Bandit 1200 -03  ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Suitsa03

New member
Onkohan Banditin ensiasennus ketju jotenkin paska kun se venyy valtavasti , 2000km ja olen joutunut kiristämään sitä kolme kertaa.
Onko jollakin samanlaisia kokemuksia.

Voisiko olla niin, että jostakin syystä kiristys ei pysy kohdallaan ja ketjut löystyy säätön muuttumisen vuoksi?  Itsellä kävi niin, että edellinen omistaja oli onnistunut rikkomaan kierteet takapyörän akselin kiristyksestä.  Kiristin ketjut myös kahteen kertaan alle 1000 km välein ja laitoin em. pultin momenttiin, mutta muutama sata kilometriä ajoa ja ketjut oli taas löysät.  Tämä johtui siis siitä, että vaurioituneet kierteet esti normaalin kiristyksen takapyörän akselilta, minkä seurakuksena takapyörän vasemman laakerin ja haarukan välissä oleva vasteholkki oli lähtenyt jossain vaiheessa pyörimään renkaan mukana kuluttaen kolon takahaarukan vastepintaan.  Sen jälkeen kun ketjuja kiri, niin tottakai takapyörä aina palasi samaan kuluneeseen koloon, varsinkin kun akselin kiristys ei varioituneen kierteen vuoksi ollut riittävä.

Kyllähän se uusi ketju venyy aluksi, ei muuta kuin kovaa  
sport05.gif

Vaikka Kawalla ajankin, niin otan osaa keskusteluun.

Uusilla ketjuilla ja rattailla olen tänä kesänä ajanut n. 15.000 km.
Kertaakaan en ole ketjuja kiristänyt, rasvannut kylläkin noin 600 km:n välein.

En tiedä minkä merkkiset härdellit pyörässäni on, eikä ole aiempaa kokemusta.

Tuntuu kyllä oudolta tuollainen "jatkuva" kiristäminen.

14tkm ajoa, eikä ole tarvinnut kiristellä. Rasvattu jokaisen tankkauksen yhteydessä.

Onhan tuo aika paljon kiristämistä, mutta jos se siitä tasoittuu niin en olisi huolissani. Olisin enemmän huolissani, ellei ketjuja olisi tarvinnut kiristää 14 000 kilsaan niinkuin joku sanoi.

Ketjut venyy uutena vähän, varastorasvat poistuu ja noin. Tonnin parin päästä on syytä kiristää. Sen jälkeen niiden pitäis pysyä kiristämättöminä hyvänä ainakin kymppitonni, kunnes repsahdus kohti ketjujen hautuumaata vääjäämättä alkaa.
Itse ajoin alkuperäisketjuilla 25000, nyt reginoilla ajettu 20 000 ja kiristän viidensadan kilometrin välein = loppu on.

t

Itse ajoin Banditin -02 alkuperäisillä jotain 27 tkm ja sitten ne loppu ihan yhtäkkiä.
Älä kiristä ainakaan liian piukkaan niitä ja rasvastakin tykkäävät. Ne alkuperäiset ketjut ei ole ihan parhaimmasta päästä, joten veikkaisin, että 25-30 tkm ne kestää.

Ne alkuperäset ketjut ON paskat,kesti 23500km
ja sai kiristellä jatkuvasti.Nyt DID-ketjuratas pkt.
ollut kiinni yli 17000km eikä ole kiristetty kertaakaan,
rasvattu suunilleen saman verran.

Back