• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW:n varashälyttimestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ramirez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ramirez

New member
Onko jollain tietoa, onko jostain ladattavissa BMW:n hälyttimen käyttöohjeita?

Sain vihdoin hankittua bemarin (K1200S -05), missä on bemarin oma hälytin. Mutta eipäs tullutkaan käyttiksiä mukaan ja nyt olen muutamana iltana ihmetellyt, että mitäköhän mahtaa tapahtua, kun painelen kauko-ohjaimen nappeja.

Välillä vilkut vilkkuu kaksi kertaa, mutta ilman äänimerkkiä, välillä taas kolme vilkun vilkahdusta kolmella äänimerkillä ja joskus vilkkuu vain kerran, mutta ilman ääntä. Avaimestahan hälytin joka tapauksessa menee pois päältä, joten sillä ei pysty tuota käynnistyksenestoa testaamaan (kai siinä sellainen on?)

Mitä eroa näillä on? Pystyykö kyseistä hälytintä ohjelmoimaan / herkistämään / testaamaan jollain tavalla? Siis muuten, kuin heiluttelemalla pyörää hälyttimen ollessa päällä?

Mulla on vuotta nuorempi, eikä se mitään ääniä päästä, kun nappeja painelee. Kuitenkin toimii, kun kerran epähuomiossa istuin päälle muistamatta tuot a hälytintä. Ei kai siinä muuta kikkailua ole, kuin että hälytin menee päälle siitä jurmusesta nupista ja pois päältä sileästä. Mopossa on itsessään käynnistyksen esto ilman hälytintäkin. Vaatii oman avaimen ja lukee jotain sen avaimen mutikasta. Eli ei lähde käyntiin, jos on jotenkin vaan kopioitu avainosa. Herkistämisestä en tiedä mitään. Ainakin mun näytössä vilkkuu punainen ledi, kun hälytin on päällä.

Bemarin hälytin ei toimi niin yksinkertaisesti että päälle jurmusesta napista ja pois sileästä. Vaihtoehtosia asetuksia on paljon ja molempia nappeja tarvitaan. Riippuu mikä asetus on päällä.

Tuota vähän pelkäsinkin.

Onko jotain manuaalia saatavilla jostain, mistä vois vähän opiskella ja huudattaa pihalla muiden iloksi?

Tilaa manuaali maahantuojalta. Siinä on muistaakseni toistakymmentä sivua asiaa miten boksia koodaillaan uuteen uskoon noiden kahden taikanappulan avulla. Mutta siis mullakin se on perusasetuksissa ja toimii Ek@n kertomalla tavalla.

Kuulostaa siltä, että hälyssä on vikaa. Mulla oli samanlaisia ongelmia ja lisäksi hälytin kytkeytyi pois päältä omia aikojaan. RM-Heinollla vaihtoivat uuden hälyn takuuseen. Huoltomies sanoi siellä, että hälylle ei voi tehdä herkistystä, eli reagoi ainakin minulla "huonosti" ts.pyörää saa ravistella aika reilusti ennenkuin hälytin reagoi. Vilkut ja äänimerkki on säädettävissä eritavoilla ilmoittamaan kytkeytymistä/pois kytkennästä.

Terve

Juuri tajusin, että GS:ni mukana ei tullutkaan hälyn loitsumisohjeita.
bawling.gif

No, Webbi auttoi: Näppäriä juttuja
Varmaan samat loitsut toimii uudessa K-S:ässäkin. ?

FIN_GSer

Noi ohjeet on nyt sitten tulostettu ja jos tänään ei kauheasti tule vettä, kun pääsen kotiin, niin menee testauksen puolelle    
smile_org.gif

No, Webbi auttoi: Näppäriä juttuja
Varmaan samat loitsut toimii uudessa K-S:ässäkin. ?
Viime perjantaina aktivoitu GS:ään hälytin Rikulla, mutta ei niitä ohjeita tullut hälyttimen mukana. Maahantuojalta tilasin ohjeet n. 1kk sitten, eikä niitä kuulu. Soitettu jo kerran perään. Rikun huolossa kysyin samaa, mutta ei heilläkään niitä ole.

Katselin tuota linkkiä, ja tuohon puoleen väliin menee hyvin, mutta ei mene nyt jakeluun, että miten saisi tuon vit**maisen merkkiäänen pois, aina kun hälytin aktivoidaan/deaktivoidaan? Vilkut riittää siihen tietoon erinomaisesti.

Jos joku on ymmärtänyt tuon loppuosan, niin vääntäisitkö mulle tuon rautalangasta. Kahvit tarjoan jos/kun tavataan
bowdown.gif

Noi ohjeet on nyt sitten tulostettu ja jos tänään ei kauheasti tule vettä, kun pääsen kotiin, niin menee testauksen puolelle
smile_org.gif

Joo, nuo linkin (näppäriä juttuja) takana olevat hälyyttimen ohjelmoitiohjeet ovat samat kuin alkuperäisessä hälyyttimen ohjekirjassa (K1200R). Lisäksi siinä on "uusien kaukosäätimien rekisteröintiohjeet" ja "kaukosäätimen synkronointi". Synkronointia tarvitaan, jos kaukosäätimen näppäimiä on painettu yli 256 kertaa kantomatkan ulkopuolella (lopettaa silloin toiminnan).

Voin tarvittaessa skannata ohjekirjan ja lähettää privana. Mutta eipä siinä läpyskässä paljoa muuta luettavaa ole (vaikka sivuja onkin toistakymmentä).

(tomaSyys. 25 2006 @ 17:23) sanoi:
Jos joku on ymmärtänyt tuon loppuosan, niin vääntäisitkö mulle tuon rautalangasta. Kahvit tarjoan jos/kun tavataan

Sovitaan, että karhea näppäin on 1 ja se toinen on 2
Homma menee sitten niin, että ensiksi aktivoidaan hälyyttimen ohjelmointitila.

Pistä virrat päälle ja paina kolme kertaa ykköstä (aika nopeasti). Jos hyväksyi, niin hälyyttimestä kuuluu piipaus. Sitten virrat pois ja kolme kertaa kakkosta. Taas kuuluu piip. Sitten taas virrat päälle. Ja taas kuuluu kaksi kertaa piip (ainakin minun ohjekirjan mukaan, saitti väittää, että kolme kertaa).

No niin, nyt ollaan siis ohjelmointitilassa. Sitten valitaan:
haluatko kuulla äänimerkin aktivoidessasi/ passivoidessasi hälyyttimen. Kyllä=1 ei=2. Seuraavaksi painetaan kumpaa näppäintä hyvänsä. Sitten valitaan hälyytysääni "Swelling"=1 tai "Intermittent"=2 ja viimeiseksi päätetään aktivoituuko hälyytin automaattisesti kun sytytysvirta kytketään pois: kyllä=1 ei=2.

Ohjelmointitilan oikea rivi voisi olla esimerkiksi 1, 1, 1, 2 (äänimerkki aktivoidessa, tyhjä, nouseva, ei automaattisesti päälle).

Lopuksi voi ottaa virrat pois tai odottaa 30 sek. (autom. exit)

Onliko sitä rautalankaa jollakin lainata, itseltäni loppui juuri
tounge.gif

Kiitoksia "vauhtikunkulle" väännöksestä. Toivottavasti en kuluttanut kaikkia rautalankojasi
biggrin.gif

Tuo loppuosa avautui minullekin nyt, ja taidankin panna asetuksiksi 2,1,1,2 sillä risoo juuri se äänimerkki hälytintä aktivoidessa.

Odottelen vielä maahantuojalta originaali ohjeita, joten ei kenenkään tarvitse alkaa rikkomaan tekijänoikeuksia kopioimalla niitä (ainakaan minulle).

Joo, nuo linkin (näppäriä juttuja) takana olevat hälyyttimen ohjelmoitiohjeet ovat samat kuin alkuperäisessä hälyyttimen ohjekirjassa (K1200R). Lisäksi siinä on "uusien kaukosäätimien rekisteröintiohjeet" ja "kaukosäätimen synkronointi". Synkronointia tarvitaan, jos kaukosäätimen näppäimiä on painettu yli 256 kertaa kantomatkan ulkopuolella (lopettaa silloin toiminnan).
Hyvät ohjeet.
thumbs-up.gif

En minä ainakaan ole tuommoista ohjekirjaa saanut. Saattoi unohtua, kun se asennettiin silloin, kun olin jo mopoa hakemassa. Mitenkäs tuo synkronointi tapahtuu, jos tulee epähuomiossa pelattua taskubiljardia 257 kertaa namikan kanssa.

Hyvät ohjeet.
thumbs-up.gif

En minä ainakaan ole tuommoista ohjekirjaa saanut. Saattoi unohtua, kun se asennettiin silloin, kun olin jo mopoa hakemassa. Mitenkäs tuo synkronointi tapahtuu, jos tulee epähuomiossa pelattua taskubiljardia 257 kertaa namikan kanssa.
Kaukosäätimen synkronointi
Paina samaan aikaan pohjaan napit 1 ja 2. Pidä pohjassa kunnes ohjaimen ledi välähtää kolme kertaa.

Ledi välkkyy 10 sekuntia.

Vapauta kummatkin napit. Nappien välissä olevan ledin pitäisi jäädä nyt päälle.

Paina nappia 1 tai 2. Led sammuu. Synkronointi on valmis.

Ylimääräisen kaukosäätimen rekisteröinti (sama kuin synkka, mutta tehdään rekisteröintitilassa)

Mene rekisteröintitilaan:
Kytke hälyytin pois päältä
Virrat päälle
Paina nappia 2 (sileä) nopeasti kolme kertaa (varmenne: piipaus)
Virrat pois
Paina (taas) nappia 2 nopeasti kolme kertaa (varmenne: piipaus)
Pistä virrat päälle kymmenen sekunnin kuluessa (kaksi piipausta)

Rekisteröintitilassa:
Pidä näppäimet 1 ja 2 pohjassa (varmenne: kolme ledin väläystä)
Vapauta napit (varmenne: led jää päälle)
Paina jompaa kumpaa nappia (varmenne: piipaus ja ledi pois)
Toista tämä jokaisen ohjelmoitavan kaukosäätimen kohdalla.

Poistuminen:

Rekisteröinti loppuuu, kun
- neljä kaukosäädintä on rekisteröity
- jos virta kytketään pois jajos virran poiskytkemisen jälkeen kaukosäätimen näppäimiä ei painete 30 sekunnin kuluessa

Varmenne: kolme ledin vilkahdusta ja kolme piipausta)

Edit: poistuminen

Ostin lomareissulta Berliinistä Lousilta hälyttimen. Kauko-ohjattava, virta akusta, liima-tarra kiinnitys katteen sisälle, toimii tärähdyksestä, voi säädellä herkkyyttä kauko-ohjaimella yms... 49,90 €
smile_org.gif

Back