• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw r 1200 rt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aaltoti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aaltoti

New member
Joo, pyörä on vuosimallia 2010 ja talven aikana lakkasi polttoaine mittari toimimasta, tankki täynnä, tolppia ei ole ollenkaan, vilkuttaa täyttöä ja keltainen kolmio palaa koko ajan. :blink: Kallis remontti?

mahtaisiko rt:ssäkin olla mittari se liuskatyyppinen, joissa ollut ongelmia toisinaan..?:dunno:

Sama ongelma tuli omaan pyörään viime syksynä. Liuskatyyppinen polttoaineen mittaus ongelmineen taitaa olla ko. mallissa tyyppivika. Tilasin omaan pyörään uuden liuskan ja asensin paikoilleen itse viime viikolla. Liuska maksoi n. 130€. Työnä sellainen 2-3h homma kotitallissa suoritettuna.

Polttoaineen mittauksen kalibroinnista ja sen tarpeellisuudesta liuskan vaihdon jälkeen ollaan kahta mieltä. Kalibroinnin suorittaa BMW:n huoltoliike, jos siihen päätyy.

Itse en ole kalibrointia uudella liuskalla teettänyt, vaan kokeilen miten mittaus toimii ilman kalibrointia. Ainakin mittaus alkoi toimimaan normaalisti, tosin polttoaineen määrän lukematarkkuudesta en osaa sanoa vielä mitään.
Odotellaan, että ajokelit alkavat, niin tämäkin asia selviää...

Menisikö vaihto 2010 pyörään vielä takuuseen?

t: RT1200 vm.2006

Viimeksi muokattu:
Mulle vaihdettiin viimesyksynä vm-2005 RT:n bensamittarin sensori. 136€ (osa) + 187€ (2,5h työtä). Kaikkiaan tuli 323,50 eepin lasku.

Toi on niin selkeä tyyppivika kuin voi olla eli lähtisin kyllä 2010 pyörällä neuvottelemaan korjausta takuuseen vaikka onkin takuuaika mennyt umpeen mutta kyllä bensamittarin oletetaan toimivan yli 3 vuotta.

Vois aatella että toi sensori toiminta perustuu vastusarvoon mikä muuttuu bensamäärän mukaan. Jossain vaiheessa se vastus sitten menee jostain kohtaa poikki. Toi korjausvinkki kipinällä polttaa sähkölle uuden kulkureitin liuskalle. Saattaa joskus jopa toimiakin mut näyttääkö mittari sen jälkeen oikein ja kuinka kauan on toinen juttu. Toivottavasti kipinä tekee uuden reitin katkenneen kohdan yli eikä mistään muusta kohdasta.

Back