• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bonnewille America

LärvänYkä

New member
talktohand.gif

Ostokuumetta tuota mallia kohtaan
wink.gif
mutta mites tuo kestävyys,varaosien saanti,huolto ym.pakollinen ??Vai onko ajatus täysin hullu ??pysynkö japsipyörässä ?? vai harrikka ?? tarkoituksena kuitenkin olisi päivittää tuota nykyistä.

Hieman outo merkki meikäläiselle
nixweiss.gif
tuo Triumph mutta senverran perimätietoa on että aikoinaan paljon myyty merkki.Toisille painajainen toisille unelma

Elikkäs mitäs olette tykänneet ??
Toinen mikä aina kiikariin tarttuu on tuo Truxton........hieno peli.

Etukäteen vastauksista kiittäen
bowdown.gif

Pirut pois seiniltä! Kyllä muutkin kuin neljä japanilaista osaavat tehdä laitteita, jotka kestää. Mitä olen jenkkifoorumeita (esim. tätä) aiheesta lueskellut, niin speedmaster/america/thruxton/uusi bonne -sarjaa pidetään yleisesti erittäin vähäongelmaisena.

Pakko tosin sanoa, että omassa bonnessa ollut pari pientä juttua. Öljynpaineen merkkivalo paloi välillä turhaan ja välillä taas ei tullut virran kytkemisen jälkeen päälle. Vika paikallistettiin öljynpaineanturiin, jota ei kuitenkaan tarvinnut vaihtaa, kosketushäiriö. Toinen vika ilmennyt, kun rankkasateessa ajettu pidempi aika, kone sammunut itsestään. Näin käynyt kahden vuoden aikana kahdesti. Toisella kerralla lähti heti uudestaan käyntiin, toisella kertaa sytytystulppien ympäristöä piti vähän kuivailla, sen jälkeen taas hyvin käyntiin.

Varaosia saa merkkiä edustavista liikkeistä, tänä päivänä kaikki on toki tilaustavaraa, mutta ittelleni tuli kyllä lähetys englannista viikossa.

Mitä historiaan tulee niin Trumppahan on yksi kaikkein kaikkein, kaikkein legendaarisimmista merkeistä. Teki tosin käytännössä konkurssin japanilaisten rynniessä markkinoille. Tsiljardööri osti sittemmin oikeudet nimeen ja käynnisti merkin toiminnan uudelleen täysin puhtaalta paperilta.

Ainakin minä olen kahden kesän kokemuksella vielä ihan
inlove.gif
. Hieno pyörä, miellyttävä ajaa, ihan sama onko yksi vai kaksi päällä.

Muita ongelmia ei ole ollut, mutta etujarrulevyn kanssa on ollut taistelua: yksi vaihdettiin takuuseen, toinenkin vissiin kiero. Kuulemma tuota vikaa ollut Americassa ja Speedyssa.

Trumpan tarvikkeet kylläkin on keljun hinnakkaita ja yleensä tilauskamaa, mutta liikkeet, joissa olen asioinut, ovat kyllä palvelleet hienosti. Täällä pohojosessahan nuita merkkiliikkeitä ei ole ihan joka nurkalla. Niin ja jos miehekkäitä ääniä kaipaat, niin joudut tekemään vähän töitä, että semmoiset irtoaisi Americasta...

Varmaan jo viestin sisällöstä huomaat, että tekniikasta en älyä yhtään mitään, mutta aikanaan vaihdoin kasawiasta Trumppaan eikä paluuta japsiin taida olla... eikä kiinnosta harrikatkaan
smile_org.gif
.

Täytyy myöskin antaa pisteet trumpalle, itse harrastanut brittejä ja harrikoita n.15 vuotta ja kyllä täytyy myöntää et britti vetää pidemmän korren. Itsellä ollut tämän kesän ajossa rakennettu thruxton, joka on tosin myynnissä..vinkki vinkki, toisen trumpan valmistumisen johdosta.

Thruxton pelannut hienosti ilman ongemia. Häksätin sopii mainiosti kaupunkiin, radalle ja matkaan. Takana mm.2000km reissu ruotsissa. Ainut pieni miinus on noi clip-onit..Alkuun tuntui ranteissa, mut kyllä on tottunut jo. Helppo muuttaa säädettävillä cliponeilla.

Lisä varusteet halvempia, kuin esim osat harrikkaan. Ja yleisesti Suomessa osat ovat kalliimpia, kuin Euroopassa ja Usa:ssa. Varaosien saanti pelaa. Osia Trumppaan saa lukuisilta aftermarket varaosa toimittajilta, jos ei alkuperäisiä halua. Ja mitä ei kaupasta saa, ne voi aina tehdä..

JOs siis thruxton voisi olla myös vaihtoehto, niin kilauta 0407703536.

Tähän soppaan on pakko lusikka tunkea kun tuli pari kesää ajettua kauniin punaista americaa enenkuin karkas mopo vaihteeksi käsistä ja keväällä tuli raketti alle.

TODELLA hyvä pyörä, ehdin pari kymppiä ajella sillä ja ainut vika koko aikana oli juurikin tuo etujarrulevy joka takuuna vaihdettiin aika alkuvaiheessa ja sittemmin toimi hyvin.
Putkien vaihdolla sai aikaan kohtuudella ääntä mutta semmonen putputti se oli ääneltään silti, niinkuin twinit nyt on, ja eturatas piti vaihtaa piikkiä isommaksi että oli kivampi ajella moottoriteitä pitkää matkaa.
Jälkeenpäin on oikein pikkusen harmittanut että finanssi politiikka ei antanut periksi pitää sitä ja ostaa toista, mutta kun ei niin ei.

Kaveri osti 2002,ajanut nyt 50,000 no problems,kiva peli kuulemma,itellä on thunderbird,ostettu samoihin aikoihin mittarissa nyt 33,000,hyvin pelittää.

Ajelin teininä muutaman vuoden 125cc skootterilla. Päristely oli kivaa, mutta loppui aika pian kun sai autokortin. Viime syksynä sitten jostain mielen syvyyksistä nousi prätkäkuume. Koko talven aiheesta lueskelin ja pyöriä ja hintoja vertailin. Lopulta päädyin Americaan. Rahat löin tiskiin pari viikkoa sitten ja pyörän sain viime viikolla. Siinä välissä ehti miettimään moneen kertaan, että "onko tässä nyt mitään järkeä?" No ei tietenkään ole! Mutta pyörän alle saatuani, en ole hetkeäkään katunut! Mahtava vehje, ei arkikset huolet paljo paina kun sillä päästelee.

Nyt vielä tilasin pyörään Triumphin Roadster Screen pleksin sekä lisävalot (jep, sikakalliit tiedän, mutta givin yms. vastaavat tuotteet olivat vaan niiin paljon rumempia...) niin maantielläkin pysyy kädet kiinni muussa kehossa. Ainut asia mikä ottaa päähän, on säiden viileneminen tällä viikolla. Toivon mukaan pääsiäisenä ei sada räntää.
sad_orig.gif

Nyt vielä tilasin pyörään Triumphin Roadster Screen pleksin sekä lisävalot (jep, sikakalliit tiedän, mutta givin yms. vastaavat tuotteet olivat vaan niiin paljon rumempia...) niin maantielläkin pysyy kädet kiinni muussa kehossa. Ainut asia mikä ottaa päähän, on säiden viileneminen tällä viikolla. Toivon mukaan pääsiäisenä ei sada räntää.
sad_orig.gif
Tervetuloa joukkoon
smile_org.gif

Kunhan saat vermeet asennettua, kerrotko sitten kokemuksia lisävaloista ja screenistä. Mulla on pyörässä Triumphin oma musta fly screen, joka on lähinnä kosmeettinen: kätkee nätisti mittarin taustan mutta ei juurikaan ohjaa tuulta. Kädet venyy siis
crazy.gif
Olen miettinyt roadster tai summer screenin ostoa, mutta joku myyjä väitti niitä kehnoiksi - tosin ilman perusteluja
nixweiss.gif
- no, mielipiteitähän saa olla
biggrin.gif

Pistän kommenttia heti kun hilut saapuvat. Toivon mukaan ensi viikolla. Roadster Screenistä en ole Suomi-foorumeilta oikein juttua löytänyt, mutta USA:n rat-sivuilla sitä kovasti kehuivat. Tajusin muuten just, että tein päätöksen aika kalliista ostoksesta perustuen jenkkien mielipiteisiin  
crazy.gif

Noh, kohtahan sen näkee oliko ihan turha ostos.  
biggrin.gif

Viikon nautiskelun jälkeen omalla thunderbirdillä, voisin sanoa, että olen löytänyt pyöräni, josta olen aina haaveillut
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif

Mistäs noita osia voisi muuten tilailla, meinaan halvemalla kuin Suomesta? Vinkkejä otetaan vastaan
bowdown.gif

Mä olen aikaisempiin viesteihin laittanut linkkejä täällä Trumppa-talkissa. Haulla löytyy, ja aina on KVG...  
wink.gif

Edit. uupuva vokaali

Suomen Trumppaputiikeissa on netissä aika olemattomat tarvike- ja varaosasivut, mutta jo lahden takaa löytyy oikein kuvien kera:
http://www.johansmc.se/
Käyn tarkistamassa putiikin ihan paikan päällä ens kuussa, kunhan ajelen pois sakulasta. Muun muassa mukavannäköisiä Buff;eja
062802jumpie_prv.gif

Tosin saahan tuota kaikkea Suomestakin tilaamalla, mutta ainakin voi etukäteen "hehkutella"...

Back