• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auttakaa valinnassa...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Loosah

New member
No nyt on tiukat paikat... Kuitenki hyvässä mielessä. Oon vaihtamassa mopoa, mutta en millään osaa päättää, minkä valitsisin. Tämän hetken räpätin on zx-6r vm 02.

Ehkä tämä on tällasta yksinäistä pohdiskelua, eikä kukaan jaksa kommentoida, mutta...

Vaihtoehdot ovat: -04 zx-10r TAI -06 zx-6r TAI sitten -04 zx-6r.

Omia syitä puolesta ja vastaan ovat:

zx-10r on tosi kiva ajaa, kevyt ja muutenki onhan se siistii, että on kybä-ärrä, ni voi kiskalla kehuskella tehoilla jne.
tounge.gif
Ajoasento oli ainaki mulle ihan sika hyvä. Mutta... Se tuntu vaan olevan liian tehokas tavalliseen ajeluun. Ei tunnu kivalta, ku pelkkä kakkosvaihde riittää normaaleissa ajotilanteissa. Pidemmällä matkalla toki ylivoimaisen mukava verrattuna kahteen muuhun. Eikä sitä vääntöäkään alhaalla nyt niin sairaasti ollu, ku sanovat. Joutuu silläkin aika korkeilla kierroksilla vetelemään.

zx-6r -06 Se olis uus, sillä on kiva ajaa ja oikeastaan mitään negatiivista en keksi paitsi, että sen perä on aivan törkeen ruma. Hyvä räppäri, mutta ei sillä kukaan moottoritiellä jaksa päästellä... Vinkuu ku sika.

zx-6r -04 Ehkä kaikista makeimman näkönen mopo koskaan. Mutta sitten taas se on vm-04 eikä -06... vanha siis. Muuten tuntu aikalailla samalta ku uudempikin. Ehkä vaan vähän sporttisempi.

Eli...Kuka myis mulle 06 kusiaisen 04:n perällä ja 10r:n alhasemmilla kierroksilla maantieajossa ? Niin se kai olis paras, mutta ei mahdollista...

Hitto, ku ei osaa päättää.

Pistäkää nyt jotain kommentteja, jos mieleen juolahtaa.

EDIT : tsori... Täähän kuuluis tonne kawa-voorumiin..
 
No moro

Hyvät valinnat sulla on.

Mut jos mä saisin valita niin ehottomasti tuo 10r.
Itselläkin haaveena
tounge.gif
 
Mutta... Se tuntu vaan olevan liian tehokas tavalliseen ajeluun.
Kuulin tarinan jossa pojat oli puhunut aiheesta, että uudet kiloset on jo liian tehokkaita..n12v pikkutyttö oli kuunnellut aikansa vierestä ja tokaissut: Eikös siinä ole se säädin ja näyttänyt kädellä kaasukahvan vääntöliikettä..

tounge.gif


Noin muuten jäävi sanomaan noista mistään mitään..(suitsamiehii) mutta taitas 10R:n kääntyä..
 
Multa saat melkein uuden -04 ZX-6R kawan yli puolentoista vuoden takuulla pirun paljon halvemmalla kuin -06 mallin tai tuon -04 10r:n! Kyllä tässäkin tehoa on, 116hp takarenkaalta. Klikkaa allekirjoitusta niin näät pelin...

Omasta mielestä kans -04 6R noista vaihtoehdoista hienoin peli!
thumbs-up.gif
 
ostaisin 04:sen, koska se on tosiaankin ainoa kawa maailmassa, jonka voisin ostaa(no ehkä Z1000:sta voisi harkita myös).

hyvä radalla, hyvä kikkapyörä. hyvä yleispyörä. ja hieno.
 
Kuulin tarinan jossa pojat oli puhunut aiheesta, että uudet kiloset on jo liian tehokkaita..n12v pikkutyttö oli kuunnellut aikansa vierestä ja tokaissut: Eikös siinä ole se säädin ja näyttänyt kädellä kaasukahvan vääntöliikettä..

tounge.gif


Noin muuten jäävi sanomaan noista mistään mitään..(suitsamiehii) mutta taitas 10R:n kääntyä..
Totta kai, mutta... Kun ei se tehokkain ole kuitenkaan aina hauskin.

Ainaki mulle mp-ajo on pelkkää hauskapitoa ja tuli vaan fiilis 10r:llä ajellessa, että olis junan tms. kyydissä. Ei sillä pysty kuitenkaan spräidäämään suomen teillä millään lailla. Kun kierrokset nousee yli 5000rpm ykkösellä on nopeus jo aivan liian kova laillisille teille. Mutta toki se vääntö on hauskaa. Ja kiihtyvyys suuremmissa nopeuksissa ilman vaihteiden räpläystä. Mutta ku se nopeus on vaan sen kiihdytyksen jälkeen lähempänä 200, ku 100, ni ei oikein siksi innosta. Ei pysty ottamaan oikein mitään irti koneesta, joten siksi vähän karsastan.

Mutta ehkä 10r kuitenkin pian pihalla seisoo...
tounge.gif


No en tiiä. Kai mä kuitenkin kallistun siihen 6r:ään.

Otats Paarma 02 ninzan vaihdossa? heh . Saat hyvät välirahat.
 
Höpsis. Siis se, että tonniset olis liian tehokkaita tai etteikö niitä voisi kierrättää. Teho on se asia, joka ensimmäisenä kärsii pyörässä inflaatiota. Totut siihen -> kaipaat lisää. Voiko tehoa koskaan olla liikaa? Ei. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sitä olisi pakko käyttää. Tuo "Mizku75":n mainitsema säädin, eli kaasukahva pitää siitä huolen.

Olen ajanut -04 10 R:llä ja -05 6R:llä (sama kuin -06) ja mielestäni molemmat ovat omalla tavallaan hauskoja laitteita.

6R on ketterä, vähän hermostuneen oloinenkin ohjattava, yllättävän laaja käyttökelpoinen kierrosalue ja tuntuu tehokkaammalta mitä voisi kuutioista päätellä. Uuteen 750 Gixeriin verrattunakin 6R pärjää tehokkuuden tunteessa loistavasti
omg.gif
!

10R täristää käsille hieman enemmän kuin 6R. Toisaalta siinä on VOIMAA. Pyörä on vakaa ajettava, mutta taipuu silti mutkiin helposti. Ketteryyden tuntemus ei ole sama kuin 6R:ssä, mutta toisaalta pyörän vakaus antaa enemmän turvallisuudentunnetta tiukoissakin mutkissa. Piikin pienemmän eturattaan vaihtamalla 10R paranee huomattavasti, koska silloin kierrokset ovat välitysten suhteen paremmalla käyttöalueella. Ja kyllä sillä 10R:lläkin normaaliajossa pääsee vaihteesta riippuen tykittämään mutkateitä 6000-8000 rpm kierroksilla ilman hirveätä kortinmenetyksen pelkoa
tounge.gif
blush.gif
.

Reservissä oleva teho tekee ajosta nautittavaa. Ei tarvitse koko ajan käyttää pyörää suorituskyvyn ylärajoilla. Tätä ongelmaa harvoin supersporteissa on kuussatasissakaan. Nekin kulkevat sen 250 km/h vähintään.
 
Toivottavasti Wen74 tulee kohta kertoilemaan oman mielipiteensä. Kuuntelin nimittäin koko kevään omassa kodissani jahkailua zx-6r:n ja zx-9r:n välillä. Ukko päätyi sitten kuussatkuun millä näin työmatkaliikenteessä ja mutkapätkäreissuilla pärjää oikeinkin hyvin. Kuitenkin on ilmeisesti jäänyt kalvamaan että olisiko pitänyt ottaa isompi.

Totta oli että ysissä ois aivan liikaa tehoa tämmöiseen peruskäyttöön mutta kolikolla oli toinenkin puoli. Nimittäin Suomi-turneella kuului radiosta "ei tämä mikään matkapyörä kyllä ole...".  
biggrin.gif
Tokihan tuo tiedettiin, mutta otetaan huomioon että tuossa kohtaa reissattiin vielä erittäin kevyillä hellekamppeilla, ilman telttoja yms. Ysin testattuaan tuli kyllä kotiin endorfiinit korvista valuen, tehon huumaamana mutta sanoi myös että sillä lähtee kortti ja henki koska vauhtisokeus tulee helposti pyörän ollessa tosi tukeva ajaa kovemmissakin nopeuksissa. Koska kuitenkin valtaosa ajosta on työmatkaa ja lähipärräystä, kutonen voitti ketteryydellä ja sillä että "ajaminen tuntuu ajamiselta pienemmissäkin nopeuksissa", voi vaihtaa vaihdettakin
smile_org.gif
. (Plus pyörää uskaltaa lainata vaimollekin, tämän "luottamuslauseen" otan vielä joskus esiin. ;)).

Toisaalta tämä johti itselläkin kyllä suurempien kysymysten äärelle. Nykyisessä pyörässä on se 850 kuutiota kivalla väännöllä eli juuri semmoinen omiin spekseihin sopiva keskivertopeli. Mutta kun siitä vaihdan niin mikäs sitten eteen? 650:stä tai vastaavankokoista ei "viitsisi" ottaa ettei käy kuin ukolle joka miettii että oisko sittenkin pitänyt ottaa isompi tehoylijäämän uhallakin. Toisaalta tonnistakaan ei uskaltaisi juuri em. syistä... Taidan ostaa jonkun panssarivaunun kokoisen kustomin, eipä tuu tehoyllätyksiä... ;)
 
Kuulin tarinan jossa pojat oli puhunut aiheesta, että uudet kiloset on jo liian tehokkaita..n12v pikkutyttö oli kuunnellut aikansa vierestä ja tokaissut: Eikös siinä ole se säädin ja näyttänyt kädellä kaasukahvan vääntöliikettä..

tounge.gif


Noin muuten jäävi sanomaan noista mistään mitään..(suitsamiehii) mutta taitas 10R:n kääntyä..
Totta kai, mutta... Kun ei se tehokkain ole kuitenkaan aina hauskin.

Ainaki mulle mp-ajo on pelkkää hauskapitoa ja tuli vaan fiilis 10r:llä ajellessa, että olis junan tms. kyydissä. Ei sillä pysty kuitenkaan spräidäämään suomen teillä millään lailla. Kun kierrokset nousee yli 5000rpm ykkösellä on nopeus jo aivan liian kova laillisille teille. Mutta toki se vääntö on hauskaa. Ja kiihtyvyys suuremmissa nopeuksissa ilman vaihteiden räpläystä. Mutta ku se nopeus on vaan sen kiihdytyksen jälkeen lähempänä 200, ku 100, ni ei oikein siksi innosta. Ei pysty ottamaan oikein mitään irti koneesta, joten siksi vähän karsastan.

Mutta ehkä 10r kuitenkin pian pihalla seisoo...
tounge.gif


No en tiiä. Kai mä kuitenkin kallistun siihen 6r:ään.

Otats Paarma 02 ninzan vaihdossa? heh . Saat hyvät välirahat.
No niinhän siin kävi, että vaihdettiin mopoja Loosahin kanssa! Tais kauppa olla molempia osapuolia erinomaisesti tyydyttävä!
cool.gif


Ei muuta kuin onnea uudelle omistajalle (tai omistajille, onhan mullakin nyt "uusi" pyörä)! Äskettäin vaihdettiin, toivottavasti emäntä tulee ajoissa takasin että pääset vielä lenkille
062802moto_prv.gif
!

Otankin tässä parit
033102beer_1_prv.gif
homman kunniaksi...
 
No niinhän siin kävi, että vaihdettiin mopoja Loosahin kanssa! Tais kauppa olla molempia osapuolia erinomaisesti tyydyttävä!
cool.gif


Ei muuta kuin onnea uudelle omistajalle (tai omistajille, onhan mullakin nyt "uusi" pyörä)! Äskettäin vaihdettiin, toivottavasti emäntä tulee ajoissa takasin että pääset vielä lenkille
062802moto_prv.gif
!

Otankin tässä parit
033102beer_1_prv.gif
homman kunniaksi...
Näin kävi ja kuten mä sanoin, että jos tarviit oppitunteja sen ärhäkän 02:n kanssa käsittelyssä, ni kysy multa vaan.
tounge.gif


Juu heh. Enkä päässyt ajelemaan... Siellä se vaimo vieläki viipyy, joten napsautin iteki tölkin auki
biggrin.gif


Kauppa on paras silloin, kun kummatkin tuntevat voittaneensa. Olis se sitten rahaa tai fiilistä. Tänks Paarma!


Olen siis nyt vähän ajetun ***un siistin -04 ninzan omistaja
buttrock.gif
 
Back
Ylös