• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

bridgestone Battlax BT-014

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harri82

New member
Kyselisin, että paljonkos on porukalla BT-014 renkaat kestäneet kilometrejä?
Ite oon ajanu vasta noin 3500 km ja takarengas alkaa olla sakkorengas...
omg.gif

Zetorissa kesti 7000 km. Veikkaan, että olet ajanut liian pienillä paineilla, mulla oli aina yli 3 bar.

Ei siinä mun mielestä ole juuri käytännön eroa ajettavuuden suhteen, ellei ryysi radalla oikein huolella. Olisiko mun paineet olleet n. 3.2 tai 3.3 bar tarkistuksen jälkeen. Alle kolmen ei tainnut olla juuri koskaan.

Menee hieman off-topickiksi, mutta nykyinen Metzeler M3 on rullannut takana melko kunnioitettavat 11 000 km ja vieläkin on pintaa jäljellä, muotoa on tosin pitänyt palautella radalla aina silloin tällöin. Kumi on karvan verran kovempi kuin Diablo Corsa ja pitää kuin tauti. Paineet on tossakin kumissa olleet yli 3 koko ajan.

Kiitti vastauksista, kohta pitäs jo uus rengas ostaa ja metzeleriä oon just harkinnu, edelliseen pyörään ostin kanssa metzelerin ja hyvin toimi.
smile_org.gif

Omia kokemuksia:Ei mikään ratarengas kuoriutuu näemmät aika
nopeasti ja pitokaan ei ole kovin hyvä radalla.
Maantie ajossa kohtuu hyvä mutta kesto ei ole
kovinkaan kummoista joten en
suosittele.Enemmin misukat tai sportecit.

Brigestonet on aivan
033102ass_1_prv.gif
kestoltaan. Itselläni on Bt-020 ja kuluu aivan silmissä... Kilometrejä on tullut n. 6000 ja radalla en ole käynyt. Luultavasti syksyn mittaan kulutan Briget pois radalle ja sitten Metukkaa alle tai Misukkaa...
thumbs-up.gif

BT21 on tullut ajeltua nyt n. 4000km ja löytyy vielä pari kohtaa missä ovat nämä "karvojen" tyvet näkyvissä, tosin myös kohdittain kivet syöneet pikkuruisia palasia. Mutta ihan hyvä
sport05.gif
menoihin. Ilmanpaineet tuntuvat olevan näissä BT renkaissa todella tärkeä, itelläni selvää vispausta jos paineet vähänkin laskeneet. (muilla samaa?) norm pidän. Etu 2.6 taka 2.9

Taitaa riippua vähä pyörästä ja renkaan koosta tuo kestävyys. itellä 160/60-17 ja 600 bandit. BT-014 kesti 4tkm nätillä ajolla ja Bt-020 noin 10tkm. Painetta aina se 3kg.

BT-020 rullannut alla yli 9000km, ja vielä on pintaa jäljellä.
Paineet olleet 2,8-2,9.

Aika lahjakasta kulutusta, voikohan olla jostain huonosta erästä kyse..

Itse vaihdoin juuri n. 9500km jälkeen uusiin kun oli nuo ensiasennusrenkaat alla ja takana näkyi kuvio vain hyvällä tahdolla. Ei todellakaan mitään rauhallista huristelua ollut ajettu, muutamaan kertaan radallakin tuli käytyä.

Noi BT014 ovat ihan paskoja kumeja kestävyydeltään. Oon nyt ajanut ehkä neljä ja puoli tonnia ja on jo sliksi keskeltä. Pyöränä on '96 Blade eikä täten vääntöä taikka painoa ole kovin kummoisesti ja ajokin on ollut suhteellisen rauhallista kurvailua maanteillä. Kertaakaan en ole edes poltellut kumia.

Kaverilla '99 9ärrässä neljä tonnia mittarissa BT014 takakumilla ja sekin on jo melkein sliksi. Ei taida kestää tonnia kauempaa.

Seuraavaksi taas Diabloo tai jotain vastaavaa. Diablo on ihan hyvä kumi kunhan on kuivaa ja renkaat ovat lämmenneet.
wink.gif

BT020 ja melkein 6t ajettu, kyllä kympin pääsee varmasti. Toiminut hvetin hyvin kaikissa olosuhteissa, tosin radalla en ole käynyt.

Meikäläisellä on toi bt-14 etusena ja 20 takanakki. 6000 ajettu ja kaks päivää radalla. Alkaa jo renkaat tympiä, mutta ihan uusilta näyttävät vieläkin. Tekis mieli vaihtaa, mutta noi kestää varmaan 10-15 tonnia ajella. Riippuu aika paljon siitä, kuinka paljon kylmiä renkaita rääkkää...

Mulla on bt 014 etusena, ja en ole löytänyt siitä vielä mitään hyvää sanottavaa.

Ravistaa ihan sairaasti kun irrotan kädet sarvista 60 km/h vauhdissa. Samoin kun vauhti nousee yli 160, niin alkaa paikat putoilee hampaista
033102ass_1_prv.gif

Toki syynä on kyllä varmasti se, että rengas on jo edellisen omistajan aikana kulunut pykälälle, eikä se siitä enää tokene.

Lisäksi ko. rengas tuntuu ihan kerpeleen liukkaalta varsinkin sadekelillä. Radalle en uskaltaisi moisella mennä
crazy.gif

Vaihtuu aivan lähiaikoina, vaikka pintaa vielä onkin. Ja koskaan ei enää minun pyörässä moista etusta tule olemaan
033102bebe_1_prv.gif

Vaimolla etusena bt-14 6r:ssä ja noin 6tkm jälkeen oli pykälillä. Nyt ajeltu 8tkm ja pintaa on vieläkin hyvin, mutta kulmikas ja täristää kädet irrottaessa. Ajo ollut rauhallista cruisailua ja muutama satakilsaa rataa.

Back