• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bonuksien siirto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ketjurasva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ketjurasva

New member
Minulla on 70% bonukset liikennevakuutuksessa autossa. Moottoripyörää minulla ei ole tällä hetkellä, mutta jos myyn auton pois ja ostan moottoripyörän voinko ottaa auton bonukset moottoripyörään koska minulla ei ole autoa?
crazy.gif

Siirtäähän ei saa jos omistaa auton ja pärrän, niiden välillä.
062802moto_prv.gif

Minulla on 70% bonukset liikennevakuutuksessa autossa. Moottoripyörää minulla ei ole tällä hetkellä, mutta jos myyn auton pois ja ostan moottoripyörän voinko ottaa auton bonukset moottoripyörään koska minulla ei ole autoa?  
crazy.gif

Siirtäähän ei saa jos omistaa auton ja pärrän, niiden välillä.
062802moto_prv.gif
Ikävä kyllä Et. Muistaakseni asetukset on muuttuneet niin, että saman ajoneuvotyypin sisällä voi siirrellä vakuutuksia ajoneuvosta toiseen mutta ei ajoneuvotyypistä toiseen.

Kävi niin että mulla oli jopa 2 vakuutusta mitä olin joskus käyttänyt auto-mp vakuutuksissa ,toinen 70 % ja toinen 50% bonuksilla. Oli aika shokki kun 4 v sitten ostin pyörän uudestaan ja ei saanutkaan enää siirtää niitä vakuutuksia/bonuksia. Eli kyllä vakuutusyhtiöt oman tontin osaa siivota. Meinaan kyllä mä aikoinaan keräsin siihen 70 % bonuksia olevaan vakuutukseen bonuksia myös prätkällä, ja nyt on tyhjänpanttina se toinen 50 % bonuksilla oleva vakuutus (ja sinne jää) mutta sehän sopii vakuutusyhtiöille.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Jep, asetusta jouduttiin muuttaa 2003 EU:n toimesta.

Ennenhän siirreltiin vakuutuksia pärrä-ajokauden alussa, muistan itsekkin niin tehneeni.

Mutta, löysin tällaisenkin tekstin:

"Vakuutusehtojen muutoksen seurauksena ei esimerkiksi autoon liittyvää bonusta voi siirtää moottoripyörään tai päinvastoin. Tällaisissa tilanteissa asiakkaalla on mahdollisuus valita, kummalla ajoneuvolla vakuutuksenottaja pitää jatkossa nykyisen bonuksensa. Vahinkohistoriaa (bonuksia) ei voi jakaa.Asiakkaan on tehtävä valinta ennen kuin joko moottoripyörän tai auton uusi vakuutuskausi alkaa eli ajoneuvoista ensimmäinen siirtyy uuteen järjestelmään. "

Eli eikös tämä tarkoita että voin valita
confused_orig.gif
? ja minullahan olisi vain yksi liikenneajoneuvo....jäisivätkö bonukseni johonkin hyllyyn oottelee.

Ennenhän siirreltiin vakuutuksia pärrä-ajokauden alussa, muistan itsekkin niin tehneeni.

Mutta, löysin tällaisenkin tekstin:

"Vakuutusehtojen muutoksen seurauksena ei esimerkiksi autoon liittyvää bonusta voi siirtää moottoripyörään tai päinvastoin. Tällaisissa tilanteissa asiakkaalla on mahdollisuus valita, kummalla ajoneuvolla vakuutuksenottaja pitää jatkossa nykyisen bonuksensa. Vahinkohistoriaa (bonuksia) ei voi jakaa.Asiakkaan on tehtävä valinta ennen kuin joko moottoripyörän tai auton uusi vakuutuskausi alkaa eli ajoneuvoista ensimmäinen siirtyy uuteen järjestelmään. "

Eli eikös tämä tarkoita että voin valita
confused_orig.gif
? ja minullahan olisi vain yksi liikenneajoneuvo....jäisivätkö bonukseni johonkin hyllyyn oottelee.
Vastasit juuri itse itsellesi. Silloin vuonna 2003 olisit voinut valita ennenkuin uusi vakuutuskausi jommassa kummassa ajoneuvossa astui voimaan. Eli enää et voi valintaa tehdä.

Niin, tämäkin tuli jo mieleen kirjoittaessa että niinkö toi tulkitaan. ja tuli mieleen myös se ettei minua ainkaan ole koskaan informoitu tästä valinnan mahdollisuudesta vakuutusyhtiön toimesta.

Onkos muita informoitu? mä en ainakaan tästä koko asiasta ole koskaan kuullut. vai olisiko ryhmäkanteen mahdollisuus...

eikös sitä pitäisi satsata ympäristöön, ja kaikkea vaan yritään hankaloittaa
mad.gif

Eiköhän tuokin muutos ole lukenut niissä vakuutusehdoissa jotka postitetaan joka vakuutuskauden vaihteessa asiakkaalle.

No niin varmaan ole lukenut....ja pienellä jossain alalaidassa.
biggrin.gif

Tosi älytöntä taas EU:n seurauksena...ja eikä tämä seuraamus ollut edes sen asetuksen muutoksen päämäärä,
vaan RANGAISTA LISÄÄ !!!!

No voihan prkl senthään, oiskohan kellään jäljellä vakuutusehtoja vuodelta 2003 ennenkuin tää sääntö tuli voimaan, eihän sitä millään jaksa muutenkaan näitä lakitekstejä lukea, mutta ehkä olis kannattanut jaksaa. Harmittaa vaan kun on kerännyt hyvät bonarit ja sit pääsee käymään näin. Hyvä EU ,ja Kreikalle lissää rahhoo,eihän noi 1700 mijoonaa riitä kuin suolaksi leivän päälle.
033102ass_1_prv.gif

Ei kyllä, muistaakaeni, ollut EU:n toimesta!

Vaan suomalaisten vakutusyhtiöden oma alkuaskel vapaalle kilpailulle, ajoneuvo vakuutuksista suomessa.
On vaan suomessa harmonisoitu, ne osat/pykälät vakutuksista, jotka suomalaisille v-yhtiöille sopii parhaiten  
kaboom.gif

Sitä varsinaista vapaata kilpailuttamista saamekin sitten odotella, mahdollisesti yhtä kauan kuin tilapäisen autoveron loppumista  
thumbs-up.gif

Njoo, olkoonkin kenen tahon tahansa keksimä juttu, mutta kyllä kyrsii kun ensin on lihottanut köyhää vakuutusyhtiötä 10-15 vuotta ja sitten saavutettuja etuja riistetään täysin surutta pois, eli nyt pitäis etsiä uus muija jolla on 0 bonus ja se sais sitten perheenjäsenenä ottaa mun tienaamat 50 bonusta omaan kotteroon.
tounge.gif

Kyl se oli EU. EU vaati suomea muuttamaan bonusjärjestelmiään...kun muilla mailla ei ollut vastaavaa, ja olikohan sitten taas syrjivääkin.

Minäkin ajattelin tehdä ympäristöteon ja siirtyä kokonaan moottoripyöräilee, vähemmänhän se kuluttaa luontoa, aiheuttaa ruuhkia... mutta ei, ei sitä sallita tässä yhteiskunnassa, köyhän pitää ajaa autolla, ja mitä köyhempi sen saastuttavammalla.

ennenhän boonuksia sai siirrellä perheen sisällä miten halus, nyt ilmeisesti vain aviopari voi keskenään niitä jakaa, lapsille ei voi enää siirtää, muistelen. muutos tuli muistaakseni joskus 90-luvun lopulla tai jotain.

jos olen väärässä, joku saa korjata.

toki kannattaa tietty kysyä sieltä vakuutustoimistostaki asian laitaa..

Ja sekin jos puolisolle siirtää, niin se on kaikki tai ei mitään. Eli ei voi esim. jos muijalla on 20% ja itsellä 70% (=yht. 90%), niin että toisella olisi 40% ja toisella 50% (=yht. se sama 90%). Tuossa jakamisessa kun olisi se hyvä puoli että molemmat kerryttäisivät sitä vuotuista. Nyt kun toinen on tapissa, niin vain toinen voi nousta => familyn vak.maksu yht. pienenee 1/2 hitaammin kuin jakamalla pienisi
033102ass_1_prv.gif

Ai voiko bonukset olla 90% ?

Mulla tuli jo 20 vuotta sitten 70% bonus täyteen. Ei ne siitä ole enää kasvaneet.

EU tekee älyttömiä lakeja kuten toi bonuksien siirto. Järkevää olisi ollut säätää asetuksilla se että liikennevakuutus eriytettäisiin täysin noista kaskoista, aivan eri firmoille ja eri systeemit.

Nythän käy niin että maksellaan liikennevakuutuksissa poropeukaloiden lunastukseen menneitä pyöriä.

Liikennevakuutus ja kasko on täysin eri vakuutuksia. Toi on vähän sama kun väittäisit et poropeukaloiden pyörien lunastuksien takia sun kotivakuutukses hinta nousee. Usein sitäpaitsi liikennevakuutuksesta korvataan paljon isompia summia kuin kaskosta, ihmisten korjaaminen kun on vielä kalliimpaa kun pyörien, ja liikennevakuutuksesta korvataan myös vastapuolen ajoneuvovahingot.

Back