xx99jkl
old fart
No niin. Tämä on sitten niiiin pitkä tarina, jotta jaksaakohan tätä kukaan lukea?
Jo muinaiset roomalaiset.. Eikun: Ostin syksyllä ’99 Bläkkärin. Nyt on sitten ajettu sillä miltei 10tkm. Alkaa käydä tutuksi -ajotaukoa kun oli 18v! Syksyllä ehdin ajaa 3tkm, nyt tänä kesänä n 5tkm.
Syksyllä käytin pyörän isommassa huollossa Jämsässä, kun siellä kuulin olevan fiksuja ja huolellisia tekijöitä Huolto-Kaksikolla. Kyllähän he huomauttivat, että kone käy paksulla. Ajattelin sen olevan siksi, että jotkut haluavat boxin säädetyksi keski/alakierroksilla paksulle, jotta kaasuunvastaavuus olisi 'parempi'.
Puristusmittaukset teetin, hyvät arvot olivat. Ohivuotoa (jossa selviäisi kannentiivisteen, venttiilien jne kunto) en ymmärtänyt teettää. Tosin eipä sitä jäähdytysnestettä kulu. Eikä öljyäkään.
Eli se on alusta asti käynyt paksulla, nyt vieläkin paksummalla. 2 ja 3 pytyn tulpat on nokiset. Ne eivät siis käy riittävän lämpöisenä jotta tulpat toimisivat ns itsepuhdistusalueella. 1 ja 4 on kuin oppikirjasta, hiukan kahvinpurua vaaleampi.
Pyörässä on 4-1 Yoshimura RS3, Dynojetin PowerCommander II -boxi ja K&N filtteri, Bikefox/Koskenniemen säädöt niille. Ajan 98 oktaanisella.
Jossain vaiheessa koneeseen valui muutamia kertoja (vuotavasta ruiskusuuttimesta?) bensaa kun se seisoi muutaman päivän, se piti pyörittää hitaasti iso vaihde päällä sylinter(e)istä pois. Sitten käynnistyi ensin kahdella, sitten kaikilla pytyillä.
Vinkistä laitoin Forten ruiskun putsaus ainetta bensaan ja se taisi jonkin verran auttaa vuotamiseen. Kylmiltään nyt käy nätisti, mutta ikäänkuin seoksen rikastus jäisi päälle noihin 2 ja 3 pyttyihin.
Putsasin myös tankin huolellisesti ja siellä olevan bensasuodattimen, mutta en ole purkanut (vieläkään) ruiskutussysteemejä. Epäilen , että 2 ja 3 ruiskusuuttimet on rikki.
Ne eivät kykene roskan tai vian takia syöttämään riittävän vähän soppaa(?), jotta kone kävisi lämpöisenä nätisti pintakaasulla tuossa noin 2-4tonnin seutuun. Kaasu tapissa hommat toimii, mutta se nyt on sen verran epäsosiaalista ja vaarallistakin. Ja asuinalueellamme on 40kmh rajoitus...
Lämpöisenä tyhjäkäynnillä ja sen ylikin tasakaasulla putoaa sylintereitä käynnistä.
Olisiko vikaa ruiskutuksessa? Entäs puolassa tai yleensäkin sytyssä? Voiko jokin anturi valehdella? Esim että kone ei muka lämpene ja toimiiko rikastus vain 2 ja 3 pytyillä?
Vika on pahentunut vähän kerrassaan, nyt on kaupungissa melkein ajokelvoton.
Olisko havaintoa, mistä kannattaa alkaa asioita selvittämään? En ole löytänyt suomalaista blackbird'iin keskittynyttä foorumia. Jos tiedät sellaisen, paiskaa vinkki/linkki. Tai avita jos voit
Jo muinaiset roomalaiset.. Eikun: Ostin syksyllä ’99 Bläkkärin. Nyt on sitten ajettu sillä miltei 10tkm. Alkaa käydä tutuksi -ajotaukoa kun oli 18v! Syksyllä ehdin ajaa 3tkm, nyt tänä kesänä n 5tkm.
Syksyllä käytin pyörän isommassa huollossa Jämsässä, kun siellä kuulin olevan fiksuja ja huolellisia tekijöitä Huolto-Kaksikolla. Kyllähän he huomauttivat, että kone käy paksulla. Ajattelin sen olevan siksi, että jotkut haluavat boxin säädetyksi keski/alakierroksilla paksulle, jotta kaasuunvastaavuus olisi 'parempi'.
Puristusmittaukset teetin, hyvät arvot olivat. Ohivuotoa (jossa selviäisi kannentiivisteen, venttiilien jne kunto) en ymmärtänyt teettää. Tosin eipä sitä jäähdytysnestettä kulu. Eikä öljyäkään.
Eli se on alusta asti käynyt paksulla, nyt vieläkin paksummalla. 2 ja 3 pytyn tulpat on nokiset. Ne eivät siis käy riittävän lämpöisenä jotta tulpat toimisivat ns itsepuhdistusalueella. 1 ja 4 on kuin oppikirjasta, hiukan kahvinpurua vaaleampi.
Pyörässä on 4-1 Yoshimura RS3, Dynojetin PowerCommander II -boxi ja K&N filtteri, Bikefox/Koskenniemen säädöt niille. Ajan 98 oktaanisella.
Jossain vaiheessa koneeseen valui muutamia kertoja (vuotavasta ruiskusuuttimesta?) bensaa kun se seisoi muutaman päivän, se piti pyörittää hitaasti iso vaihde päällä sylinter(e)istä pois. Sitten käynnistyi ensin kahdella, sitten kaikilla pytyillä.
Vinkistä laitoin Forten ruiskun putsaus ainetta bensaan ja se taisi jonkin verran auttaa vuotamiseen. Kylmiltään nyt käy nätisti, mutta ikäänkuin seoksen rikastus jäisi päälle noihin 2 ja 3 pyttyihin.
Putsasin myös tankin huolellisesti ja siellä olevan bensasuodattimen, mutta en ole purkanut (vieläkään) ruiskutussysteemejä. Epäilen , että 2 ja 3 ruiskusuuttimet on rikki.
Ne eivät kykene roskan tai vian takia syöttämään riittävän vähän soppaa(?), jotta kone kävisi lämpöisenä nätisti pintakaasulla tuossa noin 2-4tonnin seutuun. Kaasu tapissa hommat toimii, mutta se nyt on sen verran epäsosiaalista ja vaarallistakin. Ja asuinalueellamme on 40kmh rajoitus...
Lämpöisenä tyhjäkäynnillä ja sen ylikin tasakaasulla putoaa sylintereitä käynnistä.
Olisiko vikaa ruiskutuksessa? Entäs puolassa tai yleensäkin sytyssä? Voiko jokin anturi valehdella? Esim että kone ei muka lämpene ja toimiiko rikastus vain 2 ja 3 pytyillä?
Vika on pahentunut vähän kerrassaan, nyt on kaupungissa melkein ajokelvoton.
Olisko havaintoa, mistä kannattaa alkaa asioita selvittämään? En ole löytänyt suomalaista blackbird'iin keskittynyttä foorumia. Jos tiedät sellaisen, paiskaa vinkki/linkki. Tai avita jos voit