bensansuodatin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amiko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

amiko

New member
eli sopiiko orginaalin bensansuodattimen tilalle esim.motonetin suodatin vai olisiko hyvä laittaa alkuperäinen pyörä on gsx-r 1000 -04
withstupid.gif
 
Hintaeroa ei varmaan ole montaakaan euroa?

En suosittele säästämään väärissä asioissa, sitten kun olet keskellä ei mitään ilman työkaluja ja suodatin tukossa, niin katsoppa siihen peiliin ja kysäise mikä meni vikaan...

Itellä alkuperäinen eli kawan orkkis.
 
Ei kai se orggissuodatin tee autuaaksi. Se skeida, mikä sieltä tankista tulee tukkii sen filtterin. Ei se filtterin alkuperä.

Oli pakko
tounge.gif
 
ok! lähinnä ajattelin että onko suuria toiminnalisia eroja noissa suodattimissa? monessa paikkaa vain myydään yleissuodatinta, niin ajattelin että samako tuo jos vaikka marssii motonettiin ja hakee sen sieltä kun kerran hintaero yleissuodattimissakin on aika kova
omg.gif
 
juu,ei kai sen suodattimen merkillä luulisi olevan mitään seksuaalista merkitystä,toisin voi olla tietty noissa öljynsuodattimissa...
 
Hintaeroo voi olla kyllä 3/25€ , mutta , mutta .
Ostin Biltemasta suodattimen juur ton hinnan takia , mutta nyt näyttäs siltä että kun tankissa on jäljellä 2-3L. polttoainetta , niin suodattimesta ei mee tarpeeksi läpi .
Elikkä polttoaineen pinnankorkeus suodattimeen nähden on liian alhaalla . Täytyy kerran vielä testata , että tietää varmaks` : eihän se mitään kun sen tietää , mutta yleensä ei tunnu kivalta jos jossain hevon kuusessa motti alkaa korahteleen .
cool.gif
 
tarvikeliikkeidet halvat kertakäyttösuodattimet on sinänsä OK, mutta ne on tehty autoihin eli käytännössä bensapumpuille.

alipainesysteemin paine ei taida olla ihan riittävä ja virtaus saattaa heikentyä. mp-liikkeissä (ainakin allright) on myynnissä puhdistettavia suodattimia, joissa vastus on pienempi.

ne ovat vähän kalliimpia, mutta toisaalta ikuisia.
 
juu kiitti. itsekin mietin tuota että toimiiko mopedissa kun kerran bensapummpua ei ole joka tuuppais sitä löpöö...allrightilla ei suodattimia ollut mutta tarvii etsiä vielä!

taidan turvautua alkuper. jos jostain löytyy
nixweiss.gif
 
Nostan vanhaa topikkia hiukan ylös.

Ongelmana on se, että veljen k4 1000 gixeri röpöttää ja pätkii kuulemma pienillä kierroksilla, mutta kun antaa kierroksia, ilmiö häviää. Hän epäili bensansuodatinta syypääksi, voisikos olla näin?
nixweiss.gif


Sitten, olettaen, että bensansuodattimessa on roskaa, onko gikserin alkuperäinen suodatin pestävä, vai pitääkö vaihtaa? Ja onko pahassa paikassa?
 
Ongelmana on se, että veljen k4 1000 gixeri röpöttää ja pätkii kuulemma pienillä kierroksilla, mutta kun antaa kierroksia, ilmiö häviää. Hän epäili bensansuodatinta syypääksi, voisikos olla näin?
nixweiss.gif


Sitten, olettaen, että bensansuodattimessa on roskaa, onko gikserin alkuperäinen suodatin pestävä, vai pitääkö vaihtaa? Ja onko pahassa paikassa?
Pensansuodattinelementtejä ei yleensä pureta tai pestä. Sellaisia 'siivilöitä' mitä on hanoissa mm.tankkien sisällä on hyvä joskus putsata.

Tuossa on ruisku, eikö? Varmaan myös pensapumppu?
Jos laite toimii suurilla kierroksilla niin en usko että polttoaineen saannossa olisi ongelmaa pienillä kierroksillakaan.

-J-
 
Pensansuodattinelementtejä ei yleensä pureta tai pestä. Sellaisia 'siivilöitä' mitä on hanoissa mm.tankkien sisällä on hyvä joskus putsata.

Tuossa on ruisku, eikö? Varmaan myös pensapumppu?
Jos laite toimii suurilla kierroksilla niin en usko että polttoaineen saannossa olisi ongelmaa pienillä kierroksillakaan.

-J-
Ruisku fillarista löytyy, bensapumpusta en ole niinkään varma. :o Täytyypä itekin eka kuunnella sitä ääntä, jos tyhjäkäynti vain sattuu olemaan hieman liian heikolle säädetty..
 
Oliskos kelleen tietoa, että löytyyköhän tarvikesuodattimista sellaisia vaihtoehtoja, jossa tuo tulopuoli lähtee suodattimesta sivullepäin? Kawassa on juurikin noin + tarvikesuodattimien liitännän halkaisija on liian pieni eli olisko tuossa kawassa letkun halkaisija sitten 8mm kun tarvikesuodattimissa on muiistaakseni max. 6mm.

Vähän siis tähän malliin (kuvassa ei bensasuodatin, mutta antaa vähän ideaa):

kyoshohgairfilter.jpg




Olisin mielelläni hyviä vaihtoehtoja kartoitellut, koska 24€ muovi & paperinpalasta on aika paljon rahaa. Joku sanoo, että väärä paikka säästää, mutta ei ne "merkki"suodattimet melko varmasti sen kummempia ole ainakaan tässä bensapuolella.

- P
 
Aikanaan etsin vaihtoehtoa BMW:n (sama kuin Trumpassa?) pa-suodattimelle autopuolen valikoimista. Lähinnä käypäisin oli sekin kalliimpi kuin mp-suodatin, joten ei kannattannut lisää etsiskellä. Vuotta en muista mutta oli vielä FIM eli markka-aikaa.

Eihän tuollainen 24€ ole edes kallis kun esim. juuri BMW:n suodatin Saksasta Wunderlichilta maksaa sekin vajaa 20€ ynnä toimitus. Huoltoväli on kuitenkin jotakin 30-40 tkm. Keskiverto korttelinkiertäjällä melko mionta vuotta.

Ja onhan huomattu, ettei ruiskuihin laiteta mitään parin euron muovista kaasarivehkeisiin tarkoitettua letkumallia?
 
Ruisku fillarista löytyy, bensapumpusta en ole niinkään varma. :o Täytyypä itekin eka kuunnella sitä ääntä, jos tyhjäkäynti vain sattuu olemaan hieman liian heikolle säädetty..
Pitäisi sen ainakin sirahtaa virtoja kytkettäessä..

Mutta normaali trarvikesuodin ei ole hyvä kaasari-mopossa, koska sen virtausvastus on liian suuri, mikä taas tarkoittaa että tankin alkaessa olla tyhjä, pelkkä korkeusero ei tee tarpeeksi paine-eroa että bensa virtaisi vaivatta kaasuttimille -> bensan taso kohokammiossa laskee -> seos menee laihalle -> palolämmöt nousee -> kone on tiukalla ja ainakin käy kuumana. Käytihäiriöitä tai heikkoa vetoa seuraa.

Kevyesti virtaava verkkosuodin linjaan, ei paperista.

Sitten ruiskuhärvelit. Niissä tankissa usein jokin karkeasuodin pumppua ja sitten linjasuodin. Paineet on isommat suuttimilla kuin kaasarikoneen tavallisen pumpun painelinjassa (0,3 bar). Tarkistettava että suodin ja liittimet kestävät paineen, kaikki eivät myöskään pidä suotimeen jäävästä ilmakuplasta, joka olisi hyvä houkutella pois.

Sum: Yleismallista autosuodinta en laittaisi ilman harkintaa siitä että se on soveltuvassa paikassa. Kaasarikoneeseen verkkosuodin, kun niitä kerran löytyy. Ruiskuihin voisin pitäytyä alkuperäisissä suotimissa, ellei erityistä syytä muuttaa niitä.
 
eli sopiiko orginaalin bensansuodattimen tilalle esim.motonetin suodatin vai olisiko hyvä laittaa alkuperäinen pyörä on gsx-r 1000 -04
withstupid.gif
Ei ole vissiin suunniteltu vaihdettavaksi tuo kilogixerin bensansuodatin. Filtteripaketissa on mukana myös painesäädin ja hintaa yhdistelmällä on messevät 300e!
cool.gif
 
Tuli hommattua uusi tankki gixeriin k1 ja nyt kun se pumppu on irti niin kannattaako se tarkastaa samalla?
Ja voiko siinä ohessa onnistua rikkomaan jotain oleellista  
wink.gif
 
...eli jos normi tulopuoli esim. 8 mm. ja lähtö 8 mm. letkulle niin autonbensiininsuodin on "tokkopa" ongelma.
Mutta jos letkun halkaisia on "epänormaali" niin orginaali lienee oikea ainut oikea "vaihtoehto".
Joku "viisas" varaosaliikeen joht. ilmoitti, että kun ohitat Puolassa rekkaa ja kone "pätkäisee"...(leskellä ei ole kuin oikeus leskeneläkkeeseen ja hauskaaan elämään...)
Eli varmuus myös bensiinin läpäisyvyyteen olis taattava !
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös