Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Satasen litra, mutta toki lillukanvarsia kokonaisuudessa
Satasen litra, mutta toki lillukanvarsia kokonaisuudessa
Itse olen laittanut maguraan ja shimanon jarruihin ihan jotakin ohutta keulaöljyä mitä nyt sattunut hyllyssä olemaan. Hydrauliöljyähän se on .
itse ajattelin laittaa 1200gs:ään tuota motonetin öljyä, kun tuli pullo autoa varten ostettua. Jos se soveltuu hydrauliseen jousitukseen ja sen hydrauliohjauslohkoihin ja systeemeihin joissa on satoja tiivisteitä, niin eiköhän se toimi kytkimessä, jossa on kaksi tiivistettä. litrahinta 12.90,-
Comma MVCHF ohjaustehostinöljy 1l
Tuotekuvaus: Ssynteettinen ohjaustehostinöljy etenkin Audi, Seat, VW, Skoda, BMW, Opel, Peugeot, Porsche, Mercedes, Mini, Saab ja Volvo-autoihin. Soveltuu myös joidenkin autojen keskushydrauliikkaan sekä jousitusjärjestelmiin. Suoitellaan kun vaatimus on CHF11S tai CHF202 (Pentosin-Werke GmbH rekisteröityjä tuotemerkkejä) tai VW/Audi G 002 000/TL52146; BMW 81.22.9.407.758; Opel B040.0070; MB 345.00; Porsche 000.043.203.33; MAN 3623/93 CHF11S; ISO 7308; DIN 51 524T2. Tunnusväri vihreä.
Laittoiko jarruihin vai kytkimeen?Raision bemari huolto laittoi tätä mun -14 malliseen gessuun: CASTROL SUPER DOT 4 RESPONSE jarrunestettä !
t. Peppe
Näin varmasti on jarrunesteellä esim. DOT4.Näin on, jos kytkimessä on öljy. Sen sijaan jarrunesteellä toimiviin on viisasta neste vaihtaa melko usein. Ei se vettynyt neste työsylinterin ikää lisää eikä toimintaa paranna. Näin ainakin ite olen tehnyt.
Näin varmasti on jarrunesteellä esim. DOT4.
Se tosiaan imee vettä itseensä ajan mittaan ja olisi hyvä vaihtaa joskus, vaikka mikään määräaikaishuolto ei siihen kytkimen osalta kehotakaan.
No niinpäs olikin maininta.Epäileväinen kun olen, niin piti tarkistaa 1150 GS Repair Manualin sivulta 4/311:
Change the clutch fluid every 2 years