• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bilteman akut?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hemuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hemuli

New member
Liekö kellään kokemusta noista. Näyttävät olevan kohtuu edukkaita. Just ite tilasin yuasan, ja oli vähän kalliimpi, niin oliskohan kannattanut...
nixweiss.gif
 
Pari kesää takana Bilteman sellaisella, eikä (vielä) murheita sen suhteen. Kauanko niiden sitten pitäisi kestää? Eipä tuo akun hankinta kuitenkaan ole kuluista suurin...
 
Halvalla ei ole ennenkään saanut mistään hyvää.
Kyseisen puodin laatu esim. työkalujen suhteen on ala-arvoista.
Ja eikös joku autolehti testannut jarrupaloja ja antoi noista B-puodin osista kommentin:"Käsittämätöntä, että joku voi myydä jarrupaloja, jotka eivät jarruta yhtään."
 
Kyllähän noi Bilteman akut on ainakin autoissa hyvin toimineet.
Luulisi toimivan myös pyörissä!!!
 
Halvalla ei ole ennenkään saanut mistään hyvää.
Kyseisen puodin laatu esim. työkalujen suhteen on ala-arvoista.
Ja eikös joku autolehti testannut jarrupaloja ja antoi noista B-puodin osista kommentin:"Käsittämätöntä, että joku voi myydä jarrupaloja, jotka eivät jarruta yhtään."
juu TM testasi jarrupalat mutta bilteman palat sai omasta mielestäni yllättävän hyvän arvosanan, mutta motonetin jarrupalat haukuttiin pystyyn. mulla on se lehti duunissa nii tarkistan huomenna vielä asian  
wink.gif
 
Joo on autossa BILTEMA akku ei oo jättäny käynnistymättä joten kait ne toimii myös pyörissä. Ei tosin kokemusta. Ja työkaluista senverran oikein halvalla ei voi saada hyvää. (Noin niinku yleisesti)
033102beer_1_prv.gif
 
Onhan tääki jo moneen kertaan sanotu jossian, mut kerronpa vielä varmuuden vuoksi, ettei muille käy kuten mulle.

Avoin akku ei oikein kelpaa suljetun akun tilalle. Samankokoinen (fyysisesti) avoin akku on kapasiteetiltaan pienempi kuin vastaava suljettu, eikä käynnistysvirtaakaan heru yhtä paljoa.

Hornetissa ei bilteman avoin akku toiminut, alkuperäinen kun oli suljettu.

Muuten bilteman akut on varmaankin ihan käypäsiä. Ite ostaisin ainakin, jos merkittävästi halvemmalla saisin.
 
Viitaten TM:n jarrupalatestiin niin näissä Biltema ja Motonet tyyppisissä liikkeissä täytyy ostajan tietää mitä ostaa. Kyseisistä kaupoista saa myös todella hyvää tavaraa. Esim. testin voittaneita Juridin paloja löytyy myös Motonetin hyllystä jonkin verran.

Mulla on kans tuo bilteman akku mopossa. Ja se tuntui jaksavan startata vaikkei mopo ollu käyny koko talvena eikä akkua ladattu. Akku on vuoden vanha eli ehkä se nyt ainakin pari vuotta kestää. Hintoihin verraten ns. laatuakun pitäis kestää tässä tapauksessa joku 6 vuotta, mitä epäilen.
 
Varmin tapa pilata akku on jättämällä se lämpimään latailematta talven ajaksi. Omat akut on säilyneet parhaiten viileässä tilassa koskematta akkuun ollenkaan. Joskus akku on ollut ihan talven armoilla. Vaarana tosin silloin on kovat pakkaset, jos akku on päässyt tyhjenemään. Tällöin vaarana on jäätyminen.

Halvoissa akuissa tuntuu olevan eroja, viimeisin akku on ollut "Succes" -merkkinen ja on pelannut hyvin jo n. 5 vuotta em. säilytyksellä.
 
Hintoihin verraten ns. laatuakun pitäis kestää tässä tapauksessa joku 6 vuotta, mitä epäilen.
Äläs nyt
omg.gif
-92 valmistetussa fillarissani oli maahantuotaessa Yuasan akku paikallaan, jossa oli valmistusleimat -91 eli akku lienee alkuperäinen
eek.gif
No mutta aika sileehän se tosin jo oli vaikka sillä yhden kauden onnistuneesti ajelinkin
wink.gif
Nyt on 2. kausi lähdössä Globen halpis-akulla ja kevään eka starttikin sitten syksyn talliin ajon onnistui viimeviikolla ihan ilman apuvirtaa
thumbs-up.gif
 
Jossakin autonakkutestissä Bilteman akku oli ihan kärkipäässä. Taisivat testata lähinnä kylmäkäynnistysvirtaa, missä nuo monilevyiset Korealaiset ovat tunnetusti hyviä.

Omassa -98 Banditissa on alkuperäinen Yuasan akku vielä ihan teräkunnossa. Jenkkifoorumilla oli asiasta puhetta ja sielläkään ei oikeastaan kukaan ole vaihtanut 1200 Banditiin akkua, oli vuosimalli mikä hyvänsä. Akun kestävyys riippuu ilmeisesti pyörän tyypistä jonkin verran. Saako akku lämpöä ja paskaa päälleen ja millainen lataussäädin ja laturi on.
 
Mullon 2000 rekisteröidyssä alkuperäinen akku ja joka kevät on tarvinnut lisävirtaa
wink.gif
omg.gif
crazy.gif
nixweiss.gif
Lienee ehkä paikallaan myös mainita että akku on talvehtinut CTEK:in hoivissa
blush.gif
mutta siltikin mopon oma akullinen riitti täyttämään kaasarit startilla pyöritellen ja vielä pyörittämään mopon käyntiinkin
thumbs-up.gif
Vanhalla Yuasalla ei olisi saanut edes kaasareita täytettyä kun jo olisi ollut puhti patterista poissa
confused_orig.gif


Vinkki: Jos kuskissa on vähänkään sähkömiehen vikaa, niin kevään ekastartteja helpottaa huomattavasti jos ohikytkee bensapumpun => kaasarit täyteen => ja vasta sitten startilla konetta pyöritellen. Pitänee itsekin tuollainen varmaan väkertää ensi kevättä silmällä pitäen
smile_org.gif
 
Vinkki: Jos kuskissa on vähänkään sähkömiehen vikaa, niin kevään ekastartteja helpottaa huomattavasti jos ohikytkee bensapumpun => kaasarit täyteen => ja vasta sitten startilla konetta pyöritellen. Pitänee itsekin tuollainen varmaan väkertää ensi kevättä silmällä pitäen
smile_org.gif
Vinkki 2: Sama lopputulos saadaan kun nappaa pumpulta lähtevän letkun irti ja ruiskauttaa isolla lääkeruiskulla kaasarit täyteen evästä (talven ylitse seisomatonta sellaista).
 
Jossakin autonakkutestissä Bilteman akku oli ihan kärkipäässä. Taisivat testata lähinnä kylmäkäynnistysvirtaa, missä nuo monilevyiset Korealaiset ovat tunnetusti hyviä.

Omassa -98 Banditissa on alkuperäinen Yuasan akku vielä ihan teräkunnossa. Jenkkifoorumilla oli asiasta puhetta ja sielläkään ei oikeastaan kukaan ole vaihtanut 1200 Banditiin akkua, oli vuosimalli mikä hyvänsä. Akun kestävyys riippuu ilmeisesti pyörän tyypistä jonkin verran. Saako akku lämpöä ja paskaa päälleen ja millainen lataussäädin ja laturi on.
Sama juttu täällä, -97 Bandassa alkuperäinen Yusa pelittää edelleen.
 
Ollu 2 Biltema akkua mp:ssä vuosien saatossa,hyvin on pelittäny,hinta\laatu kohdallaan,saa pari Biltemaa kalliin "laatuakun" hinnalla.
 
Tänään kävin hakemassa 14Ah mp akun. Biltemasta moinen 26,90 + happoa 2*3,75 eli 34,40. Tamperelaiselta Akku Salolta samankokoinen Exiden akku lähtöhinta 39Eur mutta tiputti oma-aloitteisesti 31 euroon ja hapotus kuului hintaan. En tiedä liekö Exide parempi, mutta Biltema ei ainakaan tällä kertaa vaikuttanut sikahalvalta.
 
No mulla Banditin akku lopetti yhteistyön kolmen kesän jälkeen eli ei enää tänä keväänä pitänyt virtaskaa sisällä. Alkuperäisen hinta oli 80 € ja tämä mallia Motonet maksoi happoineen n. 23 €, joten jos kesän kestää niin viin samoissa mennään ja jos kaksi kesää kestää niin halvemmaksi tulee
smile_org.gif
 
Back
Ylös