Suizan mainitsema jousituspaketti tarkoittaa minun Banditia. Jäykempien jousien kanssa olen eteen laittanut 15W öljyn, koska vaimennuksia ei voi muuton säätää. Kuten Suiza mainitsi, pyöräni jousitus on merkittävästi kovempi kuin vakiona. Itse rata-ajoa harrastavana (pääosin eri pyörällä) tykkään jämäkästä alustasta.
Jos laitatte keulaan jäykemmän jouset, samaan aikaan suosittelen takapumpun vaihtoa ( ja myös päinvastoin). Muutoin alusta ei ole balanssissa ja ajo-ominaisuudet kärsivät.
Banditissani on Progressiven takapumppu, jossa on esijännityksen säätö ja 5-portainen paluuvaimennuksen säätö. Jousi on painon mukaan valittu; oli kaksi vaihtoehtoa tarjolla. Säädöt riittävät yllättävänkin hyvin. Toki Öhlinsin vastaavalla lisättynä esijännityksen hydraulisäädöllä ollaan eri tasolla.
Bandit toimii radallakin erittäin hyvin. Ainoastaan kallistusvaran rajottuneisuus haittaa. Muutaman ajokerran jälkeen jalkatapit ovat lyhentyneet uhkaavasti. Radalla eron vakioon huomaa parhaiten ja se on erittäin suuri. Olen ajanut radalla sekä vakion että uusilla osilla varaustettuna.
Kun alusta on jäykempi ja säädöt paikallaan, teho saadaan siirtymään kiihdyttäessä paremmin tiehen eikä keulimiseen. Toki joku voi tykätä enemmän keulimisesta, eikä siinä mitään.
Muistakaa vaihtaa samalla myös punosletkut jarruihin; siinä saa pienimmällä rahalla eniten parannettua ajo-ominaisuuksia.