• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bike World espoo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frogi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Frogi

New member
Nyt täytyy laittaa positiivista palautetta varustemyyntipuolelle
wink.gif

Kävin näet huollattamassa kypärääni "Arai kypärä" kyseisessä paikassa ja sain mielestäni erinomaista palvelua  
smile_org.gif

Samat henkilöt olivat Lauttasaaressakin ja palvelu pelasi silloinkin kiitettävästi
buttrock.gif

Eilen kävästiin ko. putiikissa ja vaikkei mitään sopivaa ollutkaan enää jäljellä niin täytyy antaa täysi 10 ja
bowdown.gif
nimenomaan varustepuolen myyjälle

kun on tottunut frankin palveluun niin bw on tosi huono piti mennä ostamaa ketjurasva odotin 10 min eikä myyjä vaivutunut tulla

mitä myymistä on ketjurasva purkissa eikös sen voi ottaa hyllystä ja mennä kassalle ?

Nyt meni nuo firmojen arvotukset yli hilseen. Näin köyhänä
yrittäjänä tohdin tiedustella, että mitä se palvelu mielestänne on?

Nyt meni nuo firmojen arvotukset yli hilseen. Näin köyhänä
yrittäjänä tohdin tiedustella, että mitä se palvelu mielestänne on?
Ihan aluksi asiakkaan huomioiminen on hyvää palvelua. Kun asiakas saapuu liikkeeseen hänet huomataan ja tullaan kysymään tarvitaanko palvelua. Asiakas voi sitten kertoa, jos haluaakin katsella ensin rauhassa. Jos myyjillä on kiirettä muiden asiakkaiden vuoksi, voi sisään saapuvaa asiakasta silti tervehtiä niin, että asiakas tietää hänet huomatun. Ottaa aivoon seisoskella liikkeessä ja odotella josko myyjät uskaltautuisivat tulla esiin. Liittyyhän palveluun toki paljon muutakin, mutta usein ensi vaikutelma jää mieleen. No joo, voisihan sitä mennä pyytämään palvelua. Mielestäni palvelua pitää saada pyytämättäkin tämän tyyppisissä liikkeissä. Marketit on asia erikseen.

Itse olen saanut BW Espoossa sekä hyvää, että huonoa palvelua. Samoin Frankilla. Aion jatkossa asioida molemmissa liikkeissä.

Ihan aluksi asiakkaan huomioiminen on hyvää palvelua. Kun asiakas saapuu liikkeeseen hänet huomataan ja tullaan kysymään tarvitaanko palvelua. Asiakas voi sitten kertoa, jos haluaakin katsella ensin rauhassa. Jos myyjillä on kiirettä muiden asiakkaiden vuoksi, voi sisään saapuvaa asiakasta silti tervehtiä niin, että asiakas tietää hänet huomatun. Ottaa aivoon seisoskella liikkeessä ja odotella josko myyjät uskaltautuisivat tulla esiin. Liittyyhän palveluun toki paljon muutakin, mutta usein ensi vaikutelma jää mieleen. No joo, voisihan sitä mennä pyytämään palvelua. Mielestäni palvelua pitää saada pyytämättäkin tämän tyyppisissä liikkeissä. Marketit on asia erikseen.

Itse olen saanut BW Espoossa sekä hyvää, että huonoa palvelua. Samoin Frankilla. Aion jatkossa asioida molemmissa liikkeissä.
Periaatteessa tämä pointti asiakkaan huomioimisesta on ok,
Mutta..

Miksi prätkä/varaosa liikkeessä on käyttäydyttävä kuin kirjastossa? ...oltava hissuksiin ja pälyiltävä ympärilleen eksyneen näköisenä, jotta palvelua saisi?
Tänäpäivänä liikkeissä käy jos jonkinmoista unelmoijaa ja kaffetauon kuluttajaa... luulisin olevan turhauttavaa kysyä jokaiselta patsastelijalta, unelmoijalta, yms. miten voin palvella tai onko tarvetta jollekin?
Jos asiakkaalla on tarkoitus ostaa tai pyytää lisätietoja jostain asiasta, niin luulisi rohkeuden riittävän kysyä sitä suoraan. Ei ne myyjät pure.
Jos kontaktin jälkeen kohtelu on kylmää, se on asia erikseen!

kun on tottunut frankin palveluun niin bw on tosi huono piti mennä ostamaa ketjurasva odotin 10 min eikä myyjä vaivutunut tulla
Kun on tottunut Hailacin ja BW:n palveluun, niin en enää kusekaan Frankiin päin...
Offtopic, mut Hailacista tuli mieleen: Vekkuli heppu se viiksekäs vähän harmaantunu myyjä siellä...kysäskää joskus sen mielipidettä customeista tai japsipyöristä. Tulee hauskaa läppää. Loistava palvelu, asiakasta ei nuoleskella, ja asiat sanotaan suoraan, mut hyvällä meiningillä.

Periaatteessa tämä pointti asiakkaan huomioimisesta on ok,
Mutta..

Miksi prätkä/varaosa liikkeessä on käyttäydyttävä kuin kirjastossa? ...oltava hissuksiin ja pälyiltävä ympärilleen eksyneen näköisenä, jotta palvelua saisi?
Tänäpäivänä liikkeissä käy jos jonkinmoista unelmoijaa ja kaffetauon kuluttajaa... luulisin olevan turhauttavaa kysyä jokaiselta patsastelijalta, unelmoijalta, yms. miten voin palvella tai onko tarvetta jollekin?
Jos asiakkaalla on tarkoitus ostaa tai pyytää lisätietoja jostain asiasta, niin luulisi rohkeuden riittävän kysyä sitä suoraan. Ei ne myyjät pure.
Jos kontaktin jälkeen kohtelu on kylmää, se on asia erikseen!
Siinä juuri lähteekin menemään pieleen, jos ei henkilökunta huomioi asiakasta hänen tullessaan liikkeeseen, vaan pälyilee jossain miettimässä haluaako asiakas palvelua vai ei. Rohkeasti vaan kysymään asiakkaalta mitä hän haluaa.

mun mielestä palvelu mitataan nimenomaan siinä vaiheessa kun kontakti on jo tehty. Jos palvelu on kylmää, vittuilua tai asiakkaan tarpeita ei ymmärretä, niin palvelu on huonoa. Jos asiakas ei saa suutaan auki apua kaivatessaan on tietysti molempien kannalta harmillista, jonka takia myyjät kiertelevätkin liikkeessä liikkuvien parissa. Se ettei apua olla tyrkyttämässä 5 min sisään ei välttämättä ole huono asia.

Esimerkkeinä hyvästä palvelusta on Hailacilla teetetyt huollot joiden jälkeen ei ole jäänyt mitään hampaankoloon. Viimeisessä huollossa oli jäänyt ilmanpuhdistajan klemmari löysälle, mutta sekin käsiteltiin Japin kanssa kuntoon. Apua sain puhelimitsekin kun ongelmaa oli. Viime vuonna kesken ajokauden pyörä korjattiin päivässä kun siihen tuli sähkövika (oma vika. BTW.)

BW:n toiminnassa on ollut kaikki ok. Huollot valmistuneet ajallaan ja sovitut asiat pitäneet.

Frankiltä ei löytynyt aikaa takanakin vaihtoon vaikka takakumista paistoi kankaat ja huoltomiehet hieroivat kassejaan. Olin tulossa Saksasta ja matkani piti jatkua vielä samana aamuna Kuusankoskelle. No, pyörä tulille ja Hailaciin. Kyllä onnistuu.

mun mielestä palvelu mitataan nimenomaan siinä vaiheessa kun kontakti on jo tehty. Jos palvelu on kylmää, vittuilua tai asiakkaan tarpeita ei ymmärretä, niin palvelu on huonoa.
Tottahan tilanne jatkuu ensi kontaktista eteen päin aina siihen asti, kunnes asiakas poistuu myymälästä ja joskus vielä sen jälkeenkin. Olen sitten ilmeisesti hieman vanhan aikaisesti ajatteleva, koska yleensä poistun sellaisesta liikkeestä, missä myyjät eivät noteeraa minua kohtuullisen ajan kuluessa. Vien rahani mieluummin muualle.

Huolloissa tilanne on hieman eri verrattuna varuste/pyöräkauppaan. Siellä marssitaan suoraan tiskille, mistä asiakaspalvelija löytyykin.

BW Espoon myymälässä ainakin myymäläpäällikkö osasi palvelun taidon loppukesästä, kun kävin pojalle mopoa ostamassa. Homma toimi ja kaupat tehtiin.

Minusta on mukava asioida sellaisessa paikassa missä todella halutaan auttaa asiakasta löytämään hänen tarvitsemansa tuote tms. Myyjä joka osaa olla ystävällinen ,reipas, kuuntelee asiakasta ja osaa hymyillä saa minulta pisteet ja toistekkin minut asiakkaaksi. Naama norsunv*tulla oleva mörökölli saa poistumaan ovesta hyvin pian ja ettiin toisen paikan.
BW Espoossa kävin hakemassa öljyä ja ihan ok palvelua sain.

En kyllä ymmärrä mikä Nymanin liikkeessä hiertää porukoita. Pyöräkaupat ei todellakaan ole minulle onnistuneet mutta ajovarusteita olen sieltä runsaasti hankkinut ja palvelu kyllä päihittää mennen tullen BW.n Hailac.in ja Heinon(Espoo). Toinen palveleva liike löytyy Vantaalta, All Right on ollut kerrassaan hyvä myös.
062802moto_prv.gif
bowdown.gif

BW Espoo jyrää, niin pyöräkaupoilla kuin tarvikkeissa. Huippumerkit ja mukavimmat myyjät mielestäni, Makelle special-bongot vielä päälle.

Varmasti on muitakin hyviä, mutta mitä sitä muualle menemään kun homma toimii ja vieläpä omassa naapurissa

idea3.gif

Ihan ok mesta myyjät aktiivisia ja palvelu pelaa.Koe-ajo aikaa 1tunti tai ainakin minä sain kun käkin viime kesänä kawan 10r ja hondan 1000rr kurittamassa  
062802moto_prv.gif

oon itse tehnyt useita kauppoja matin kanssa ja iso kiitos siitä!!!! ja varustepuoellakin on homma toiminu joten iso++++
buttrock.gif

Back