• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bridgestone BT-002 ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Proffa

New member
Miten otsikon mukainen läski toimii verrattuna vaikka pirellin ratakummeihin? Onko suurinpiirtein vastaava vai esim tarkka alustan suhteen?? (kuten muistan jonkun sanoneen dunlopeista)

nixweiss.gif
 
KOVA KUMI.

Mun muistaakseni Suzukin ensiasennuskumi.

Alkää lähtekö rikkoon Hondaanne radalle niillä....
 
Kysykääpä vaikkapa Partasen Janilta ko. kumista lisää. kokemusta varmaan enemmän...
 
Kylllä se mun käsittääkseni on radalle tarkoitettu noin niinku lähtökohtaisesti.
nixweiss.gif
nixweiss.gif


voi olla et oon kyl väärässä, mut...


SADAS VIESTI!!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


95% prossaa ollu kyllä turhia viestejä mutta eipäs ajatella negatiivisesti
biggrin.gif
biggrin.gif
 
omakohtaisesti ainakin yamahassa oli hyvä kumi. hiukan epästabiilimpi suoralla kuin racetech/supercorsa mutta pito jotenkin kivampi. liukuu pitkää hyvin.

ps se suzukin ensiasennus oli bt014 ja bt020 taas on selkeästi sporttipyörän matkakumi eikä sovellu radalle. bt014 voi ajaa rataakin jos ei nyt ihan viimeisen päälle vedetä.
 
Miten otsikon mukainen läski toimii verrattuna vaikka pirellin ratakummeihin? Onko suurinpiirtein vastaava vai esim tarkka alustan suhteen?? (kuten muistan jonkun sanoneen dunlopeista)

nixweiss.gif
Ihan pätevä rinkula. Viime kauden käytin noita 120/70/17 ja 190/55/17 kokoisina ja BT002 Racing Pro tyyppimerkinnällä.

Seoksia löytyy kolme.

Type 4 = soft, Type 3 = Medium sekä Type 2 = hard.

Voit verrata suoraan vaikkapa Pirellin Dragon SuperCorsaan. Itse tein testejä samoilla alustansäädöillä, samana päivänä sekä samalla radalla. Samaa kyytiä niillä molemmilla pääsee.

Ainoa mistä Bridgestone on tarkka on lämpöisen renkaan paine. 0.1 bar heiton lämpöisessä renkaassa huomaa kyllä.

En voi moittia kyseisiä renkaita kyllä millään muotoa.
 
Ainoa mistä Bridgestone on tarkka on lämpöisen renkaan paine. 0.1 bar heiton lämpöisessä renkaassa huomaa kyllä.

En voi moittia kyseisiä renkaita kyllä millään muotoa.
Minkälaisiä paineitä käytit noissa renkaissa (kylmä/kuuma)? Itsellä oli 1.85 kylmänä, ja lämpimänä nousi siihen 2.4 baariin, kuulostaako tutulta? Paine nousi yllättävän paljon lämmetessään.

Vähä tuntui olevan liukkaampi mitä Pirellin sliksit, mutta kestää taas vastaavasti 100x pidempään ainakin Kemorassa... En tiedä johtuiko tuo liukkaus sitten paineista vai onko se vain renkaan ominaisuus.
 
Mitäs mieltä jengi Kemorasta? Ite menossa ekaa kertaa sinne jussina ja joku ainakin kehu että asfaltti on oikein bueno. Mitään linjatipsejä
confused_orig.gif
?  
biggrin.gif
Tai vauhtitipsejä  
sad_orig.gif
sad_orig.gif


Miten muuten vaikuttaa liian alhaiset rengaspaineet. Kerran ku oltiin ajamassa ni oli kuumassa renkaassa edessä 1.86 ja takana 1.99 bar. Ajot niin lyhyet, ettei ruvettu ees laittaa ilmaa lisää, mut mitäs efektiä tollanen liian löysä gummi tekköö?? levoton? liiraa? pompottaa?ei kallistu helposti?
 
Ainoa mistä Bridgestone on tarkka on lämpöisen renkaan paine. 0.1 bar heiton lämpöisessä renkaassa huomaa kyllä.

En voi moittia kyseisiä renkaita kyllä millään muotoa.
Minkälaisiä paineitä käytit noissa renkaissa (kylmä/kuuma)? Itsellä oli 1.85 kylmänä, ja lämpimänä nousi siihen 2.4 baariin, kuulostaako tutulta? Paine nousi yllättävän paljon lämmetessään.

Vähä tuntui olevan liukkaampi mitä Pirellin sliksit, mutta kestää taas vastaavasti 100x pidempään ainakin Kemorassa... En tiedä johtuiko tuo liukkaus sitten paineista vai onko se vain renkaan ominaisuus.
2,4 bar on Bridgestoneissa se mitä tulisi käyttää. Jo 2.5 bar paineella alkaa luistelemaan.

Kylmäpaineina on, kelistä riippuen, ollut joskus jopa 1.6 bar luokkaa Bridgestonen takasessa. Yleensä se etusen kylmäpaine on ollut 1.95 - 2.15 bar välillä ja takasen 1.7 - 2.0 bar välillä.

Kannattaa muistaa sellainen asia että kun aamulla laittaa +15 asteen varjolämpötilassa paineet kohdilleen niin puolilta päivin 25 asteen lämmössä ne heittää jo helposti 0.2 bar häränpyllyä. Varsinkin Kemoralla tuota vaihtelua tuntuu olevan paljon, koska assu on vielä niin tummaa ja imee oikein kuumuutta itseensä niin toki myös silloin rengas käy kuumempana ja luo enemmän painetta renkaan sisälle.

Kokeilemalla ja mittailemalla noi paineet löytyy. Aika usein myös rengasvalmistajat antavat hyviä ohje-arvoja paineille.
 
Mitäs mieltä jengi Kemorasta? Ite menossa ekaa kertaa sinne jussina ja joku ainakin kehu että asfaltti on oikein bueno. Mitään linjatipsejä
confused_orig.gif
?  
biggrin.gif
Tai vauhtitipsejä  
sad_orig.gif
sad_orig.gif


Miten muuten vaikuttaa liian alhaiset rengaspaineet. Kerran ku oltiin ajamassa ni oli kuumassa renkaassa edessä 1.86 ja takana 1.99 bar. Ajot niin lyhyet, ettei ruvettu ees laittaa ilmaa lisää, mut mitäs efektiä tollanen liian löysä gummi tekköö?? levoton? liiraa? pompottaa?ei kallistu helposti?
Tuolla Ducati Cup:n sivuilla on sellaiset yleispätevät ajolinjat sekä ohjeet.

http://www.ss-cup.fi/kemora02.html#rata
 
omakohtaisesti ainakin yamahassa oli hyvä kumi. hiukan epästabiilimpi suoralla kuin racetech/supercorsa mutta pito jotenkin kivampi. liukuu pitkää hyvin.
Miten havaitaan epästabiilius suoralla ajettaessa  
ghostface.gif
omg.gif
crazy.gif
Se kumi on käytännössä aivan yhtä pätevä ratarengas kuin Pirelli tai Metzeler. Epästabiiliutta tuskin edes huomaat.  
smile_org.gif
Kyllä, se on yhtä pätevä kumi, mutta edelleenkin tuntuu alla erilaiselta kuin M/P.
Näistä vaihtoehdoista otan kumini hinnan mukaan sillä kaikilla näillä minä pääsen samaa vauhtia.
 
Back
Ylös