• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

B12S -05

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja välläri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

välläri

New member
Eli tossa sisäänajo osiossa jo asiasta kyselin,
tarkempi kuvaus:
Eli kun hain pyörän Forssasta,kiihdyttäessäni ekan
kerran pikatielle(ei repien)3. ja 4. vaihde ei tahtonut
mennä päälle,ennen kuin monen nostamisen jälkeen.
Alaspäin ei koskaan mitään ongelmaa.
Tätä tapahtuu mielestäni turhan usein.Ei aina molemmat.

Soitin ja kysyin asiasta huoltomieheltä,joka vastasi;

Olisi ensimmäinen laatuaan,näissä ei ole koskaan havaittu
mitään.On toki mahd.että siellä on vika.Kannattaisi ehkä
vaihtaa öljyt jo 600-800km kohdalla.Tämä saattaisi
auttaa.Kone voi olla sen verran karkeasti koneistettu,
ettei ole vielä kaikki paikat hioutuneet.Käytä koko
kierrosaluetta kaikilla vaihteilla.

Nyt arveluttaa,jos homma ei muuttu huoltoon mennessä
ja annan takuukorjaukseen,miten isosta asiasta on kyse?
Meneekö siinä puoli kesää?Entä jos ajelen syksyyn ja
käsken korjailla sitten, korvaako takuu edelleen?
 
Eikös noissa takuujutuissakin päde kohtuullinen aika vian huomaamisesta?!?

Eli jos jo nyt kanittaa ja syksyllä lootassa onkin enemmänkin rikki ja voidaan osoittaa (puhelu), että olit tietoinen kanittamisesta jo kesällä voi olla vähän niin ja näin. Eli jos tietoisesti olet jättänyt sen huoltamatta..
nixweiss.gif


Itse ehkä korjauttaisin heti ja vaatisin sijaispyörää siksi aikaa.

Lainoppineet varmaan voi tarkentaa tätä amatöörilauselmaa.
 
Kokeileppa säätää kytkinvaijeria... Saattapi olla, ettei irroita tarpeeksi hyvin.
 
Eli jos jo nyt kanittaa ja syksyllä lootassa onkin enemmänkin rikki ja voidaan osoittaa (puhelu), että olit tietoinen kanittamisesta jo kesällä voi olla vähän niin ja näin. Eli jos tietoisesti olet jättänyt sen huoltamatta..
nixweiss.gif
Voihan se kesällä toimia jo ihan ongelmitta, kunnes vika taas "ilmestyy" syksymmällä...  
biggrin.gif
Aivan..
biggrin.gif
Sitä mietinkin, että on melko hankalaa osoittaa, milloin siitä viasta sitten olikaan tietoinen.. Saatoihan se olla vaan kangertelua. Kunnes taas justiinsa ennen ajokauden loppua ilmaantui ja vaatii korjausta.
tounge.gif
 
Ööö, tuota. Niinkin tyhmä juttu, että kerran ennen lomareissulle lähtöä säädin vaihdepolkimen booreissaan yhtä lovea alemmas, koska monta pitkää ajopäivää peräkkäin on alkanut joskus jurppia isommalle vaihtaminen, kun poljinta joutuu kovin korkealle kurottamaan. Nooh, sittenpä lakkasi laatikko toimimasta kunnolla. Eli kun kengän joutui kurottamaan vastaavasti kovin alas, niin vain kärki ylettyi polkimen alle ja samalla nostaessa pokimen täytyi luistaa kenkää pitkin ja tämä kitka oli liikaa ja seuraava vaihde ei tahtonut mennä päälle. Jos muut vaihteet menevät hyvin päälle ei tämäkään taida olla vikana. Kannattaa ehkä tarkistaa kuitenkin. Pikku juttu säätää poljinta yhdellä lovella vaikka kumpaankin suuntaan ja käydä välillä koeajolla.
 
ja eihän moottoripyörää vaihdella kytkimen kanssa, ainakaan kovin usein ja ainakaan ylöspäin, alaspäin niinkin. voihan nestekytkimessäkin olla ilmaa.

paree viedä takuuhuoltoon ajoissa.
 
On se ehkä pientä alkukankeutta.Normi ajossa menee
jo suht helposti päälle,mutta jos kiihdyttää reilummin
alkaa taas tökkiin.Eli on kuin tyhjä nosto.

Kaverilla on Triumppi ja oli jotain kankeutta myös
vaihteissa.Sillä oli öljynä 10/40 ja joku käski kokeilla
15/50,ongelma poistui.
Kysynkin siis,mitä öljyä Rosvoissa käytetään?
Pitäis kohta mennä tonnin huoltoon.Mitä mieltä olette,
olisko asia korjattavissa näin pienellä.Vai onko tää taas
niitä "musta tuntuu paremmalta"juttuja?
 
On se ehkä pientä alkukankeutta.Normi ajossa menee
jo suht helposti päälle,mutta jos kiihdyttää reilummin
alkaa taas tökkiin.Eli on kuin tyhjä nosto.

Kaverilla on Triumppi ja oli jotain kankeutta myös
vaihteissa.Sillä oli öljynä 10/40 ja joku käski kokeilla
15/50,ongelma poistui.
Kysynkin siis,mitä öljyä Rosvoissa käytetään?
Pitäis kohta mennä tonnin huoltoon.Mitä mieltä olette,
olisko asia korjattavissa näin pienellä.Vai onko tää taas
niitä "musta tuntuu paremmalta"juttuja?
Onks vaihdevivusto rasvattu? Aika usein "vika" on siinä.. Irti vaan ja rasvaa, saa ainakin sen eliminoitua.

Omassa pyörässä kun alko menee vähän nihkeesti päälle, niin rasvaus autto kummasti. Vaikka oli uus pyörä kyseessä niin tehtaalla ei ollu juurikaan rasvailtu..
 
Back
Ylös