• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Avain poikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miXu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

miXu

New member
jees päivä lähti niinkin hyvin käymään kuin että ainut pyörän avain meni poikki, ostin pyörän keväällä ja yritin heti teettää toista avainta mutta lukkoseppä ei saanut siihen teetettyä, en tiedä oliko hänen laitteessa vikaa vai onko nuo hondat niin hyvin suojattu ettei saanut elektroniikka laitteellakaan teetettyä uutta, pyörä siis Honda cbr 929 fireblade 2001, ideoita mitä seuraavaksi pitäisi tehdä? kiitos

jees päivä lähti niinkin hyvin käymään kuin että ainut pyörän avain meni poikki, ostin pyörän keväällä ja yritin heti teettää toista avainta mutta lukkoseppä ei saanut siihen teetettyä, en tiedä oliko hänen laitteessa vikaa vai onko nuo hondat niin hyvin suojattu ettei saanut elektroniikka laitteellakaan teetettyä uutta, pyörä siis Honda cbr 929 fireblade 2001, ideoita mitä seuraavaksi pitäisi tehdä? kiitos

Jäikö avain lukkopesään?

ei onneksi! tässä on nyt vielä yksi mahdollisuus, otin selville autorekisterin kautta vanhanomistajan tiedot ja soitin, hän sanoi että saattaa olla että varaavain löytyy, soittoa odotellessa

Jokseenkin huono tilanne, entisellä omistajalla koodattu "vara-avain", herättää luottamusta?

sulla onnielä jäljellä avain ja siru? Jos näin niin vielä pystyy pelastaa tilanteen.

Tilaat jostain hondan sirullisen avainaihion ja koodaat sen mopoon. Joku bike worldissä tai itse. Ohjeita on google puolillaan.

Katkenneestakin avaimesta lukkoseppä pystyy jyrsimään uuden.

-tuomas

Juu noin sen minäkin olen ymmärtänyt, että toimivaa avainta ei pidä yrittää kopioida, vaan tyhjä avain opetetaan toimivan avaimen kera ohjainboksille joko itse tai merkkiliikkeessä.

Tilapäisapuna varmaan homma toimii jos sen katkenneen avaimen toimivine siruineen ripustaa renkaalla pelkkään siruttomaan avainrunkoon. Näin se on riittävän lähellä ajoneston lukuantennia.

Juu noin sen minäkin olen ymmärtänyt, että toimivaa avainta ei pidä yrittää kopioida, vaan tyhjä avain opetetaan toimivan avaimen kera ohjainboksille joko itse tai merkkiliikkeessä.

MP:n avaimia en ole teettänyt, mutta tuohon vaimokkeen Hondaan (auto) piti teettää. Prisman suutarille joka kopioi avaimen sirun ja teki uuden siruavaimen, pelaa loistavasti. Syy miksei pidä yrittää kopioida?

Tilapäisapuna varmaan homma toimii jos sen katkenneen avaimen toimivine siruineen ripustaa renkaalla pelkkään siruttomaan avainrunkoon. Näin se on riittävän lähellä ajoneston lukuantennia.

Tämä varmaan yksilöllistä tuo Honda ei inahtanutkaan vaikka kuinka yritti tällä systeemillä...

MP:n avaimia en ole teettänyt, mutta tuohon vaimokkeen Hondaan (auto) piti teettää. Prisman suutarille joka kopioi avaimen sirun ja teki uuden siruavaimen, pelaa loistavasti. Syy miksei pidä yrittää kopioida?

Tämä varmaan yksilöllistä tuo Honda ei inahtanutkaan vaikka kuinka yritti tällä systeemillä...

Jouduin taannoin tätä sirullisen mp-avaimen kopioimista setvimään, ja ainakaan itse soittamani suutarit eivät mp-avaimia osanneet kopioida. Mutta ei tuo merkkiliikkeessäkään kallista ole, sirullisen avaimen aihio muutaman kympin, suutari sorvaa itse avaimen muutamalla kympillä ja mp-huolto ottaa muutaman kympin kun ohjelmoivat sirun (joka ilmeisesti googlettamalla onnistuu omatoimisestikin).

Jouduin taannoin tätä sirullisen mp-avaimen kopioimista setvimään, ja ainakaan itse soittamani suutarit eivät mp-avaimia osanneet kopioida. Mutta ei tuo merkkiliikkeessäkään kallista ole, sirullisen avaimen aihio muutaman kympin, suutari sorvaa itse avaimen muutamalla kympillä ja mp-huolto ottaa muutaman kympin kun ohjelmoivat sirun (joka ilmeisesti googlettamalla onnistuu omatoimisestikin).

Joo ei se minullakaa "munat suorana" sanonut, että onnistuu vaan pyysi avaimen ja testasi onnistuuko kopionti. Sanoi, että suurimman osan onnistuu, mutta ei kaikkien ja puhui siis autoista. Onko MP:n systeemi sitten erilainen en tiedä kun ei tunnu onnistuvan...

Ite teetin tässä keväällä omaan VFR:ään uuden avaimen, kun oli enää yksi tallessa.

Tilasin merkkiliikkeeseen uuden avaimen aihion. Kävin sen hakemassa ja kiikutin suutarille joka "jyrsi" siihen sen oikean urat. Sen jälkeen takaisin merkkiliikkeeseen, jossa avain koodattiin pyörään sopivaksi. Hintaa tälle koko hommalle tuli about 70€.

Tuossa on järjestelmäkohtaisia eroja. Käsittääkseni joissakin avaimen ja ohjainboksin välinen keskustelu on "kaksisuuntaista", jolloin jompi kumpi avainkopio saattaa lakata toimimasta, kun toista käyttää muutaman kerran. Voi toki olla, että tämä koskee vain autoja ja keskuslukituksen ohjausta, mutta mahdollisuus ongelmiin on olemassa, koska järjestelmää ei ole suunniteltu avainten kopiointia ajatellen, vaan pikemminkin se on tarkoituksenmukaista estää.

Back