BMW K-mallin korjaajia/guruja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikidor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikidor

New member
Moro,

K1100 LT mallin bemari kyseessä josta olen aloittelemassa muutosta kahvilakilpuriksi.

Ostin pyörän kesällä, silloin kone lähti käyntiin ja sillä pystyi ajamaan lyhyen koeajolenkin. Silloinkin startti pyöri apuvirrallakin tosi hitaasti, mutta lähti kuitenkin käyntiin.

Nyt muutaman kuukauden jälkeen startti ei jaksa pyörittää moottoria vaikka olen laittanut uuden starttimoottorin ja antanut suoraan virtaa starttimoottorille. Pyöräyttää pari kertaa todella vaivalloisesti. Tulpat irti ottamalla jaksaa pyörittää.

Veikkaan että vapaarattaan laakerit on jumissa tai sitten koneessa joku muu pahasti jumissa.

Kysymykset kuuluukin;
1) Mistä lähtisitte vikaa etsimään?
2) Osaatteko suositella jotakin K-mallin gurua/mekaanikkoa joka voisi ottaa tuosta moottorin purkaakseen ja kunnostettavaksi (tietenkin asianmukaista korvausta vastaan)? Ja siis moottorikokoonpanossa kiinni kone-kytkin-vaihdelaatikko-perä eli koko paketti.

Kiitokset vinkeistä etukäteen!
 
Moe. Tohon vikaan en osaa kommentoida. Yleisempi vika näissä on tuo vapaakytkimen pikeentyminen jolloin se ei tartu kiinni olllenkaan vaan startti pyörii ikään kuin tyhjää. Myllymaan Repa Hämeenlinnassa noita on korjannu lie niin kauan, kuin K-satasia on ollu olemassa.

Tommonen raaceri tuli rakenneltuu joku vuosi sitte, nykyään myyty.

-Ile-

racer_1024x768.jpg
 
Repa on eläkkeellä, mutta poikansa Juha jatkaa Bemarien rassausta. Firman nimi on Di Vendere.
 
Moro,

K1100 LT mallin bemari kyseessä josta olen aloittelemassa muutosta kahvilakilpuriksi.

Ostin pyörän kesällä, silloin kone lähti käyntiin ja sillä pystyi ajamaan lyhyen koeajolenkin. Silloinkin startti pyöri apuvirrallakin tosi hitaasti, mutta lähti kuitenkin käyntiin.

Nyt muutaman kuukauden jälkeen startti ei jaksa pyörittää moottoria vaikka olen laittanut uuden starttimoottorin ja antanut suoraan virtaa starttimoottorille. Pyöräyttää pari kertaa todella vaivalloisesti. Tulpat irti ottamalla jaksaa pyörittää.

Veikkaan että vapaarattaan laakerit on jumissa tai sitten koneessa joku muu pahasti jumissa.

Kysymykset kuuluukin;
1) Mistä lähtisitte vikaa etsimään?
2) Osaatteko suositella jotakin K-mallin gurua/mekaanikkoa joka voisi ottaa tuosta moottorin purkaakseen ja kunnostettavaksi (tietenkin asianmukaista korvausta vastaan)? Ja siis moottorikokoonpanossa kiinni kone-kytkin-vaihdelaatikko-perä eli koko paketti.

Kiitokset vinkeistä etukäteen!

Ennenkuin mitään muuta kallista alat ostamaan, kokeile uudella tai varmasti toimivalla akulla. Omasta kun akku simahti, ei lähtenyt edes apuvirralla käyntiin.
 
Kymäläisen Harri Tampereella tai nykyään kait Hämeenkyrössä tykkää noista vanhemmista Bemuista. Puhelinnumeron ilmoitti jukunen aika sitten täällä keskusteluissa.
Katsele nyt ensin akkukaapelien molemmat päät ettei olisi hapettunut sieltä kiinnityspinnoista varsinkin maadoitus.
 
Kymäläisen Harri Tampereella tai nykyään kait Hämeenkyrössä tykkää noista vanhemmista Bemuista. Puhelinnumeron ilmoitti jukunen aika sitten täällä keskusteluissa.
Katsele nyt ensin akkukaapelien molemmat päät ettei olisi hapettunut sieltä kiinnityspinnoista varsinkin maadoitus.

Pyörän omat sähköt ovat lattialla nipussa :D

Siis startin toiminnan olen testannut laittamalla irtoakulta suoraan kaapelit starttimoottoriin kiinni. Testattu täyteen ladatuilla kolmella eri akulla.

Kiitoksia noista korjaaja-vinkeistä!
 
Back
Ylös