• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Avattava Kypärä Rillipäälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuNiilo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PikkuNiilo

New member
Yksi noviisi  
lookaround_orig.gif
lähtee koht´puoliin kypäräostoksille ja kypärän pitäisi olla ns. avattavaa mallia.
On nimittäin tällaiset "lerppusankaiset" kakkulat, ja näitähän ei perinteiseen umpipottaan ilman väkivaltaa työnnetä.  
tounge.gif

Lisäksi pääkin on vielä vähän "normaalia" suurempaa kaliiberia.
Ja vaikka kypärä on tietty aina kovasti yksilöllinen juttu, niin jotain vinkkiä olisi mukava saada mitä kypärää/kypäriä kannattaisi lähteä testaamaan?
Tuota Schuberthin Concept-kypärää on vissiin yleisesti kovasti kehuttu, mutta mites muut merkit?

edit: tuo "avatar-malli" on kuitenkin poissuljettu vaihtoehto!
(kerkesinpäs ennen ensimmäistä vääräleukaa)  
tounge.gif

edit: tuo "avatar-malli" on kuitenkin poissuljettu vaihtoehto!
(kerkesinpäs ennen ensimmäistä vääräleukaa)  
tounge.gif
Just meinasin...
tounge.gif

Mulla oli viime vuonna X-Liten avattava. Silmälasien kannalta erittäin hyvä, mutta ei mikään aerodynaaminen ihme. Nakupyörällä ajettaessa ei paljon yli 90km/h vauhdit kiinnostanut.

Vaihdoin umpipottaan AGV XR-2, lasit menee paikoilleen vaihtelevalla menestyksellä (sangat missä sattuu), mutta ajossa NIIIN paljon mukavampi ja myös istuvampi.

Noilla sun kakkuloilla avattava on varmaan pakollinen, tuon X-Liten lisäksi voisi ehdottaa Shoein Syncrotecia.

Itellä oli aluks avatttava pipo kun se oli 'kätevä' silmälasien kanssa.

Loppupeleissä niiden lasien oikominen kun sen hatun oli vetäny päähän vei saman ajan mitä kesti tuikata lasit kerralla kohdalleen integraalihatussa..

Nyt on integraali. :P

Itellä on suupertti. Muuten olen tyytyväinen, on aurinkovisiiri ja ei ole paha huurtumaan. Mutta on se aika äänekäs, ei viitsi kovin pitkää matkaa ilman tulppia.
confused_orig.gif

Moi,
itse olen myös rillipää, mutta ostin kuitenkin umpikypärän; Suomy Ventura. Rillit sopii ainakin mulla tuohon malliin ihan hyvin. Eikä puolentoista kuukauden käytön jälkeenkään tunnu huonolta vaihtoehdolta.
Schubertin kypärääkin testasin, mutta ei vain ollut sopiva omaan päähän.
Mukavaa ajokesää!!
cool.gif

Rillipää täällä kanssa. Shoei Raid toimii ainakin ihan hyvin rillien kanssa. Raidissa on ura rillien sangoille. Toimii loistavasti mulla kun voi vain työntää rillit paikoilleen. Ainoa vika on ollut rillien huurtuminen kun ajaa hitaasti vesisateessa.

Suosittelen shoeita. Syncrotec II:seen tulee mukana pinlock-visiiri. Estää huurtumisen tehokkaasti, ym. Hiljasempi kuin mökäpönttö Bieffen umpikypärä...

Ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa...

Conceptia on aika paljon haukuttu siitä että pienestäkin kolhusta maali rapisee kypärästä pois.. enkä nyt tarkoita kolaria tai kyprän maahan viskomista
wink.gif
Toisaalta onhan sopivasti kolhuinen kypärä paljon katu-uskottavampi kuin uutuuttaan kiiltävä
biggrin.gif

Back