Voisiko olla niin, että jostakin syystä kiristys ei pysy kohdallaan ja ketjut löystyy säätön muuttumisen vuoksi? Itsellä kävi niin, että edellinen omistaja oli onnistunut rikkomaan kierteet takapyörän akselin kiristyksestä. Kiristin ketjut myös kahteen kertaan alle 1000 km välein ja laitoin em. pultin momenttiin, mutta muutama sata kilometriä ajoa ja ketjut oli taas löysät. Tämä johtui siis siitä, että vaurioituneet kierteet esti normaalin kiristyksen takapyörän akselilta, minkä seurakuksena takapyörän vasemman laakerin ja haarukan välissä oleva vasteholkki oli lähtenyt jossain vaiheessa pyörimään renkaan mukana kuluttaen kolon takahaarukan vastepintaan. Sen jälkeen kun ketjuja kiri, niin tottakai takapyörä aina palasi samaan kuluneeseen koloon, varsinkin kun akselin kiristys ei varioituneen kierteen vuoksi ollut riittävä.