• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bläkkärin takajousi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sini-68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sini-68

New member
Nyt sitten mielipiteitä ja neuvoja Bläkkärin käyttäjiltä, jotka ovat vaihtaneet takajousen. Eli kertokaapa käyttökokemuksia ja mikä olisi hyvä? Öhlins tietysti kai paras (?), mutta entäs muut merkit? Kiitos etukäteen jo mielipiteistä ja neuvoista!
smile_org.gif
 
Itsellä ihan sama ongelma käsissä. Sen verran oon katellu, että Öhlins on tietty paras ja kallein, näinpä oonkin katellu Wilbersin tuotetta. Sen sais Saksasta n. 430 €+pk eli selkeesti halvemmalla. Se tehdään mittojen mukaan, kuskin, tarakkaharakan ja tavaroiden painon mukaan. Ja täysin säädettävä ja huollettavakin se on.

Vois talven aikaan katella kimppatilausta postimaksujen säästämiseksi, voihan niistä saada jotain paljousalennustakin kun oikein tinkaa.
062802moto_prv.gif
 
Mistä päin (virtuaalimaailmassa
smile_org.gif
) noita Wilbersin pumppuja löytys? Ite oon kanssa katellu takapäähän apuja kun en onneton osaa kevyesti pakata ja parempi puoliskokin tahtoo reissuihin mukaan.
cool.gif
 
Wilbers? Eipä ole tullut tilattua Saksasta mitään, hommako toimii ja tavara tulee? Jos jollakin on kokemuksia, voisi tietysti kiinnostaa. Öhlins on kallis, mutta sekin kiinnostaa... Eli lisää infoa muistakin vaihtoehdoista, kitoos.
smile_org.gif
 
Narikka löytyy ihan www.wilbers.de ja kyllä se luotettavalta näyttää.

Suomesta saa WP:n pamppuja hiukan yli 500 euroon, sekin säädettävä ja huollettava. Hyvä vaihtoehto sekin.

Pitänee odottaa motomessuja ja tinkaa siellä sitten oikein pirusti, kilpailu on joskus ihan kohdallaan.
smile_org.gif
 
Wilbers:in sivut vaikuttaa ihan asiallisilta, kuin myös tavara. Tuohan voisikin olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Kiitti vinkistä.
 
Dodii. JL Bike suositteli White Power -merkkiä. Tilauksessa jo etupäähän, sen jälkeen takapääkin, että oNpi tasapainossa. Ja kyllähän tuo iskarin merkkikin on loistava.
buttrock.gif
 
Lupasin sitä hintatietoa. Etupää sittenkin Öhlins.
Eli; Öhlins vieterit 2 kpl n. 113 €, stefat + pölysuojat 50 €, kaulaöljy 25 €, työt 110 € eli yht. 298 €. Lisäksi vaihdetaan keulaputket, joiden hinta 2 kpl/622 €.
smile_org.gif
 
crazy.gif
Ihanan kallista.. No varmaan tulee hyvä.
smile_org.gif


Miksi nuo keulaputket pitää vaihtaa, onko niin kuluneet vai minkä takia? Nehän ne tuossa eniten maksavat.
 
Nyt vaihdettu etuiskarit Öhlinsiin ja samalla etunakki. Samalla menossa vaihtoon takaiskari, että balanssi säilyy.
Täytyy tässä samalla kehua maasta taivaaseen JL-Bike Vantaalta, on täysin ansainnut TM:n parhaat pointsit. Liikkeessä nähdään paljon vaivaa asiakkaan toiveiden täyttämiseen, toivottujen osien etsimiseen ja mikä uskomattominta, kustannusarviot yleensä alitetaan.
smile_org.gif
Töistä kunnon kuitit erittelyineen ja talven aikana kaikki toivotut rempat/muutokset on tehty ajallaan. Eli suosittelen!
bowdown.gif
thumbs-up.gif
Ja kukaan nyt ei sitten ala jauhamaan mitään sontaa, että omistan osan firmasta tjtn. Täytyy antaa myös positiivista palautetta, eikö? Huonoa annetaan niin helposti.
wink.gif
 
Laitettiinko keulaan pelkät vieterit vai saako tuohon XX:n keulaan koko sisuskalut? Mikä pumppu tulee perään? Paljonko kustansi jousituksen osalta?
 
Laitettiinko keulaan pelkät vieterit vai saako tuohon XX:n keulaan koko sisuskalut? Mikä pumppu tulee perään? Paljonko kustansi jousituksen osalta?
Tuolla ylhäällä on, mitä etupäähän laitettiin ja hinnat. Takapuolen
tounge.gif
suhteen kävi hyvä munkki, JL-Biken äijät löysi jostain täysin uuden, käyttämättömän bläkkärin takaiskarin, joka oli uudesta bläkkärista suoraan otettu pois ja vaihdettu johonkin toiseen. Eli orggis-iskari, säästöä tuli sellaiset 400 euroa.
bowdown.gif
Vähänkö nyt himottaisi sellaiset liekkijarrulevyt laittaa kanssa kun vauhtiin päästiin.
inlove.gif
 
JL-Biken äijät löysi jostain täysin uuden, käyttämättömän bläkkärin takaiskarin, joka oli uudesta bläkkärista suoraan otettu pois ja vaihdettu johonkin toiseen. Eli orggis-iskari, säästöä tuli sellaiset 400 euroa.
Mitäs hyötyä tuosta nyt sitten oli.. jos orkkiksen tilalle tuli toinen samanlainen? Jos keulaan laitettiin oikein mitoitetut jouset, niin ehdottomasti kannattaisi taaksekin laittaa samaa osastoa.. Vai oliko ne keulajousetkin ihan originaalia vastaavat?
 
Takaiskari oli jo kulunut, haittasi jo ajettavuutta = oli pakko vaihtaa. Mielipiteeni on se, että jos orkkis-iskari on ihan hyvätasoinen, ei viitsi maksaa helvetisti ylihintaa siitä, että se olisi Öhlins (ja kyllä etuiskarit ovat oikein mitoitetut), kun on muutakin kilkettä mitä laitetaan ja euroja menee tuhansia. Ja mikäli nyt käsitit väärin sen, että taakse laitettiin käytetty iskari, ymmärsit väärin.
smile_org.gif
 
Back
Ylös