• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bensahana YZF 750 '94 ????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wunderunde
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wunderunde

New member
Onkohan ko, kapineessa varsinaista (mankkari tai alipainetoimista) bensahanaa tms sulkuschysteemiä vaiko ainoastaan lähtö pumpulta kaasareille?
Eli...kun tankkia irroittaessa nypätään bensaletku irti, niin kuuluuko sieltä tulla gasoa kuin kusta palokunnan ruunalta???

Kyllähän mä tiedän mistä voi tarvittaessa ostaa lisää bensaa, mutta oli viimeksi aika miehekkäät odöörit tallissa...

mulla ei ainakaan tule läpi mitään kun irroittaa sähkön ja alipaineen ensin ja sitten bensaletkun. tietenkin vähän letkuista mutta tankista ei enää sen jälkeen tule mitään.

Jees...taitaapa olla siten että hana on alipainetoiminen ja se ei tuossa pelitä ts aina auki kuten omistajansakin
Oletin ettei tuolta letkullista / suodattimellista enempää gasoa tule mutta hyvä ettei tullut sentään tankillista...noita hanan hippeleitä saanee varaosana?

...noita hanan hippeleitä saanee varaosana?
vähän huononlaisesti. tietenkin uusia hanoja saa ja varmaan jonkun tiivistesarjan vanhaankin. stormilta kannataa kysellä. alipainekalvohan siellä on sisällä. se on muuten yksittäsistä fzr yzf laitteiden osista kaikkein hajoamis-altein osa. ylensä siitä menee varatankin katkaisija (metallikoho tankin sisällä) rikki.

Siis onhan siinä se hana heti gasotankin yhteydessä... siis jos ottaa tankin kokonaan irti... Ainakin mä laitoin sen hanan kiinni kun tankin nostin pois paikaltaan...

Siis onhan siinä se hana heti gasotankin yhteydessä... siis jos ottaa tankin kokonaan irti... Ainakin mä laitoin sen hanan kiinni kun tankin nostin pois paikaltaan...
acen ja fzr tonnin tankki/hana on erilainen. acessa on sulku ja eikös acessakin ole erillinen bensapumppu? fzrrässä ainakin on, mutta yzf750sessä koko hana bensapumppuineen on tankin sisällä ja se on ainoastaan alipainetoiminen eikä siinä ole sulkua. on melkoinen insinöörin ruusu  
confused_orig.gif

liekö yamaha kehittänyt hanaa aceen ja lisännyt sulun.

Back