peveko
New member
Ostin -03 Banditin pari viikkoa sitten ja sen myötä olen nyt uusi palstalainen. Apuja kaipaisin siihen, että 12000 km huolto on tehtävä lähiviikkoina. Huolto-ohjelma näyttäisi olevan "tee se itse miehelle" muuten kohtuudella tehtävissä, mutta tuohon venttiilien säätöön kaipaisin neuvoja. Ilmeisesti säätö on normaali ruuvisäätö, mutta tehdäänkö säätö lämpimänä vai kylmänä ja mitkä on imu- ja pakoventtiilin arvot ? Ilmeisesti tankin poistamalla pääsee irroittamaan venttiilikopan sekä venttiileihin käsiksi, mutta onko jotakin muuta erityistä, mihin pitäisi kiinnittää huomiota, kuten venttiilikopan kiristys, yms ? Millainen tiiviste kopassa on, onko se uusittava avauksen jälkeen? Ja onko koneessa kannen yläpuolinen nokka-askeli/akselit, jolloin säätökohta on nähtävillä suoraan nokan sijainnista? Toki pyörän voisi viedä huoltoonkin säädettäväksi, mutta itse tekemällä saisi hyvän mielen sekä pyörän tekniikka tulisi näiltä osin tutummaksi. Ja taitaa näillä Kuopion seudun huoltoliikkeillä olla näin keväisin sen verran pitkät jonot, että ennättää mennä 12 000 km huoto reilusti ohi.
Myöskin renkaat on pian uusittava, joten olisiko myös vinkkejä minkä merkkinen ja tyyppinen renkaan tulee olla, jotta se on hyvä? Ensisijaisesti haen kulutuskestävyyttä (ajo pääasiassa maantietä ja matkaa), jotta pääsisin seuraavat 10 000 km ilman renkaanvaihtoa. Ja jos jollain on vielä tietoa, että mistä liikkeestä Kuopion seudulla renkaat saa hyvän palvelun kera edullisesti, niin otan senkin tiedon ilolla vastaan ?
Lämpimiä ajokelejä kaikille lukijoille !
Myöskin renkaat on pian uusittava, joten olisiko myös vinkkejä minkä merkkinen ja tyyppinen renkaan tulee olla, jotta se on hyvä? Ensisijaisesti haen kulutuskestävyyttä (ajo pääasiassa maantietä ja matkaa), jotta pääsisin seuraavat 10 000 km ilman renkaanvaihtoa. Ja jos jollain on vielä tietoa, että mistä liikkeestä Kuopion seudulla renkaat saa hyvän palvelun kera edullisesti, niin otan senkin tiedon ilolla vastaan ?
Lämpimiä ajokelejä kaikille lukijoille !