BT 1100 Bulldog -04

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ampparix

New member
Tämä on vakavasti sijalla seuraavaksi mopoksi. Edellinen oli saman vuoden XJR-1300 Tahtois kuulla kokemuksia, kommentteja teiltä jotka tietävät. Kiitos.
 
Noh,tehot kyllä pienemmät ainakin xjr;n jälkeen ,(huomattavasti,en muista,olisko hepoja vaan n,68 kun XJR;ssä eikös ole n;100)korjatkaa tietavämmät,kevyt näppärä huoleton kardaani,matkaakin ajaa jos ei haittaa kypärään ravistelut(kuskin koko/ajoasento vaikuttaa)ja sateelta ei tuo BT;n pikkuplexi suojaa,,,mutta jos etsit kardaani/naku/kevyt käsitellä/nättikin(makuasia),,pyörä on melko korkea,,,,vääntöä mukavasti,,,itellä tuollainen oli kun harrastuksen uudelleen aloitin,,ei siis enää...muistaakseni siihen ei tahtonut löytyä lisävarusteita,,esim laukkuja/telineitä..ainakaan silloin(-02)...tiiä sitte nyt,mopohan on aikas harvinainen,,eikä sitä tehty montaa vuotta,,,olikohan -02---05...itellekkin/mammalle tuollaisen tekis mieli vielä laittaa,,,jos hinnat viel hiukka tippuis..
blush.gif
 
Mää ymmärrän sua. On mullekin suosikki, mutta kun ei noita laukkuja saa oikein millään silmään istuvaksi siihen ja olisin halunut sellaisen -06 mallisen missä mm. uusi istuin. Niitä ei vaan ollut missään tyrkyllä keväällä ja päädyin TDM:ään.
 
Itse moisen bulldogin ostin -07 kesäksi. Eka pyöräni ikinä (no mopo oli joskus), ja kyllä on mainio peli aloittaa harrastus. Vaikka muista pyöristä kokemusta onkin vain vähän, uskallan suositella BT:tä aloitteleville kuskeille jos haluaa suoraan isompi kuutioisen pyörän alle. Eihän se mikään "katukiitäjä" ole mutta kyllä silläkin ehtii.
Jos muutkin kyseistä lättänaamaa suunnittelee ostavansa kannattaa lukasta Bulldog artikkeli
smile_org.gif


Omana yhteenvetona bulldog = harmiton ja leppoisa menopeli
062802moto_prv.gif


Olikin muuten eka postaus tänne foorumille.
smile_org.gif
 
1 kesän ajelin Bulldogilla pari vuotta sitten. Aloittelin harrastusta uudelleen piikkillä ajon jälkeen. Leppoisa peli ja täysin huoleton. Rentoon ajoon tarkioitettu peli kaverille, joka pitää custom tyyppisestä suorituskyvystä yhdistettynä pystyyn ajoasentoon.
Itse kaipasin kuitenkin suorituskykyisempää pyörää, jossa on paremmat ajo-ominaisuudet nopeaan ajoon. Tuntui kuin pyörän rajat tulivat vastaan ennen kuin kuskin. Minusta asia pitää olla toisin päin.  
smile_org.gif
 
Tuon koeajo jutun luettuani ja hieman pyörästä näin tietoa hankkineena tuohan vois olla miulle aika sopiva pärrä oon katellu v2 koneisia pyöriä sillä äänet ne äänet mut firestormi tai tellu ei oikeen iske silmään mut sit sattu tommone buldoggi eteen ja ensimmäinen asia mikä sai huomioni oli ajoasento kun en kyykky asennosta nii pitäs ja muodot tossa on kohdallaan
inlove.gif
 
Itselläni on ollut -03 Bulldog 2007 kesästä lähtien ja tykkään kovasti. Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta jos nakupyörät miellyttävät ja 65hp tarjoama suorituskyky riittää, niin suosittelen.

Itselläni ennen Bulldogin hankintaa muina vaihtoehtoina olivat SV1000, FZS1000 ja Speed Triple. Eri aika erilaisia pyöriä oli viivalla, kriteereinä olivat lähinnä, että pitää olla naku (tai likimain, tonnisessa Fazerissa on varttikate), pysty ajoasento (ei siis jalat tai pää edellä -malleja), ajettavuus kohdallaan ja omaa silmää miellyttävä ulkonäkö. Syitä lopulliseen päätökseen olivat Bulldogin V2 tunnelma, kardaani, merkittävästi halvemmat vakuutusmaksut ja se, että sopiva yksilö sattui kohdalle siinä vaiheessa kun rahat olivat lompakossa ja polte päällä.

Tehoa saisi toki olla enemmän. Jostain kun löytyisi kevyt (~200kg), tehokas, sporttinen V2 naku, jossa toisioveto olisi kardaanilla tai vaikka remmillä, niin täältä löytyisi ostaja. (Juuei Buellia, Amerikkailaisten ja meikäläisen käsitykset laadusta ja hyvästä moottoripyörästä eivät oikein kohtaa. Tosin jos vain saisivat heivattua nakumalleistaankin sen Harrikan koneen mäkeen ja Rotaxin tilalle, niin sitten voisi ehkä katsoa uudelleen. Ja tästä ei nyt tarvitse sitten aloittaa sotaa, makuasioita edelleen).
 
Itselläni on ollut -03 Bulldog 2007 kesästä lähtien ja tykkään kovasti. Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta jos nakupyörät miellyttävät ja 65hp tarjoama suorituskyky riittää, niin suosittelen.

Itselläni ennen Bulldogin hankintaa muina vaihtoehtoina olivat SV1000, FZS1000 ja Speed Triple. Eri aika erilaisia pyöriä oli viivalla, kriteereinä olivat lähinnä, että pitää olla naku (tai likimain, tonnisessa Fazerissa on varttikate), pysty ajoasento (ei siis jalat tai pää edellä -malleja), ajettavuus kohdallaan ja omaa silmää miellyttävä ulkonäkö. Syitä lopulliseen päätökseen olivat Bulldogin V2 tunnelma, kardaani, merkittävästi halvemmat vakuutusmaksut ja se, että sopiva yksilö sattui kohdalle siinä vaiheessa kun rahat olivat lompakossa ja polte päällä.

Tehoa saisi toki olla enemmän. Jostain kun löytyisi kevyt (~200kg), tehokas, sporttinen V2 naku, jossa toisioveto olisi kardaanilla tai vaikka remmillä, niin täältä löytyisi ostaja. (Juuei Buellia, Amerikkailaisten ja meikäläisen käsitykset laadusta ja hyvästä moottoripyörästä eivät oikein kohtaa. Tosin jos vain saisivat heivattua nakumalleistaankin sen Harrikan koneen mäkeen ja Rotaxin tilalle, niin sitten voisi ehkä katsoa uudelleen. Ja tästä ei nyt tarvitse sitten aloittaa sotaa, makuasioita edelleen).
Buell 1125 CR siis, Rotaxi/Helicon ja remmiveto. Problem solved?
 
Jostain kun löytyisi kevyt (~200kg), tehokas, sporttinen V2 naku, jossa toisioveto olisi kardaanilla tai vaikka remmillä, niin täältä löytyisi ostaja. (Juuei Buellia, Amerikkailaisten ja meikäläisen käsitykset laadusta ja hyvästä moottoripyörästä eivät oikein kohtaa. Tosin jos vain saisivat heivattua nakumalleistaankin sen Harrikan koneen mäkeen ja Rotaxin tilalle, niin sitten voisi ehkä katsoa uudelleen. Ja tästä ei nyt tarvitse sitten aloittaa sotaa, makuasioita edelleen).
Buell 1125 CR siis, Rotaxi/Helicon ja remmiveto. Problem solved?
Enpä ole muuten huomannut tuota CR mallia, olen luullut R mallin olevan toistaiseksi ainut Buell Rotaxin koneella. Vaikuttaa mielenkiintoiselta, pitää koettaa päästä näkemään ja kokemaan vekotin livenä.
 
Buellin CR taitaa olla likimain R ilman katetta, eli kohtuullisen etukeno ajoasento. Tuonne Moto-Sjoelle kai on tulossa tuollainen koeajopeliksi, sittenhän sen näkee.

Guzzeja en ole oikein koskaan pitänyt varteenotettavina vaihtoehtoina, etenkin kun niitä näkee täällä niin vähän ja jälleenmyyjät ovat kaukana. Tuo 1200 Sport ja Breva näyttävät kyllä hyviltä, Griso taas on julmetun ruma (lähinnä äänenvaimentaja ja nuo sivumuovit edessä).
 
Buellin CR taitaa olla likimain R ilman katetta, eli kohtuullisen etukeno ajoasento. Tuonne Moto-Sjoelle kai on tulossa tuollainen koeajopeliksi, sittenhän sen näkee.

Guzzeja en ole oikein koskaan pitänyt varteenotettavina vaihtoehtoina, etenkin kun niitä näkee täällä niin vähän ja jälleenmyyjät ovat kaukana. Tuo 1200 Sport ja Breva näyttävät kyllä hyviltä, Griso taas on julmetun ruma (lähinnä äänenvaimentaja ja nuo sivumuovit edessä).
Renthal Jimmy Button High stonga. Tuo suht erikoisen muotoinen stonga tossa pelissä on kuitenkin ihan riserillä kiinni, ei hirveen vaikee vaihtaa, luulisin.
 
Moro!

Mitenkös tollanen 165cm naikkonen , pystyykö ajelemaan tollasella
bulldogilla kivuttomasti ilman että tulee liikennevaloissa tuskan hiki?
Siis yltääkö jalka maahan ok?
Ei pääse sovittaan vaimokkeen kanssa missään järkevällä etäisyydellä....
 
Back
Ylös