Buell-owner; ilmoita mallisi tänne

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän etukäteen ilmottelen tänne, mutta huomenna pitäis -07 Buell XB12S löytyä omasta tallista :) Bulu tulee majailemaan Turussa ja mietinkin, että löytyykö täältä muita Turkulaisia Buelisteja?
Bulu kaipaa uusia renkaita, onko suosituksia mitä kumeja Buluun kannattaa harkita?

Hojo!

Joko kerkesit Buluun uudet nahat laittaa kesän 2012 aikana? Mulla kokemusta kahesta eri rengasmerkistä/mallista Bulussa, joten kerrotaan nyt nekin. Ei oo salaisuuksia.

Eli mulla pyöränä -04 XB9S ja alusta säädetty ohjekirjan mukaan minun painolleni (ajokunnossa painan 77kg) sekä renkaina toimivat yhden kesän Sportec M3'set. Edessä 120/70 ja takana 190/50 (orginal takanakki Bulussa 180/55) ja paineet pidin ihan ohjekirjan mukaisina. Mielestäni muuten kiva rengas ja tuntuma hyvä, eli pystyi ramppeihinkin laskemaan aika hurjasti, mutta takanakin kulutuskestävyys oli kyllä säälittävä. Olisko 3000km tullut täyteen niin kudokset jo paistoi. Mukaan mahtui muutama rajumpi kiihdytys ihan stripillä ja sitä seuranneet pienet lämmittelyt. Etupyörän pito sateella jarrutuksissa oli hieman arveluttava, pari kertaa meinas karata vähän kovemmassa jarrutuksessa, mutta selvisin säikähdyksellä. Eturenkaan kuluminen oli minusta normaalia. Ajo oli näillä renkailla normaalia pyörimistä mutkateillä ja silloin tällöin hieman kovempiakin vauhteja. Kului suht tasaisesti.

Nämä renkaat vaihdoin sitten talven 2011-2012 aikana kun muutenkin pyörää tuunattiin, niin Pirellin Diabloihin. Sama koko ja samat paineet -> voin sanoa että pyörä oli enemmän ajettava Diabloilla. Ei mitään valittamista, ainoastaan sateella ehkä takapyörän pito oli heikompi normi kiihdytyksessä pienillä vaihteilla jos vertaa tuohon Sportec M3 takaseen. Paineita nostin takaa hieman joten tuli lisää herkkyyttää kanttailuun ja ei vaikuttanut negatiivisesti mihinkään. Tuostahan on paljon jauhettu että kun ensiasennuskoko on takana 180/55 niin ei saisi sitä muuttaa mutta itselle ainakin myös ulkonäköseikka ja onhan tuo 190/50 aika makeen näköinen töppöperäisessä Bulussa. Diabloilla tuli ajettua kesän 2012 aikana reilut 5500km ja etupää ei ollut kulunut juuri nimeksikään mutta kyllähän takanakki oli jo parhaat päivät nähnyt. Tälläkin rengassetillä kurvailtu oikeastaan 90% normi päiväkikkailua/pyörimistä ja pari kertaa radalla käyty ja muutaman vedon stripillä ajanut. Nyt ajattelin pitää tuon saman Diablon etusen vielä ensi kesän 2013 mutta takasen vaihdan uuteen Diabloon, ehkä Rossoon jos sitä vetopitoa saisi hieman lisää. Pyörässä vajaa 88hv takasella ja hurja vääntö, joten kyllä kostean kelin kiihdytykset pitää siististi ottaa ykkösellä ja kakkosella.

Kertokaahan kokemuksia muutkin Bulunistit, millä renkailla ajatte ja miten on toiminut. Onko kukaan koittanut noita super sporttien renkaita, eli lähes katuslicksejä Bulussa? Miten toimii? Buluhan on todella kevyt ja ketterä että sen puoleen voisi joskus kokeilla jotain kunnon sporttirengastustakin.

Alla muutama satunnainen fiilistelykuva moposta ja kuskista, ollos hyllos:

Bulu pestynä ja vahattuna hallin pihalla kesällä 2012:
523967_10151003026428419_2084948765_n.jpg

531506_10151003026603419_1985085100_n.jpg

559095_10151003027153419_1873521741_n.jpg

532312_10151003026998419_1041480492_n.jpg

182165_10151003026793419_1690910309_n.jpg


Bulu ja minä vappuletkassa 1.5.2012 Vaasassa. Oli pyöriä niin vitusti! Vajaa tuhat muistaakseni..
36558_10150786960438419_955281977_n.jpg


Pohjanmaan Suurmessuilla 2012 alkukeväästä näytillä. Takana iskän H-D Dyna 110cuin.
156156_10150753946503419_136740851_n.jpg


Vaasan kiihdytyskisojen testipäivillä testaamassa kennoja elokuussa 2012. Paras aika ~7,2sek ja loppunopeus siinä ~140km/h. Matkana siis 1/8 Mile eli suomeksi 0-201m.
525875_10150850587949457_1278960392_n.jpg
 
Mitähän tää forumi sekoilee kun ei meinaa viestit mennä perille tai näkyy jotenkin oudosti..???
 
Xb12r firebolt 2006 18tkm ajettu. Racekit sebring pöntöllä yms. Onko kellekkään tuttu pyörä? Siksi aattelin kysyä kun myyjä ei oikein osannut mitään historiaa kertoa. ei anna kännykällä lisätä kuvaa jostain syystä.
 
Täysin orkkiskuntoinen XB12Ss -07. Nyt olisi tarkoitus ostaa ruosteisen alkuperäisvaimentimen tilalle rosterinen vaimennin, sikahintaisia vaan :rant:
 
Oho, aika hiljaista ollut...

Keväällä ajelin saksasta ostetun 06 Ulysseksen via Baltican kautta suomen (k)uraisille teille.
Vakiokunnossa, eipä olekaan, teho rajoitettu 98hp. Saksan vakuutushinnoittelun vuoksi.
Mukava peli:)
 
Hain Ruotsista ekalta omistajalta 11tkm ajetun mustan 2007 XB12Ss:n.

Pyörässä ei ole mitään modauksia - ja sellaisena ajattelin sen ainakin toistaiseksi pitää. Todella kiva peli ajella!
 
Viime kesänä vaihtui KTM -05 XB12S Buluun. Ihastuin laitokseen kun kokeilin kaverin Bulua, äänet, lookki, kiva ajaa. Kyllähän tuon kanssa saa aika hyvin juttukavereita bensa-asemilla. Hämmentävän moni kuitenkin on kartalla mikä laite on kyseessä, varsinkin siihen nähden miten vähän niitä katukuvassa näkyy.
 
Back
Ylös