• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Big bore kittiä...

Ukkosässä

New member
Mistähän löytyis lisää "kuutioita" paljon ja halvalla..?
lookaround_orig.gif

Googletuksen tulos: 1070 cc suurin kitti mitä löysin
confused_orig.gif

Olisko jollain parempaa tietoo...
 
Eipä taida suurempaa löytyä na toikin vaatii hemmetin kalliit sylinteriputket...
Osta Busa ja laita siihen 1600 kitti
biggrin.gif
 
Us-Partsista saat aika sopivasti Wisecon big-bore settejä, huomattavasti halvemmalla kuin All-Rightista.... Voi olla jopa hyllyssä.

Kaveri just hankki ittelleen sieltä tollasen 1070 setin.
 
katos tuota.....garrettii,siinä sulle bigborea....
smile_org.gif

Garret t-03 400€ osta pois
wink.gif
 
Äläs Ago ala huokuttelemaan...
idea3.gif

Mites Tylyttäjän kaverin kitti toimii? Vai ei oo viel asennettu?
Saa kertoa jos jollain on 1070cc kiinni, mitä muutoksia, miten toimii ja ennen kaikkea miltä dynokäppyrä näyttää
buttrock.gif
 
Äläs Ago ala huokuttelemaan...  
idea3.gif

Mites Tylyttäjän kaverin kitti toimii? Vai ei oo viel asennettu?
Saa kertoa jos jollain on 1070cc kiinni, mitä muutoksia, miten toimii ja ennen kaikkea miltä dynokäppyrä näyttää  
buttrock.gif
Ei ole vielä kiinni, mutta n. +15-20hp olis odotettavissa ja todella mukavasti lisää vääntöä kautta kierrosrekisterin. Tolla setillä nousee puristukset lähelle 13.0:1... Männät on meinaan tismalleen saman korkuiset kuin 1040 setissä, mutta puristuksiksi ilmoitetaan sama lukema. Toki isommalla halkaisijalla tulee oikeasti myös ruttua enemmän, Wiseco vaan ilmottaa vähän alakanttiin.

Tässä jonkun tulokset:
http://thunderace.scee.sony.co.uk/history/msg46870.html
 
No niin nyt löyty Ameriikasta kitti!
buttrock.gif

FZR 1125cc Billet Big Block ja hinta ilman veroja vaatimattomasti 2400 $
eek.gif
 
Jos nakkaat tuon kitin niin sitten kokoputki ja muut temput eli stage3 ja muutokset ilmaboxiin sekä kanavat siistiksi ja kynnykset pois.... Alakerran tarkistus, syttypyörä ja vahvempi kytkin. Seuraavaksi voit alkaa katsomaan vararattaita laatikkoon...
wink.gif
 
Joo pirusti ruutia pataan isoilla mukeilla ja valtavalla kansiduunilla,viime kesä kovaa ajoa ja sitten kone osiksi.Kun paat paukkua pataan niin vaihda sinne samalla kiertokanget mitkä kestää.Jos paat carillon kanget, joudut hieman keventelemään lohkoa ja muuta pientä sovitusta on tiedossa,mutta ei ainakaan veivit taitu!!!!
nixweiss.gif
 
Tietoa Us-Partsista:
-putket 65,-kpl
-1070cc mäntäsrj. 566,- sis. kansitiivisteen
-1040 kittiä löytyy hyllystä hinta sama 566,-
Kiitos Tylyttäjä!  
033102beer_1_prv.gif

Mites muut muutokset? Kiertokankia kevyemmäx, kannen "siistiminen"... Vaimennin on jo vaihdettu.
Faliconilta saapi kevennettyä kampuraa, faliconilta tai carillolta kampia, nokka-akseleita saat kent-kamsilta, KIT:ltä tai megacycleltä, billet kytkinkelloa faliconilta, vaihderattaiden shimmaukset kannattaa teetättää jollain joka moisen osaa.
suurteho öljypumppua saipi jossain teetettyä ja voisi kannattaakin. keihiniltä 41 FCR:ät.
siinä alkaakin sitte olla uuden acen hinta kasassa;)

näillä pikkumuutoksilla tulee noin 170 oikeaa takarengasheppaa. (sis tietysti myös se 1070cc)
 
Joo pirusti ruutia pataan isoilla mukeilla ja valtavalla kansiduunilla,viime kesä kovaa ajoa ja sitten kone osiksi.Kun paat paukkua pataan niin vaihda sinne samalla kiertokanget mitkä kestää.Jos paat carillon kanget, joudut hieman keventelemään lohkoa ja muuta pientä sovitusta on tiedossa,mutta ei ainakaan veivit taitu!!!!
nixweiss.gif
Keventelemään... Mistä kohtaa ottaa kiinni? Ja paljonko?
lookaround_orig.gif
 
Joudut pörräämään jokaisen kangen alapään kiertoympyrälta lohkon ylä ja alaosasta, ykköspytyltä vähän noin 4mm,
2 j 3 kankien kohdalta sitten vähän rajummin. 4 kanki osuu
kiinni kytkinkoriin. Lisäksi kankien alapäät osuu ns öljyn
"loiskelevyjen" pultteihin 1 ja 4 pytyssä, vaihda pultit matalakantaisiin. Carrillon kanget maksoi 612.52 puntaa rahteineen osoitteesta PMI_EUROPE perfect bore ltd joka on euroopan toimittaja. kamat tuli kolmessapäivässä jenkeistä vaikka paperityö piti tehdä PMI;n kanssa
nixweiss.gif
 
Joudut pörräämään jokaisen kangen alapään kiertoympyrälta lohkon ylä ja alaosasta, ykköspytyltä vähän noin 4mm,
2 j 3 kankien kohdalta sitten vähän rajummin. 4 kanki osuu
kiinni kytkinkoriin. Lisäksi kankien alapäät osuu ns öljyn
"loiskelevyjen" pultteihin 1 ja 4 pytyssä, vaihda pultit matalakantaisiin. Carrillon kanget maksoi 612.52 puntaa rahteineen osoitteesta PMI_EUROPE perfect bore ltd joka on euroopan toimittaja. kamat tuli kolmessapäivässä jenkeistä vaikka paperityö piti tehdä PMI;n kanssa
nixweiss.gif
Meinaatko ettei Acen omat kanget kestäis 1070cc settiä? Mä oon ainakin ollu siinä uskossa.. Kytkinkorin olen kuullu joskus menevän säpäleiksi jos harrastelee rajuja kiihdytyksiä paljon...
 
Noooo en oo sata varma, mutt ois sellanen tutina et kanget on jotakiunkin samaa luokkaa kuin fzr:ssä. Eli I-muotoset, H-
muoto on jäykempi. Alkuperäiset antoi lievästi periksi (taipui/mitattiin) ja männäntappit alkoi kalvaa yläpään silmää toisesta reunasta. Riippuu tietysti paljoko on ruttua pytyssä.
Ja jos itselles teet,tee kunnolla. Veivit on halvemmat kuin se että ne tulee katsomaa kuka käskee!!!!!
nixweiss.gif
 
Noooo en oo sata varma, mutt ois sellanen tutina et kanget on jotakiunkin samaa luokkaa kuin fzr:ssä. Eli I-muotoset, H-
muoto on jäykempi. Alkuperäiset antoi lievästi periksi (taipui/mitattiin) ja männäntappit alkoi kalvaa yläpään silmää toisesta reunasta. Riippuu tietysti paljoko on ruttua pytyssä.
Ja jos itselles teet,tee kunnolla. Veivit on halvemmat kuin se että ne tulee katsomaa kuka käskee!!!!!
nixweiss.gif
Acessa taitaa olla eri kanget ja männät, eikös FZR:ssä ole valumännät kun Acessa on takomukit?
 
Joo kuten sanoin ei oo faktaa acen sisuksista, mutta nyt on
exuipissa(kuten vaimoke sanoo) taottua tavaraa sisällä ja hyvin tuo tuntuu paukkuvan.
nixweiss.gif
 
Noooo en oo sata varma, mutt ois sellanen tutina et kanget on jotakiunkin samaa luokkaa kuin fzr:ssä. Eli I-muotoset, H-
muoto on jäykempi. Alkuperäiset antoi lievästi periksi (taipui/mitattiin) ja männäntappit alkoi kalvaa yläpään silmää toisesta reunasta. Riippuu tietysti paljoko on ruttua pytyssä.
Ja jos itselles teet,tee kunnolla. Veivit on halvemmat kuin se että ne tulee katsomaa kuka käskee!!!!!
nixweiss.gif
Acessa taitaa olla eri kanget ja männät, eikös FZR:ssä ole valumännät kun Acessa on takomukit?
acen männät ovat samat kuin fzr eli valua.
kiertokangissa pitäisi olla pieniä eroja. acen pitäisi olla hieman kevyemmät mutta factaa ei ole. männät + sylinteriryhmät ovat päittäin vaihtokelpoiset ja pahat kielet kertovat suunnilleen kaiken olevan päittäin vaihtokelpoista vaikka ovatkin eri varaosanumeroilla.
ainakin vanhaa konetta rajusti viritettäessa olisi syytä ottaa myös kankiin kantaa... juuri kuten carillo sanoi
 
Back
Ylös