Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
G650 GS: ei sudi jäälläkään ja kuluttaa vähän. Ainoa millä itse voisin kuvitella ajavani talvella olisi 450 kunnon nastoilla. Sillä ei jäädykään niin helposti, kun pyörä pakottaa viettämään tallissa vähintään saman ajan kuin tien päällä - siinä on saatu kisapyörän luotettavuus katulaitteeseen.
BMW R100Gs:llä tuli ajettua muistaakseni 6 talvea. G650 Xchallengella on nyt työstetty 7 talvea. Tuo bokseri-bemu oli talvikäyttöön niin kauan hyvä, kun ei paremmasta tiennyt.
Xchallenge on kaikin puolin parempi talviprätkä. Kevyempi, ennenkaikkea parempi maavara ja lähtee kylmällä paremmin käyntiin. Käyttö on ollut sekalaista keskipitkän matkan tourinkia ja sekalaista enskacrossia metsässä, maastossa yms.
Minulla on aiempaa kokemusta KTM:stä ja WR Yamahasta, mutta viime talven ajoin 800 GS:llä. Paljon mukavampi matka-ajoon telttavehkeiden kanssa. Pikku-uralle liian painava minun taidoille.