuin omistajan kärsivällisyys.

Omalla kuussatkulla mittarissa karvan alle 100tkm, ja taatusti on ajettu enemmänkin.

Mutta voisi kuvitella, että esim. öljyn kulutus, tai siis sen vähäisyys kertoisi että ei nyt ainakaan ihan kauheasti ole enempää ajettu? Oman kone laskee ilmeisesti venttiilin ohjurien kumeista aika paljon läpi.

Hollanti ei taivu, mut Hollantilaiset puhuu pirun hyvää lontoota.
Voin jeesta jos löydät omistajan...

[Astuplift] (se on ole hyvä flaamiks)

Omistaja: Emile Gebben B.U.
Osoite: Industriemey 35 7949 A3 Rogat
Syntymäaika: 12081969
jos haluat pyörän tiedot ni voin laittaa nekin

nii sen verran vielä et ei se sinällää haittaa mut yleisesti olis kiva tietää paljonko siellä mittaria ruuvaillaan.. kone kyllä käy ja kukkuu
buttrock.gif

no höh
lookaround_orig.gif
. mulla on itellä 135000km ajettu suomi-seiskapätkä ja vielä kuskaa ihan hyvin

Back