• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buell öljyvuodot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Laivuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Laivuri

New member
Eli kyseessä on cyclone mallia 98 ja ongelmana sylinterien öljyvuodot
molemmat tuntus vuotavan alatiivisteestä ja sitten viel etusylinteri ns.venttiilikopan tiivisteestä aika paljonkin
Vuoto lisääntyi aika nopeasti muutaman sadan kilometrin aikana eli onko vain tiivisteet rikki vai onko jonkin yleinen vika esim.huohotuksessa
Ei oo hirveesti kokemuksia näistä ameriikan koneista
crazy.gif
 
Takapytyn alatiivisteen vuoto on vissiin aika yleinen vika näis sportsterikoneisissa
nixweiss.gif

Käy HDCF:n sivuilla,sieltä voi löytyä parempaa tietoo.
 
ei kannata panikoitua ensinkään vaan paremminkin itkeä ilosta syystä että pyörä haluaa todistaa isännälleen olevansa aito amerikan mopo! aletan olla asian ytimessä, tämä on juuri sitä särmää mitä niin paljon kaivataan

no joo ...

ainakin evo-harrikoissa tyypillinen vuotokohta on juurikin pyttyjen ja lohkon välistä. sinne on tehtaallä lykätty cheapot paperitiivisteet, jotka ajan myötä kuivuu. mutta parempia tiivareita saa hyvin tarvikkeina. likeekö bulussa sama homma?
 
Joo, aika yleisiä vuotopaikkoja molemmat. Mulla bulussa vuotaa takapytyn alatiiviste ja aikoinaan isossa evossa vuoti sekä alatiivisteet että venakopan tiivisteet... Olen jostain lukenut, että moco olisi parantanut tiivisteiden laatua jossain vaiheessa, mutta evolaan laitatin cometicit eikä sen jälkeen ole vuotanut, samat ajattelin laitattaa buluun.
 
Juu huomen tulee uus tiivistesarja tais olla james merkkinen
saas nähä pitääkö sitten
smile_org.gif
 
No nii nyt olis sylinterit irti ja huomen olis kasaus.
Semmosta vaan tuossa mietin että mitenhän näissä koneissa toimii tuo venttiilinsäätö homma ku ei oikein tajua
blush.gif
 
Ihan vain sellainen sivullisen vinkki... laittakaa hyvät immeiset sinne lohkon ja shimmin (mikäli käytössä) väliin moottorisilikonia ja vastaavasti sylinteri sleeven ja tiivarin väliin silikoonia. KAIKKI ameriikan ja italian moottorit PITÄÄ kasata silikonilla, näin turvaudututaan ylimääräisiltä vuodoilta. sitä silkkaria voi työntää myös venakopan tiivisteisiin ohkanen "kalvo" sormella... pirssin kannen tiivisteisiin olen yleensä pyyhkäissyt vesikanavien ympärille.

eli moottorisilikonia joka jumalan tiivistesaumaan!!!!
 
Ihan vain sellainen sivullisen vinkki... laittakaa hyvät immeiset sinne lohkon ja shimmin (mikäli käytössä) väliin moottorisilikonia ja vastaavasti sylinteri sleeven ja tiivarin väliin silikoonia. KAIKKI ameriikan ja italian moottorit PITÄÄ kasata silikonilla, näin turvaudututaan ylimääräisiltä vuodoilta. sitä silkkaria voi työntää myös venakopan tiivisteisiin ohkanen "kalvo" sormella... pirssin kannen tiivisteisiin olen yleensä pyyhkäissyt vesikanavien ympärille.

eli moottorisilikonia joka jumalan tiivistesaumaan!!!!
Noissa cometiceissä on sellanen gummipinta, joka ymmärtääkseni hoitaa saman homma kuin silikoni, kuitenkin ilman sitä vaaraa et on sit öljypumppu tai kanava tukossa kuten silikonilla voi käydä.

Mulla oli "alan liike" tiivistellyt venakopat silikoonilla eikä se todellakaan auttanut mitään, piti vaan sit kaivella silikoonit pois kaikista mahdollisista paikoista. Venakoppien kanssa yleisin vika on se, et ne kiristetään liian kovaan momenttiin ja keskimmäinen kikkare vetää kieroksi, Itse jouduin vaihtamaan juuri tuon keskikikkareen ja sit itse kasasin cometiceilla yläkerran, ei vuoda vielä tänä päivänäkään vaikka operaatiosta on vuosia. Kannattaa vaan noudattaa niitä tehtaan momentteja kasatessa, liian kova vetää keskipalan kieroksi ja sit se ei pidä millään.
 
tarvii kyl sanoo et tilkan eri tiivisteet noi jamekset ku originaalit
biggrin.gif

jos sit ensviikol pääsis taas ajelemaan
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös