• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW koeajopäivä...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r12gs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

r12gs

New member
Matkan varrelle sattui sopivasti BMW koeajopäivä lauantaina. Mutta mutta.... olipa hiljaista. Ennen oli sentään kahviakin tarjolla, mutta eihän siellä toisaalta ollut asiakkaitakaan, joten...
Tämä siis tuolla toisessa Espoolaisliikkeessä, jossa nykyisin on esillä myös Guzzeja. Miten lie Espoon Heinolla ?

omg.gif

Ne kaikki asiakkaat on siellä Heinolla.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Hyvä, kun tuli kilpailua tonne pääkaupunkiseudulle.
Itsellä ei ainakaan kovin hyviä kokemuksia Mototripistä.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Mikä mättää mototripillä? Olen itse ajatellut vaihtoa tuohon uuteen F800 s:ään ja yhtenä osto paikkana ajattelin Trippiä.
Kaverilla oli ajossa päivän niin sain kurvailla pidemmän lenkin, hyvältä meno tuntui! Tälläselle vähän pidemmälle (191) oli paljon mukavempi ajaa kuin kusiainen CBR...
Minkälaisia ajokokemuksia muilla pitkillä (tai lyhyillä) on pyörästä? Sen verran uusi tuttavuus ettei muutamia juttuja lukuun ottamatta, ajatuksia hirmuisesti löydy, paitsi in inklisch.

Eikös uusimmassa MP-maailma -lehdessä ollut juttua tuosta uudesta 800:sta. Vaikken Bemaristi olekaan, niin näytti ihan järkipyörältä...

Ainakin Riku Motor (Lahti) mainostelee, että bemun parhaat mallit koko ajan koeajettavana.

Kokemuksesta voin myös suositella Rikun huoltoa - keskellä kesää samana päivä pukille ;)

En tiedä, mihen kuuluis laittaa tämä kommentti, mutta ihan pakko kommentoida. Elikkä Mototripistä saa ainakin palvelua. Muualla kun vaan mulkoillaan tai suorastaan ivataan, että meinaatko oikeasti ostaa. Ehkä on hieman kalliimpi, mutta ilmeisesti vaan palvelustakin on maksetttava..

lookaround_orig.gif

Ei minullakaan ole mitään Mototrippiä vastaan. Usein olen siellä asioinut, pyörääni huollattanut ja tarvikkeitakin hankkinut. Useita eri mallisia bemareita käynyt vuosien varrella koeajamassa. Palvelussa ei koskaan ole ollut mitään moittimista, päinvastoin. Hinnoitteluakaan en koskaan ole sen kummemmin ihmetellyt. Onhan se ollut pääkaupunkiseudun ainoa täyden palvelun bmw liike. Kauempaa en ole laiskuuttani viitsinyt koskaan edes tarjouksia kysellä. Tehty työ on ollut moitteetonta ja paljon hyviä neuvoja sai aloitteleva bmw´n omistaja aikanaan. Ihmetystäni siellä koeajopäivillä herätti vain aiempiin vuosiin verrattuna se asiakkaiden kato ja sen myötä hyvin vaisu tunnelma. Jotain tarttis varmaan tehdä ?

omg.gif

Ihmetystäni siellä koeajopäivillä herätti vain aiempiin vuosiin verrattuna se asiakkaiden kato ja sen myötä hyvin vaisu tunnelma. Jotain tarttis varmaan tehdä ?

omg.gif
Minulla ei mitään faktaa ole eri liikkeiden markkinaosuuksista, mutta jos tuo pitää paikkaansa, on varmaan aika moni äänestänyt jaloillaan - syystä tai toisesta, jota joku ehkä miettii.

Bemaristina toivon tosiaankin, että joku miettii... ? Faktaa ei ole minullakaan markkinaosuuksista, perstuntuma vain. Asiakkaan näkökulmasta se vasta hienoa olisi, jos nämä liikkeet ihan oikeasti palvelullaan ( ja miksei myös hinnoillaan ) pyrkisivät pitämään (ja jopa kasvattamaan) omia markkinaosuuksiaan.

Ehkä jonakin päivänä on minunkin lompakossani vaikka jonkinlainen asiakaskortti uskolliselle kanta-asiakkaalle.  
062802jumpie_prv.gif

Erikoistarjouspostia odotellessa....

PS  Ihan vinkiksi. Osoitetietojani ei lieno vaikeaa hankkia

Minä olen aina arvostanut Mototripin palvelua. Heillä on aina ollut intoa jutella asiakkaan kanssa vaikka mistä teknisestä ongelmasta ja tyypit on muutenkin tosi asiallisia.

Kysyin tarjousta uuteen GS:ään tässä pari viikkoa sitten molemmista Espoon liikkeistä. Se nyt on vaan niin, että jos Heinolta saa 1000 € halvemmalla eli vaihdokista hyvitetään enemmän, niin kyllä tonnilla kestää ehkä vähän arkisemman palvelunkin, ja sen ettei asiakas tunne itseään kuninkaaksi käydessään prätkäliikkeessä.

Matkan varrelle sattui sopivasti BMW koeajopäivä lauantaina. Mutta mutta.... olipa hiljaista. Ennen oli sentään kahviakin tarjolla, mutta eihän siellä toisaalta ollut asiakkaitakaan, joten...
Tämä siis tuolla toisessa Espoolaisliikkeessä, jossa nykyisin on esillä myös Guzzeja. Miten lie Espoon Heinolla ?

omg.gif
Homma meni kuulemani mukaan näin: Mototripissä oli tarkoitus pitää vielä tuo ko. lauantai liike kiinni kuten kesällä aikaisemminkin. Pari päivää ennen pätkähti BMW Suomesta tieto että lauantaina on laajasti mainostettu (yksi ilmoitus Iltalehdessä) kansallinen koeajopäivä. Parissa päivässä oli aika vaikea saada tietoa asiakkaille että liike onkin aikaisemmasta tiedosta poiketen auki lauantaina. Sitäpaitsi aika monella voi siinä vaiheessa olla jo sovittua tekemistä viimeisenä viikonloppuna ennen koulujen alkamista.

Edellinen maahantuojan päättämä kansallinen Bemarikoeajopäivähän oli koulujen päättäjäis- ja lakkiaislauantai...

En tiedä, mihen kuuluis laittaa tämä kommentti, mutta ihan pakko kommentoida. Elikkä Mototripistä saa ainakin palvelua. Muualla kun vaan mulkoillaan tai suorastaan ivataan, että meinaatko oikeasti ostaa. Ehkä on hieman kalliimpi, mutta ilmeisesti vaan palvelustakin on maksetttava..

lookaround_orig.gif
Nyt sitten onkin meillä Espoolaisilla homma kohallaan vallinneen vaihtoehdottomuuden jälkeen. Ne varakkaat Espoolaiset saavat ylevää palvelua, johon ovat tottuneet, eikä me persaukiset olla häsläämässä ja renkaita potkimassa rupuisine vaihdokkeinemme seassa, vaan meille on oma piste siellä Espoon takamettissä.
Ja palveluhan maksaa, pari esimerkkiä: pelkkä renkaiden vaihtotyö rikkaille 137,00 €, alta alle. Rupusakille 75,00 €. Ns. testeriajo rikkaille 35,00 €, rupusakille 12,00 €.
Minäkin kun rikastun, siirryn keskustelemaan henkevästi BMW:n syvimmistä olemuksista, pois rupusakin seasta, me kun hiellekin haistaan joskus......
bowdown.gif
bowdown.gif

lookaround_orig.gif
Nyt sitten onkin meillä Espoolaisilla homma kohallaan vallinneen vaihtoehdottomuuden jälkeen. Ne varakkaat Espoolaiset saavat ylevää palvelua, johon ovat tottuneet, eikä me persaukiset olla häsläämässä ja renkaita potkimassa rupuisine vaihdokkeinemme seassa, vaan meille on oma piste siellä Espoon takamettissä.
Ja palveluhan maksaa, pari esimerkkiä: pelkkä renkaiden vaihtotyö rikkaille 137,00 €, alta alle. Rupusakille 75,00 €. Ns. testeriajo rikkaille 35,00 €, rupusakille 12,00 €.
Minäkin kun rikastun, siirryn keskustelemaan henkevästi BMW:n syvimmistä olemuksista, pois rupusakin seasta, me kun hiellekin haistaan joskus......  
bowdown.gif
bowdown.gif
Heh, ei me rikkaita olla joo, mutta itelleni kävin Heinolla näin :

Tilasin renkaiden vaihdon ja minulle ilmoitettiin, koska Heinolla on aikaa ko. toimenpide tehdä. Menin sinne hyvissä ajoissa, jotta oli aikaa tutustua liikkeeseen. Heti kyseltiin että miten voivat palvella ja kerroin selvästi, että tulin vaihdattamaan renkaat ja että olen etuajassa ja kiertelen ja katselen putiikin. No kello lähestyi sovittua ajankohtaa ja meni siitä yli. Kurkin korjaamon ovesta sisään ja kävin sisältä varmistamassa, että juuriko siellä se renkaan vaihto tapahtuu. Siellä oli nuorempi mies henkilö laittamassa yhtä BMW:tä. Sitten saapui hieman vanhempi henkilö ja kello oli jo 20 minuuttia yli sen sovitun ajan. Kävin sitten kysymässä, että miten on, kerkiävätkö vaihtaa renkaat. Vanhempi henkilö tuli korjaamolta kyselemään, että olenko varannut ajan, johon vastasin myöntävästi. Hän kertoi, että mun pitää käydä maksamassa ne renkaat siellä sisällä ja vasta sitten se vaihtaminen alkaa. Menin sisälle tiskille ja sanoin, että maksan nyt ne renkaat, kun kerran niin tuolta korjaamolta sanottiin. Yllätys oli, että kassalta sanottiin, että ne renkaat pitää asentaa ensin ja tule sitte maksamaan...Siinä vaiheessa alkoi itellä ohimosuonet pullistua. Menin ulos, työasioita piti hoitaa, kun oli ilmeistä, että en pääse takasin töihin siinä ajassa, kuin alunperin olin laskenut. Kun 45 min sovitusta ajasta oli mennyt, vaihtaminen alkoi. Se sujuikin sitten nopeasti ja sain maksettua homman ja lähettyä töihin. Lisäksi, olin kysynyt hinnan, kun varasin aikaa ko. hommaan. Puhelimessa hinnaksi annettiin 405 euroa ja maksoin lopulta 410 euroa, saatuani alennusta, töppäilystä. Tämä oli ensimmäinen asiointini Heinolla Espoossa.

En väitä olevani kaunis tai rikas, mutta maksan laskuni ja arvostan sitä, että asiat sujuvat kuten on sovittu. Ostaessani ko pyörääni viime jouluna Riku Motor Lahdesta antoi semmosen hinnan, että sanoin kiitos, tämä olikin kallein tarjous. Heiltä kommentoitiin, että hae kirjallisena ne muut tarjoukset joita olen saanut ja toimita heille, niin tehdään sitten kaupat. Muualla hinta osattiin asetella heti kohdilleen ja näin kaupat syntyivät.

Ehkä olen liian vaativa ja kriittinen.. mutta kuten aiemmin sanottua, onneksi on vaihtoehtoja

Back