• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Biken supersport-testi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zimba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zimba

New member
Sattui tuosta uuden Biken supersport-testistä silmään Ninjan kohdalta seuraavanlainen pätkä:

"ZX:n moottorissa on kaikkea vähän enemmän: enemmän alavääntöä, kiitos muun muassa 36 lisäkuution, mutta myös räjähdyksen omainen tehonkehitys aina 15500 kierrokseen asti..."

Selittäkää, mulle miten toi lause toimii yhteen sen seuraavan sivun teho- / vääntökäyrästön kanssa. Siinähän Kawasakin vääntökäyrä kulkee kaikkien muiden alapuolella aina 11 000 rpm:ään asti. Ja en kyllä hoksaa tosta tehokäyrästäkään, miten se nyt niin räjähdysmäisesti käyttäytyy muihin testattaviin pyöriin verrattuna.
 
Voiskohan olla,et kawa vain reagoi nopammin,jolloin myös vääntömomentin nousu on nopeampaa.Noi tehokäyrät näyttää ainoastaan tehoalueen mut ei sitä,missä ajassa kyseessä oleva teho saavutetaan.Nopeammin reagoiva moottori tuntuu aina tehokkaammalta....ja ku puhutaan kawasta,se ei ole pelkkä tunne
062802moto_prv.gif
 
Toinen omituisuus tuossa testissä oli se, että miten hemmetissä ne ovat saaneet mitattua noin huonot tehot Suzukille ?

Kun meikäläisen takapallolta tulee suunnilleen yhtä paljon hummia, kuin nuo väittävät irtoavan kampuralta... Ja vaikka mulla onkin Akra kiinni, niin sehän nyt ei montaa hummaa lisää tuo.

Pyörätkin tietysti ovat yksilöitä, kuten täälläkin on ollut juttua, mutta silti
confused_orig.gif
 
Minäkin ihmettelin noita tehonmittauksia; kaikki pyörät jäivät reilusti ilmoitetuista teholukemista.Vai onko Bikellä joku oma metodi tehonmittaukseen?
 
No paljonko GSX-R sitten Biken testissä antoi ?
Nimittäin Performance Bikesin testissä vain 97,5 hp takarenkaalta.
 
Uuden ja vanhan kutosen välinen ero huipputehossa oli myös Biken mittausten mukaan häviävän pieni.
 
No paljonko GSX-R sitten Biken testissä antoi ?
Nimittäin Performance Bikesin testissä vain 97,5 hp takarenkaalta.
Lehdestä lainattuna: "huipputeho kytkimeltä 102,9 hp"...

Onkohan tuonne testiin annettu joku kuristettu härveli, tai sitten -05 malleissa on uusi entistäkin puhtaampi (tukkoisempi) katti.
 
Herätys. Lehden nimi on Bike. Suomessa se tarkoittaa käännösohjelman läpi ajettua tekstimassaa, jonka joku ehkä nopeasti oikolukee pahimpien virheiden varalta ennen painokoneelle lähettämistä. Eli kaikenlaiset tekniset tiedot ja käppyrät voi jättää suosista huomioimatta, ettei suotta mene yöunet. Keskittyy vaan siihen fiilispuoleen niin lehti toimii ihan hyvin.
wink.gif
 
Älkää hermoilko... Biken jutuilla voi keskimäärin pyyhkiä p....ttä. Ihan jonninjoutavaa jorinaa taas kerran. Ottaa pannuun kun erehdyin ostamaan. Joka koeajo on yhtä hymistelyä miten kivoja kaikki pyörät on ja uutisarvoltaan kaikki jutut on ihan mitä sattuu.

Esim. Honda FMX:n koeajo oli silkkaa mainosta. Kaikki oli ah niin hyvin, mutta kamoon: kuka muka oikeasti ostaa 37-hevosvoimaisen supermoton? Eihän teho kaikkea merkitse, mutta onhan toi nyt kuitenkin jo ihan järkyttävän lussu! Kyllä 50-60 hummaa ois tuolle oikea luku...

Ja 600-kyykkyvertailussa mainitaan mm. Kawan matkustajan jalkatapit, jotka ovat kuin kilpapyörästä... Ei juma, tuleeko nuo päättömyydet ihan vaan käännöskukkasista vai höpöttelevätkö ne toimittajat tosiaan tuollaista jargonia?
 
Ainoat asiat mitä ko aviisista kannattaa lukea on juuri jotkut numeroarvot missä ei suomentajalla ole ollut tulkinnanvapautta. Älkää hyvät ihmiset pettykö kun penkissä ei saada samaa tehoa kuin valmistaja ilmoittaa 250km/h nopeudessa ja 25m/s vastatuulessa
tounge.gif
 
sanoi:
Onkohan tuonne testiin annettu joku kuristettu härveli

Taitaa Hondakin olla kuristettu
tounge.gif
, 106 HP, vm-03- 118HP, silti varttimailin loppunopeus kilsan sisään sama...??

Ja 15 vuotta vanhoilla kuussatasilla ajavat voivat kehuskella samoilla teholukemilla kuin on uudessa 600 gikserissä
tounge.gif


Eppäillä soppii...
biggrin.gif


Ja itselleni noilla teholukemilla ei ole juuri väliä, erothan eri pyörien kesken näkee kyllä noista.
 
Juu onhan se tiedetty, että Biken juttuihin kannattaa suhtautua hieman skeptisesti, mutta olipahan vaan pakko ihmetellä ääneen tätäkin...

Ja vaikka testin tulos olisi mitä, niin rakastan omaa Gixeriäni yli kaiken
062802moto_prv.gif
. Viime kesänä kun sen ostin, niin kokeilin kaikki japskikusiaiset ja tämä sopi kaikkein parhaiten minulle (ulkonäkö, ajoasento, ominaisuudet...).

On muuten hauska käydä aina Akateemisessa vilkaisemassa ulkomaisten pyörälehtien testit läpi, kun vaikka samat pyörät testataan, niin voittaja on usein eri. Jossain uudehkossa lehdessä (nimeä en muista) juuri pikkugixeri voitti koko testin. Ja sitten taas toisessa lehdesssä kawa, jne...
 
Näin on, ei todellakaan kannata ainoastaan testien perusteella pyörää valita.Huonoja noista ei ole yksikään, erot ovat minimaalisia niin suorituskyvyssä kuin rata-ajossakin, kaikissa riittää ominaisuudet pitkälle.
 
Ainoat asiat mitä ko aviisista kannattaa lukea on juuri jotkut numeroarvot missä ei suomentajalla ole ollut tulkinnanvapautta. Älkää hyvät ihmiset pettykö kun penkissä ei saada samaa tehoa kuin valmistaja ilmoittaa 250km/h nopeudessa ja 25m/s vastatuulessa
tounge.gif
Numeroarvoihinkin kannattanee suhtautua kriittisesti, sillä kuten tässä puhutussa tapauksessa, voidaan kyseenalaistaa tietoa, mihin numeroarvot perustuvat.

Minulla on penkitetty tuollainen -05 6-kawa ja sen teholukema takapyörältä ylittää testissa ilmoitetun kytkintehon, vastaten aika hyvin tehtaan ilmoittamia tehoja.
 
Ainoat asiat mitä ko aviisista kannattaa lukea on juuri jotkut numeroarvot missä ei suomentajalla ole ollut tulkinnanvapautta. Älkää hyvät ihmiset pettykö kun penkissä ei saada samaa tehoa kuin valmistaja ilmoittaa 250km/h nopeudessa ja 25m/s vastatuulessa
tounge.gif
Numeroarvoihinkin kannattanee suhtautua kriittisesti, sillä kuten tässä puhutussa tapauksessa, voidaan kyseenalaistaa tietoa, mihin numeroarvot perustuvat.

Minulla on penkitetty tuollainen -05 6-kawa ja sen teholukema takapyörältä ylittää testissa ilmoitetun kytkintehon, vastaten aika hyvin tehtaan ilmoittamia tehoja.
Älä ny pihtaa niitä lukemii
biggrin.gif
Paljon 6-kawa anto takapallolta?
 
Juu ei noita Bike:n juttuja niin vakavasti kannata ottaa,mut sellaisen "yleislinjan" niistä näkee. Uus kutoskawa on kuitenkin voittanut kaikki testit tähänmennessä mitä oon nähnyt.(Performance Bikes,Fast Bikes,Bike)
Edit. verrataanpas hieman: Performance Bikes,takapyörä teho: Kawa: 106.82
Honda: 100.55
Suitsa: 97.53

Bike,kampurateho:
Kawa: 117.9
Honda: 106,8
Sukisuki: 102,9
Eli eiks noi oo "suhteessa" suurinpiirtein verrannolliset keskenään?
 
Fast Bikes:

Kawa 110,9
Jammu 105,9
Suitsa 105
Honda 98
 
Älä ny pihtaa niitä lukemii
biggrin.gif
Paljon 6-kawa anto takapallolta?
En viitsi mitään tarkkoja lukemia tuoda julki, sillä kuten tästä viestiketjusta jo huomaakin, on aika suuriakin eroja tuloksissa, varmaan riippuen monesta eri asiasta, kuten testattavien yksilöiden pienistä eroista, eroista testausolosuhteissa, penkeissä sekä myös tiettyä epäselvyyttä miten eri testaajat ovat tehonsa ilmoittaneet.
Oman pyöräni tulokseen olin kuitenkin sekä yllättynyt että tietenkin myös erittäin tyytyväinen. Ja hyvältä tuo ainakin ajossa tuntuu.
smile_org.gif
 
No olihan tuossa Suzukin GSX-R 1000cc:n miinuspuoleksi laskettu se, että pyörä ei välttämättä sovi matkaajoon.
smile_org.gif
 
Back
Ylös