Onhan Pannari laiska, tiedossa oleva juttu..
Laiska ehkä jos verrataan kyykkyihin mutta kyllä se matkapyöräluokassa on vääntävimmästä päästä, tuo kyseinen yksilö vaan vaikutti kovin laiskalta.
Aiempiin testeihin en verrannut, vaikka muistelen itsekin jonkun mestarin ehtineen Pannarilla alle 12 varttimailin.
Mutta kyllähän se on aivan sama millä dynolla mitataan, niin tuossa vertailujoukossa Pannari liikkuu muita rauhallisemmin.
Tehot taisivat olla takapyörätehoja ilman mitään kertoimia, koska kaikkien lukemat ovat alakanttiin. Keskenään oikeassa järjestyksessä silti.
Piti silti itsekin lehti ostaa, vaikka vertailun yleissävyn arvasinkin jo omienkin havaintojen pohjalta ennakolta. Piti vain tarkistaa, että osaavatko myös Biken hemmot testata mopoja
Oikeaan lopputulokseen päätyivät, eli:
- Sporttisemmat Kawa ja Yam ovat suorituskykyisiä. Ainakin FJR on sangen ketterä kokoisekseen.
- Uuden K-sarjan Bemu on suorituskykyinen ja edelleen melko hyvä matkamopo ja BMW:n tyyliin hyvin varusteltu. ESA on loistava. K-sarjan tyyliin jäyhän jähmeä moottoritiekiitäjä
- Pannu on mukava ja sivistynyt matkapyörä, joka silti kulkee kuin moottoripyörä (juuri ja juuri). Painuu tuulen lävitse vaivatta pitkiä siivuja kerrallaan.
Eli mielipidekysymykseksi menee. Jos on kiire, niin Kwak tai Yam, jos mukavuustarpeet ylittävät muiden tarjonnan, niin Pannu, mutta vertailun voittaa yleishyvä BMW.
Sääli että kate on pitkälle kuskille se on ainakin vakiopleksillä melko onneton (tuulta kestää kyllä, meteliä ei) eikä vaimo tykännyt takapenkistä yhtään.
Jatkan edelleen samaa ihmettelyä kuin ennekin. Miksi BMW ei tee maailman parasta matkapyörää, kun komponentit ovat olleet tontilla jo vuosikausia. K-sarjan tekniikka RT:n mukavampiin ja ketterämmin kääntyviin kuoriin ja se on siinä.
Tuota odotellessa ajellaan näillä muilla enemmän tai vähemmän vajavaisilla yritelmillä.