• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bonnevilleä hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kirjiz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kirjiz

New member
Tervehdys vaan kaikille trumpetisteille.

Pitkän pohdiskelun ja kesäloman yli venähtäneen A-kortin suorittamisen jälkeen kävin lämmittelemässä mieltä House of Bikes:ssa Bonnevillen parissa.

Olen verrattain tuore tapaus moottoripyörien kanssa yleensäkin, saati yhden merkin osalta. Nyt saa antaa vinkkejä, neuvoja, huomioita mitä kyseiseen merkkiin tai malliin tulee. Itse tykkään kyseisen mallin ulkonäöstä todella paljon ja äänikin sopii sävelkorvalleni, joten fiilispohjan asiat on aika lailla kunnossa. Kuinkas käytännön asiat?

Mallivaihtoehdot olisivat Black tai SE. SE on vähän kalliimpi ja rahoille lisävastineena ei taida olla kuin mahdollinen kaksivärisyys (vaikka pidän ehkä kokomustasta enemmän), harjattut moottorin kannet mattamustan sijaan, kromimerkki tankin kyljessä ja kierroslukumittari.

Entä lisävarusteet? Satulalaukut? Lukittava polttoainekorkki? Pieni selkätuki kyytiläiselle?

Ajokokemuksiakin saa kertoa. Lukemieni juttujen perusteella pyörä olisi helpohko ja mukava ajettava.

Kaikkea tuollaista pyörii mielessä. Antaa tulla vaan mielipiteitä.
smile_org.gif

No nyt on yhtä bonikkaa pyöritelty useampi tunti läpi erilaisten maanteiden, lähiöiden ja ydinkeskustan. Kyllä tuo ihan kivalta tuntuu.

Vissiin raskain ja tehokkain pärrä mitä oon tähän mennessä ajanut, mutta silti ihan helpohkon tuntunen. Kaksi päälläkin menee ihan hyvin, vaikka toki tilaa on vähemmän kuin yksistään.

Tarjouspyynnöt on vetämässä joka liikkeeseen. Jännä nähä miten käy.
smile_org.gif

Kyllä Bonneen mahtuu kaksi päälle huomattavasti mukavammin kuin useimpiin muihin pyöriin. Pitkä ja tasainen satula toimii hyvin.

Satulalaukkuina olen käyttänyt kahta pienehköä throw-over -nahkalaukkua. Ei tarvitse mitään rautoja eikä kiinnityksia, jos takan istuu joku tai on esim. makuupussi kuskin takana satulalla. Helppoa ja nopeaa.

Tuntuu olevan kestävää tekoa, osta pois vaan.

Minulla on ollut Triumph Scrambler 5/2008 lähtien, mittarissa nyt reilut 14000 km. Hyvin on toiminut, mukava ja helppo ajaa. Hyvä peruspyörä. Hyvinkin hintansa väärtti pyörä, kuten Bonnevillekin. Osta pois vain.

Tutustu tähän foorumiin
New Bonneville Riders

Entä lisävarusteet? Satulalaukut? Lukittava polttoainekorkki? Pieni selkätuki kyytiläiselle?

Ajokokemuksiakin saa kertoa. Lukemieni juttujen perusteella pyörä olisi helpohko ja mukava ajettava.
aikoinaan omassa Bonnessa mulla oli:
- keskiseisontatuki - jeesaa paljon ketjujen rasvauksessa
- Tankkilaukku - Trumpan omaa mallistoa - varsin laadukas tekele ja tarpeellinen - saat kamat kulkemaan näppärästi
- Sivulaukut - nämäkin Trumpalta - kangasmalliset. Jostain luin että nahkaiset on basaa. Muuten ok mutta eivät ole vedenpitävät ts. mukana seuraa irrotetavat suojat joiden virittely hiukan tympeää. Nykytietämyksellä ottasin varmaan jotkut muut laukut esmes Ortlieb yleismalliset. (laukkujen raudat saatavilla erikseen trumpalta)

no myin sittemin pyörän mutta jos olis pitänyt pidempään niin varmaan jotain putkiston aukasua yms virittellyä olis ollu pakotettu tekemään. Ja ehkäpä jousitusta ja jarruja olis kanssa haluttanu upgradata. Stonga hiukan matalammaksi ja tankonpääpeilit niin ulkonäkökin kuosissa.

myös mun mielestä bonneville on helppo ajettava joka olosuhteissa, myös hiekkatiellä. Myös matka-ajo luonnistuu, toki pieni rasittuneisuus kuuluu asiaan, kyseessä ei kuinkasn mikään goldwing.

Hei vaan. Pari vinkkiä bonnen osteluun: itse ostin SE:n keväällä. Ajettua ei ole tullut kuin 3t, mutta pyörä on toiminut täydellisesti, ei mitään vikoja tai edes häiriöitä, vaikka ruisku alkuun epäilyttikin. Lisävarusteena ostin lukittavan tankkikorkin ja keskiseisontatuen. Keskituki ei ole suoraan sopiva pyörään, vaan vaatii hiukan modifiointia. Itsellä meni n.3 tuntia (HD-centterissä eivät laittaneet ollenkaan). Ketjun huollon ja säilytyksen kannalta pidän sitä kuitenkin lähes välttämättömyytenä, hassua ettei tehdas ole huomioinut moista asiaa. En kyllä keksi mitään muuta moitittavaa pyörästäni. Värivalikoimakin sattui sopimaan makuuni (sini-valk).

Kävin lainaamassa kaverilta Vespaa, tykkäsin ja ostin sitten sellaisen. Näin tällä kertaa.
smile_org.gif

Kuvittelin Vespat jotenkin mopoiksi, mutta yllättävän kivaa mulla oli sen kanssa.
sport05.gif

Bonneville oli kyllä kaikin puolin mukava vekotin. Talous, harrastukseen käyttävä aika yms. nyt vaikuttivat lopputulokseen tällä tavoin. Kiitos kommentoineille.

Back