• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

bilteman ketjunniittaaja (tai vastaava)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DerClown
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

DerClown

New member
Moro.

Ketjun pitäs saada niitattua.

Haluaisin niitata itse, ja jos sais pari kaveri mukaan kimppaostoksille niin ois tommonen bilteman niittaaja ajankohtainen.

Mitä mieltä olette kys. vekottimesta?

Löytyykö parempaa samaan hintaan?

Vai kannattaako laittaa pari euroo lisää ja hommata "kunnollisen"? Mistä?

MOOTTORIPYÖRÄN KETJUTYÖKALU

Yhdet ketjut tolla vaihtanut ja ihan pätevältä vaikuttaa.
Täällä on jossain toinne keskustelu Bilteman ketjutyökalusta...

Kyllä se on ihan toimiva työkalu. Talvella vaihdoin omaan pyörään ketjut ja niittari toimi just niin kuin luvattiin. Ketjut oli DID:n ja hyvin toimii edelleen. Siinä on niittauskärjessä kaulus joka estää liian kireälle niittaamisen. Todellakin hintansa arvoinen työkalu.

Hmmm... mä olen niitannu silleen et naisystävä pitää moskaa toisella puolella ja mä nuijin niitin pään lyttyyn tuurnalla ja vasaralla. Miks siihen pitäis joku erikoistyökalu ostaa?

Aiemmassa pyörässä ketjut oli niitattu juuri tuurnalla ja moskalla. Sattui vain silmään kun niitä putsailin että kaulus oli kulunut pois ja lukko siis melkein irti niittauksesta.

Mieluummin käytän oikeaa työkalua kun teen sinne päin, kuitenkin aika tärkeä asia kyseessä. Bilteman työkaluun olen ollut tosi tyytyväinen.

Tuossa  (DID ketjuille) täälläkin useasti mainittu työkalu katkaisuun ja niittaukseen: linkki

Hinta menee suunnilleen samaan postikuluineen, mutta on laadukas ja toimiva MOT

Pilteman vempain mullakin ja hyvin on pysynyt kiinni. Helppo käyttää ja taitaa saada useammankin kokoisia ketjuja niitattua.

Tuo rothewalt:tin työkalu louis.de näyttäis maksavan 65 euroa kotiin tuotuna eli on vielä halvempikin.

Tuo rothewalt:tin työkalu louis.de näyttäis maksavan 65 euroa kotiin tuotuna eli on vielä halvempikin.
Bilteman työkalu on monipuolisempi, tuo käynee vain DID:n ketjuille.
Periaatteessa näin, tosin kyllä niillä ainakin RK:n ketju meni poikki. Ja eri kokoisille ketjuille Louisin keksintökin on tarkoitettu. Biltsun setti näyttää kuitenkin monipuolisemmalta, siinä on noita vaihdettavia päitä.

Moro!
Joutaisko joltakin tuo työkalu lainaan (voin maksaa vaikka vuokraa) kun oman hankkiminen tuntuu typerältä kerran neljässä vuodessa tehtävää parin tunnin hommaa varten;-)

IKH:llakin on ketju niittari.
Sillä saa nätisti myös ketjut poikki, mutta Tsubakin niittaamiseen siinä ei riitä "potku" Tsubakin ketjussa tappi on kovaa kamaa ja tasapäinen.
sanoi:
KETJUNKATKAISU-
/NIITTAUSTYÖKALUSARJA
IKH7389
• sarja sisältää:
- katkaisukärjet 2,2•2,9•3,8 mm
- niittauskärki
- runko-osa
- kohdistuspultti, työntöpultti
- kahva
- työntöpultin vipuvarsi
- jousi
- suuri ja pieni vaste
- ylä- ja alavasteet 2,2 mm kärjelle
• pakkauskoko: 1/24
EAN 6418914547384
Tuolla kuva

Metusalem - joutaa lainaan jos näet tarpeelliseks pukkaa yv:llä jos kiinnostaa.

Back