BMW R 100 RS 87/88

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rib@55
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rib@55

New member
Olisi tommonen peli tyrkyllä. Ajettu karvan verran yli 40tkm. Eli kysymys kuuluu: Mikä olisi po. mopon markkina-arvo?
 
Ken tietää, mutta montakohan kertaa on mennyt mittari ympäri...
Eikös tuommoiset kilsat tule jo yhdessä kaudessa.
 
Jos kilometrit pitää paikkansa ja kunto kilometrien mukainen niin Saksassa hintataso on aika lähellä 5000 €uroo. Eivät vanhat bemarit kovin alas tahdo pudota. Vanhat boxerit ovat täällä arvossaan.
 
Jos kilometrit pitää paikkansa ja kunto kilometrien mukainen niin Saksassa hintataso on aika lähellä 5000 €uroo. Eivät vanhat bemarit kovin alas tahdo pudota. Vanhat boxerit ovat täällä arvossaan.
Eilen sen kävin (pikaisesti) katsomassa, ihan näytti siistiltä. Ton km määrän vielä tarkastan ym historian. Vaikutti kyllä äkkiseltään siltä, että mittarin kmrit pitivät kutinsa. Bemu ollut vuodesta 2000 +70vee isännällä ja nyt luopuu, kun ajokyky on mitä on.
 
Mulla oli joskus R100 -81, musta naku laukuilla. Se on ainoa pyörä jonka myyminen oikeesti kaduttaa. Oli se niin mukava peli.

Tuossa kuvat siitä: R100

sport05.gif
 
Kaveri kun moista lainasi, niin ensi kommentti oli: "Niin oli kuin olisi epäkesko-hiomakoneella ajanut  
biggrin.gif
"
Taitaa olla niitä pyöriä joilla pitää tehdä hieman korttelia pitempi koeajo. Mitä muutamilla 2V-boksereilla olen ajanut niin kivoja kuin mitkä, varsinkin R 80, jolla ajoin hieman enemmänkin.
No tuli tuo kommentti sentään 30 kilometrin ajon jälkeen. Myönnettäköön, että ukko on pilattu rivimoottoreilla ajolla. Oma kokemukseni tuosta ei ollut kovin paha edes verrattuna näihin uudempiin boksereihin.
 
Kaveri kun moista lainasi, niin ensi kommentti oli: "Niin oli kuin olisi epäkesko-hiomakoneella ajanut  
biggrin.gif
"
Taitaa olla niitä pyöriä joilla pitää tehdä hieman korttelia pitempi koeajo. Mitä muutamilla 2V-boksereilla olen ajanut niin kivoja kuin mitkä, varsinkin R 80, jolla ajoin hieman enemmänkin.
No tuli tuo kommentti sentään 30 kilometrin ajon jälkeen. Myönnettäköön, että ukko on pilattu rivimoottoreilla ajolla. Oma kokemukseni tuosta ei ollut kovin paha edes verrattuna näihin uudempiin boksereihin.
Kyllä vanha 2v- boxeri sellasen vähintään tuhannen kilometriä vaatii ajoa ennenkuin sen huomaa onko mieleinen vai ei.
Itsellä eka 500 karua kyytiä, muta loput 270 tuhatta mitä sellasilla tuli ajeltua oli etupäässä nautintoa.
 
Joo. Tuhannessa kilometrissä varmaan tuntoaisti ja hermosto kärsivät jon niin pysyviä vaurioita, että kaikki tuntuu hyvältä
tounge.gif
(vitsi)
 
Joo. Tuhannessa kilometrissä varmaan tuntoaisti ja hermosto kärsivät jon niin pysyviä vaurioita, että kaikki tuntuu hyvältä  
tounge.gif
(vitsi)
No joo... onhan se totta että ei se ihan "sivistynyttä ajoa" ole... onneksi.
Kuten kotikylän orkesteri takavuosina lauloi: pärinää ja pauketta. Eikä tämäkään vakavalla mielellä
biggrin.gif
 
Mopon markkina-arvo lienee siinä 4.500 - 6.000 euroa kunnosta riippuen.

Käyttöarvoa taas löytyy sitä enemmän.

Kyseessä on vanha konstruktio vuodelta 1977 mutta vuosien mittaan paranneltu.

Tehot ja ajo-ominaisuudet eivät riitä nykyajan pyöriin verrattuina.

Pyörässä on ns. sporttikate, joten jos haluaa mukavaa matkapyörää saa katsoa Lotjaa tai pemarin GT-malleja, kultasiipeä, Fjr 1300 tai jopa ElectraGlideä jotka tarjoavat parempaa tuulensuojaa.

Sen sijaan käyttöarvo on aivan mainio.

Vaimo tai tyttöystävä taakse, tavarat laukkuihin ja sitten vaan Italiaan, Espanjaan tai minne vaan.
Ei mitään ongelmaa.
(NImim. kokemusta on.)

Matkavauhtina voi pitää hyvin 160 - 170 jolloin moottori ei huuda liikaa.
Huippunopeus on vain noin 195 kmh.
Ja jos pyörä on huollettu ja pyöränlaakerit rasvattu voi olla täysin huoleton.
Ei muuta kuin kovaa ajoa.

Noin 80.000 km:in tienoilla kansien venttiilinohjurit, venttiilit ja seetit täytyy tarkistaa, sillä näissä venttiiligeometria ei ole aivan onnistunut, joten kuluvat.

Muuten ei muuta kuin ajoa vaan.

Kun näitä hoitaa ja huoltaa niin nää kestää.
Eikä tartte uutta ostaa.
Vaikka uudet on hienompia.
 
"Kun näitä hoitaa ja huoltaa niin nää kestää.
Eikä tartte uutta ostaa.
Vaikka uudet on hienompia"
Ei oo uudet hienompia, rumemmiksi menneet ovat.
 
Back
Ylös