• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bensaliittimet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roadkill
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roadkill

New member
Noniin, eilen oli projektia ja triple osissa ekaa kertaa. Perusyksinkertaset tulppienvaihto ja ilmansuodatin parempiin. Käy vieläkin vaan kolmella
tounge.gif


Kokosin vehkeen normaalisti takaisin kasaan. Bensaliittimet pisti silmään kun ovat prkl muovia ja yhellä o-renkaalla tiivistettyjä. Eikös näitten pitäis olla ihan kokonaan metallia ja taisi Triumphilla olla takaisinkutsu kampanja näistä 2004 jos en väärin muista?
Ainakin myyjältä kysyin kun pelin ostin että onko vaihdettu ja sanottiin että on...
Metallia noissa mun liittimissä ei ollu kyllä missään.

Liittimet laitoin melkein silkkihanskoilla ja kieli keskellä suuta takas. Asianmukainen naks-ääni kuulu molemmista.

Eiku vehje tulille ja lämpiään. aijai että on hieno ja ainakin korvakuulolla ja persetuntumalla paaaljon lisää paukkua ja kaikkee muuta hömppää
smile_org.gif
Ajokamat päälle ja menoks, kaikki vaikuttaa normaalilta.
Ajan joku 40km kaukaselle nesteelle tankille, tankki täyteen pyörä sivuun höpöttään ja kännykkään puhuun. Sit alkaa...

Pyörä kussu alleen kunnon lammikon! Oikean sivupaneelin alta tulee kunnon jatkuva suihku bensaa. Sitä kallista samaa mitä äsken sinne laitoin.. Kone kiinni. ihmettelyä, vituttaa.. Ne saatanan muoviset liittimet tulee mieleen. Kone käyntiin, pakko ajaa takas tallille muu ei auta. Tavaraa kusee koko matkan, housut kastuu joko kusesta tai bensasta. vielä kun tulis jostain kipinää niin olis kunnon liikkuva tulipallo show
biggrin.gif


Tallilla auki sivupaneeli, virta avaimesta virrat, kone syöttää letkut täyteen, ylempi liitin kusee ilosesti melki naamalle. Liitin irti o-rengas päin vittua.. Uusi tilalle ja taas pelittää niinkuin mitään ei olis ollukkaan...

Kysymykset onkin et kuinka helvetin varovasti noi oikein pitää laittaa ettei korkkaa asennuksessa? Ja toinen että miksei ollutkaan vaihdettu metallisiin vaikka niin sanottiin peliä myytäessä..
Huomenna diilerin kanssa jutteleen vähäsen... Yeah
 
Metalliset tosiaan vaihdettiin takaisinkutsuna omaanikiin. Tankkiin ei vaihdettu, ainoastaan letkuihin.
Itselläkin se o-rengas rikkoontui, jonka seurauksena bensaa ruikki melko vauhdikkaasti. Mutta ei puhettakaan, että olisin uskaltanut ajaa, kun allahan on vielä kuuma pakoputki.
Jollain ei päätä palella, ei.
bowdown.gif
 
Kyllä ne muovisetkin pelittää, jotain luistoa vaan vähän väliin... 4x jo avattu eikä vuoda...
 
Ite oon hydrauliikka alalla niin sen verran tiedän etteihän tommosia
muovileluja tuu juuri missään vastaan. Outo paikka säästää
crazy.gif


Kyllähän noi muovisetkin kai on ihan hyviä kunhan pitää o-renkaita mukana.. Jos korkkaa, ei välttämättä toiste ikinä mutta ei oo hyvä jos on pitemmällä. Päätä palelsi todella pahasti kun näin jälkeen päin ajattelee
withstupid.gif
 
Enpä tiedä minkänäköisiä liittimiä Trumpassa on mutta onhan muovisia bensaletkun liittimiä ihan peruskamaa kotiloissa niin miksei toimisi yhtä hyvin/huonosti pyörässä
 
Ao metalliset liittimet ostin tiikeriin suomen pikaliittimestä (linkki)

2kpl LCD100-04V: à 23,80 EUR
2kpl LCD230-06V: à 22,10 EUR

Kun alkoi se bensalätäkkö mopon alla ottaa pattiin aina kun otti tankin veke.
Ylempi naarasliitin ja alempi uros. Molemmissa sulku venttiilit ja Viton tiivisteet (V). Kuvia löytyy CPC:n luetteloista (Colder Products).

Itse olen rikkonut kerran o-renkaan, käy todella helposti. Kannattaa käyttää aina jotain liukastetta kun laittaa liitintä kiinni (silikoni tai vaseliini). Muissa Triumpheissa naarasliittimet tai ainakin toinen erlainen (letkumalli) en muista kuin triplessä oli.
 
Noniin päivitystä asiaan. Kävin tänään diilerillä juttelemassa ja kyllähän siellä porukalla ihmeteltiin miksei ollu vaihdettu...
Kumminkin sovittiin niin että vaihdetaan asianmukaiset uudet seuraavassa huollossa joka on ihan kohta sopivasti tulossa.

Olishan noita kaikkia tossa työpaikalla hyllyssä viton renkaita myöten mutta katotaan minkälaiset ne paremmat on ja jos ei miellytä niin hyllystä uutta peliin
wink.gif


Pitääkin muistaa enskerralla laittaa vassua väliin ettei kuivana suotta tunge.. menee kumi rikki ja sit ei naurata taaskaan.

Aika kohtuulliset hinnat tuolla pikaliittimessä
crazy.gif
Pitää kysellä mitä meillä maksaa. Jos muuten joku Triumpisteista sattuu tarviin letkuja ja liittimiä niin voin järjestää. Kaikkee löytyy.

Tää asia on melki käsitelty ellei sit tuu jotain yllättävää vastaan..
 
^ jos niitä CPC:n liittimiä (uros + naaras/molemmissa sulku) saa sopivaan hintaan, niitä kannattaa myydä myös ducati-ihmisille, 748/916/996/998:ssa on myös muoviset liittimet.
cool.gif
 
Asentelin äsken maalaamosta tullutta tankkia 955i Tripleeni kiinni. Tuli siinä sitten innoissaan hieman hosuttua ja kolautin tankissa kiinni olevan ylemmän muovisen naarasliittimen takarunkoon. Poikki meni.

Hiiieeeeman vitutti aluksi, mutta onneksi löytyi keskustelua tästäkin aiheesta! Kysymys kuuluu: miten noi tankissa olevat liittimet vaihdetaan uusiin? Täytyykö tankista irrottaa koko metallinen pulteilla kiinnitetty levy ja kytkeä jotain tankin sisälläkin, vai saako vanhat liittimet yksinkertaisesti ruuvattua pois ja uudet tilalle?

Sit vielä: mistä ja millaiset liittimet sopii 955i Tripleen? Polttelee jo aika lailla, joten nopea toimitusaika olisi pelkkää plussaa...
 
Tankissa kiinni olevat naarasliittimet lähtee ihan kiertämällä irti. Ne on putkikierteellä, joten kun laitat uusia kiinni, käytä jotain kierretiivistettä tms. äläkä kiristä niitä liikaa. Ne ei mene mihinkään momenttiin. Katot niistä vanhoista miten syvälle ne on kierretty.

Mulla on noi CPC:n metalliset liittimet, ostin täältä -> Metal Fuel Couplings - Full Set
 
Ei apua tässä tapauksessa,mutta vinkkinä.Jos ne O-renkaat urosliittimissä menee huonoksi,niin ei kannata ostaa varaosana koko liitintä maksaa jotain 25,-/ kpl muistaakseni.Uudet bensaa kestävät O-renkaat saa Vantaalta Tiivistekeskuksesta,eli Etolan putiikista hintaa n. 2,- / kpl.
 
Back
Ylös