• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bronco akku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawa12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kawa12

New member
Ostin tuossa vasta bronco merkkisen geeliakun yamaha fzs 1000 malliin ja olen ajellu sillä pari viikkoa. Nyt pyörä ei käynnisty ollenkaan ja aloin tutkimaan vikaa ja huomasin että akku on puhki napojen alta ja geeliä valunut pihalle!  
crazy.gif
Mitenkään en ole yliladannut sitä ja muutenkaan. Ainut että pyörässä on kahvanlämmittimet ja niitä testailin vasta maksimi teholla. En keksi järkevää selitystä mikä rikkoo akun noin. Onko muilla käynyt vastaavaa?  
sad_orig.gif

Ei kai tässä nyt vaan ole se perinteinen et pyörän latausjännite on liian korkea, oletko mitannut? Muistaisin jostain muusta topicista et näin käy helposti jos jännitteet on perseellään.

Soon kumminkin suljettu akku ja jos latausjännite on liian korkea saattaa tuolla sisällä tulla aika lämmintä. Perinteinen loiskeakku jäähtyy kun turhat nesteet kiehuvat pois
biggrin.gif
(Omaan juuri lisäilin vettä)....

Nii suljettu rakennehan se tuossa on. En oo vielä mittaillu latausjännitettä. Huomenna hakea lainaan mittari nii voi mitata sen jännitteen. Jos vaan siinä on vika nii taitaa olla turha yrittää saaha takuuseen uutta akkua.  
sad_orig.gif
Kahtoin tuota edellistä akkua (yuasa) nii ei näkynyt mitään vuotokohtia. Akku muuten vain oli tiensä päässä.

Tulipa testattua toisella moottoripyörän akulla toimiiko oikeen ja sehän lähti käyntiin. Voi huokaista helpotuksesta ettei muualla ollu todennäköisesti vikaa. Akku viety takasi liikkeeseen ja aikovat lähettää tehtaalle asti tutkittavaksi miten se on hajonnut. Luulen että tässä tapauksessa menee kauan ennenku saan uuden akun tilalle. Hyviä ajopäiviä menee hukkaan.
mad.gif

Tulipa testattua toisella moottoripyörän akulla toimiiko oikeen ja sehän lähti käyntiin. Voi huokaista helpotuksesta ettei muualla ollu todennäköisesti vikaa. Akku viety takasi liikkeeseen ja aikovat lähettää tehtaalle asti tutkittavaksi miten se on hajonnut. Luulen että tässä tapauksessa menee kauan ennenku saan uuden akun tilalle. Hyviä ajopäiviä menee hukkaan.  
mad.gif
Hae biltsukasta huoltovapaa (ei geeli) mp-akku siksi aikaa, maksaa sen 20-30e.

Back