• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Berik 3214

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mustabirdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mustabirdi

New member
Tämmönen Berik ois tarve saada mutta kokemuksia ja juttua ei tunnu löytyvän... Jos jollaki on käytössä niin onko suojat hyvät verraten esim. alpinestarsin pukuihin? Tämänhän pitäs olla kisapuku, joten luulis olevan... Kehukaa/haukkukaa

Mulla on kokemuksia tuosta puvusta, tosin vain noin 30km verran, sitten kopsahti..  
tounge.gif

Mulle tuo puku oli kuin tehty, koko 54 sopi todella hyvin tällaselle 185cm/80kg kukkakepille.
Hyvin suojasi ainakin 60km/h vauhdista, ainoa mustelma tuli olkapäähän.

Itellä on tuommonen sini/valkoinen Berik käytössä tällä hetkellä. Suojat istuu hyvin paikoilleen ja muutenkin tuntuu laadukkaalle eikä hintakaan ole kauhean paha (Fc-Moto 589,95e). Ja muistaakseni Berik tekee myös ArlenNessin nahkapuvut eli laatu pitäs olla kohdillaan.

Berikin ja Arlen Nessin puvut tehdään samassa tehtaassa, jostakin syystä haluavat myydä tuotteitansa kahdella eri tuotemerkillä.

Käytän A Nessin pukuja, kadulla 2-osaista ja radalla 1-osaista. Ainakin minulle istuvat hyvin, leikattu sopivasti ajoasentoon.
Tällaiselle 180/80-kokoiselle koko 50 sopivan tiukka, saa hädin tuskin omin voimin päälle mutta ajossa todella napakka ja tukeva.
Perheenjäsenillä lisäksi käytössä mm. Berikin 2-osainen puku, kaikki puvut palvelleet hienosti, suosittelen.

Niin, puvuilla myöskin kaaduttu kunnolla, suojat toimivat ok.
buttrock.gif

Olisiko kellään mittoihin 175cm/70kg sopivaa kokoa, kun eihän tuota Berikiä pysty missään koittaan ku ei oo kellään täälä pohjosempana
baaa.gif
... 48 taitaa olla paras itelle

48 varmaan sopiva. Eipä taida olla pienempiä vaihtoehtoja, ainakin FC-moton nettikaupassa koot alkavat nelikasista.

Ja hinta näytti olevan 590, jos oikein muistan.

Pistin Arlen ness/Berik tehtaalle sähköpostia, jossa kerroin hartian-, rinnan- ja lantionympärysmitan sekä painon ja pituuden(www.madif.com). Tuli vastauksena, että ne oli tuotantotiimin kanssa tutkineet, että 48 olis sopivin koko mulle! Ei vissiin kannata sitte enää ihmetellä jos kerran tehtaalta tulee tommonen vastaus...luulisivat tietävän tämmöset!!
062802jumpie_prv.gif

kokoja on sitten monenlaisia.. mulla 2-os Ness kokoa 54 / 181 & 72kg
takki ahistaa sopivasti selkäsuojan kanssa, housuissa on varaa doping-reisille... mutta suojat on kohdallaan.

sovittelin A-staria ja Spykeäkin...

Tilasin maanantaina FC-motosta tuon Berikin puvun, pitäis alkuviikosta olla täällä. Hinta ei toisaan paha (590€). Kävin sovittamassa Vantaalla RM-heinolla ensin tuota pukua ja koko 54 oli sopiva mulle. Olen 181cm/92kg riskimpi sälli. Pituus OK, tiukka jaloista ja käsistä, mutta muotoutuu varmasti käytössä. Isompi koko olis ollu sitten liian pitkä. Tuntui kyllä tosi laadukkaalta puvulta!

Heinolla muuten hinta 990€ -25% syystarjous, eli ei pysty Suomessa kilpailemaan Saksan hintojen kanssa. Samalla tilasin Oxtarin T.C.S. EVO replica RX buutsit, tosin säästö enää muutaman euron...

Pistin Arlen ness/Berik tehtaalle sähköpostia, jossa kerroin hartian-, rinnan- ja lantionympärysmitan sekä painon ja pituuden(www.madif.com). Tuli vastauksena, että ne oli tuotantotiimin kanssa tutkineet, että 48 olis sopivin koko mulle! Ei vissiin kannata sitte enää ihmetellä jos kerran tehtaalta tulee tommonen vastaus...luulisivat tietävän tämmöset!!
062802jumpie_prv.gif
Kävin sovittamassa Arlen Nessin pukua (ARLEN NESS 3209) ja Dainesen (Haku Div.) pukua.

Mulla on miestenpukujen koko 48 mitat 173/69. Sovitetut puvut olivat erittäin tiukkoja. Molemmat pitävät käyttäjänsä aivan paketissa ja aiheuttavat lieviä liikerajoituksia kunnes puvut muokkautuvat käyttäjänsä päälle.

Molempiin mahtui myös selkäsuoja alle. Dainesen suojana oli wavesta versio jossa on verkkopaidassa myös rintapanssari kiinni, S-koko. Nessin alla oli Halvarssonin M-kokoinen panssari, istuvuudeltaan molemmat erittäin hyviä ja sopivia.

Dainesen 50 kokoisen puvun polvisuojat alkoi jo pyörimään, kun vastavasti 48 oli myös säärestä "iholla". Nessistä en valitettavasti jaksanut enää ruveta kokoa 50 päälle vetämään.

Nämä seuraavat havainnot ovat enemmän maku kysymyksiä, mutta nopeasti tarkasteltuna Dainesen vaikutti viimeistellymmälle. Nessissä nahka ja työnjälki ei ollut mielestäni aivan yhtä hyvää. Nessin takki vuoritukseltaa jotenkin löysä, jolloin se oli vaikeampi pukea ja riisua ellei käytä alusasua.

Kävi sitten niin että otin AlpineStar:n kaksi osaisen. A* 48 on parista kohtaa tilavampi (hartiat ja lantio) kuin edelliset, laadukkaan oloinen (vaikka kiinasta tämäkin).

/z

edit: typo
edit: A* lisäys

Ite koitin nessin takkia koko 50 päälle ja oli vielä vähän liian löysä, joten luulen että toi 48 on ku nappi silmään!! Toivotaan ainaki.. Hyvä että on kuite saatu tänne vähä asiaa näistä malleista niin tietää edes vähän mitä tilaa!

Tilasin maanantaina FC-motosta tuon Berikin puvun, pitäis alkuviikosta olla täällä. Hinta ei toisaan paha (590€). Kävin sovittamassa Vantaalla RM-heinolla ensin tuota pukua ja koko 54 oli sopiva mulle. Olen 181cm/92kg riskimpi sälli. Pituus OK, tiukka jaloista ja käsistä, mutta muotoutuu varmasti käytössä. Isompi koko olis ollu sitten liian pitkä. Tuntui kyllä tosi laadukkaalta puvulta!

Heinolla muuten hinta 990€ -25% syystarjous, eli ei pysty Suomessa kilpailemaan Saksan hintojen kanssa. Samalla tilasin Oxtarin T.C.S. EVO replica RX buutsit, tosin säästö enää muutaman euron...
Eilen tuli ja pirun hyvä oli!
thumbs-up.gif

Selkäsuojan kanssa ei vielä menny päälle kuin emännän auttamana, sen verran tiukka alkuun. Kyllä se tuosta muotoutuu...

Back