Buell xb9 (r tai s).

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Morjes.
Markkinoiden tyylikkäimmistä peleistä kyselisin. Lähinnä ajokokemusista ja ennenkaikkea LUOTETTAVUUDESTA? Eikä mitään merkkikohtaista mielipide-schaibaa, vaan ihan rehellisiä käyttäjien ja omistajien kokemusia? Eli tilanne on se, että pyörä olis jälleen kesäksi saatava ja lähes koko omaisuus siihen laitettava kiinni
smile_org.gif
Onko kenties esim. japsimerkkejä suurempi riski sijoittaa se n. 03-04 :seen xb9 fireboldiin tai lightningiin? (Mybuell.com tuntuu ainakin tota blast-mallia dissaavan.) Onkohan käytetty xb9 muita käytettyjä riskaapelimpi ostos?

Itsellä on isommilla pyörillä tullut ajeltua lähinnä rivinelosilla (kawan 750z:lla ja 600:lla ninjalla).
Kiitos!
sport05.gif

Nyt kuukauden kokemmus firebolt 12r:stä. Joka päivä pyörä tuntuu paremmalta. Ei mitää vikoja. Harmittaa vaan kun pyörä on jo valmiiksi tosi hyvä, siitä on vaikea tehdä yksilöllistä kun ei tiedä mitä muuttaisi. Todella hieno pyörä ajaa mutkiin, kaupungissa hieman raskas johtuen ajoasennosta. Muutaman hd:n britin ja japsin jälkeen sanoisin että tähän mennessä elämäni hauskin pyörä.
Ps. saan race-kitin parin viikon päästä, sitten on vielä hauskempaa
062802jumpie_prv.gif

UKBEG

Tuolla on downloads osiolla vanhempien mallien technical recallit ja suht aktiivinen board josta voi hakea vähän dataa noista laitteistoista.

Uusimmassa bikessä näytti olevan se 9x testissä. Taitaa olla presiis sama laite ku vanha ysi mut siinä on vain jotain läpinäkyviä muoveja jne.

Itse suosittelisin kyllä jos ihan pikkasen budjettia nostaa niin osta ehdottomasti se 12s:ssä. Jos selailet muita juttuja tosta niin kaikissa pikkasen "haukuttu" sitä ysiä tehottomaksi. Tosin makee peli varmasti sekin...

Ja olipa muuten Zetalla ajon jälkeen elämys
cool.gif
Tosin kaikki tyylillään.. 97% kavereistanikin pitää minua hulluna ku olen sellaista ostamassa.

Edit: Niin et ei ne siitä hullusta ihan väärässäkään ole...
omg.gif

Joo ei siinä CityXssä ole kuin uusi alusta uudet ECUt ja kaikki koeajajat sanoo että kulku on parempaa kuin vanhoissa yseissä, tiedä sitten..

12s pollet on vaan vitun kalliita, oikeesti halvempaa ostaa ysi ja joskus iskeä siihen 1400 isosatsi jos huvittaa.. tai ahtaa se, tolla hintaerolla saa melkein ahtimen asennettua ysiin..

Joo mulla on tollanen CityX
smile_org.gif
odottelee 1600km huoltoo, toinen valintaperuste ysille oli sekin että se kiertää enemmän.

Joo ei siinä CityXssä ole kuin uusi alusta uudet ECUt ja kaikki koeajajat sanoo että kulku on parempaa kuin vanhoissa yseissä, tiedä sitten..

12s pollet on vaan vitun kalliita, oikeesti halvempaa ostaa ysi ja joskus iskeä siihen 1400 isosatsi jos huvittaa.. tai ahtaa se, tolla hintaerolla saa melkein ahtimen asennettua ysiin..

Joo mulla on tollanen CityX
smile_org.gif
odottelee 1600km huoltoo, toinen valintaperuste ysille oli sekin että se kiertää enemmän.
Hmm, kieltämättä ihan asiallisia perusteita..

Jep, pelihän on muuten ihan sama, äänenvaimentimessa on se 'sulkuläppä' ja isompi mylly.

Ton ahtaminen on varmaan kans suht helppoa remmillä/rotrexilla johtuen tuosta laatikkorakenteesta..

Itse olen haaveillut pitkän aikaa samaisista laitteista ja lukuisia testejä ja foorumeita seuranneena tullut pitkän pohdinnan jälkeen siihen tulokseen, että käsiteltävyydestään ja tyylikkyydestään huolimatta en hanki ko. mopoa. Moottori tuntuu olevan viime vuosisadan tekniikkaa. Tärisee liikaa ja vääntö loppuu kesken. Luotettavuudessa on muutenkin moitittavaa. Yksi omistaja oli yllätyksestä soikeana, kun hänen laitteensa oli kestänyt jopa 15 000km hajoamatta! Suomessa niiden hinnat on myös ihan absurdilla tasolla.

Suosittelisin tutustumaan Triumphin Speed Tripleen. Sen saa samaan hintaan, jos ei halvemmallakin ja se soveltuu samaan tarkoitukseen. Olen lukenut siitä fanaattisesti kaikki julkaistut artikkelit ja keskustellut pyörän omistajien kanssa ja kuullut siitä pelkästään ylistäviä kommentteja.

Itse ajelen vielä japanilaisella muoviluodilla, mutta en kauaa ;)

*.m

No, ohan tossa 2v takuu.

Saas nähä, kestäkö mun käsittelyä vai ei... mailaahan se kyllä tulee saamaan tasavarmasti..

No niin, omalla 12r:llä sisäänajot ajettu. Nyt katsotaan miten toi mylly kestää pientä virisatsia. Tuntuu jo selvästi mylly notkistuvan. Lyhyestä akselivälistä johtuen tuollainen 120 hp. takapyörästä on aika optimi, siiloin se keulii jo kolmosella.

Luotettavuudessa on muutenkin moitittavaa. Yksi omistaja oli yllätyksestä soikeana, kun hänen laitteensa oli kestänyt jopa 15 000km hajoamatta!
Itekin oon vähän tollasta 12r:ää katellut, enkä kyllä ihan näe että mikä tuossa olisi sitten erityisen hajoamisherkkää... Viime vuosisadan tekniikkaahan se saattaa hyvinkin olla, mutta eiköhän noin simppeli vehje, jossa liikkuvien osien määräkin on minimoitu, ole jo vähitellen saatu suunnilleen toimivaksi?

Että onko tohon luotettavuuteen jotain oikeata sanottavaa, vai vaan perinteisiä "essonbaarissa pojat puhui" -juttuja?

Aino mitä 'varmaa' bensarunkosista sain kuulla oli alkupään heikot kytkimet ja heikot vyöt, uusissa peleissä ko. kohdat pitäisi olla korjatut aikaa sitten.. itsellä porsi 900km jälkeen moottorinkiinnike ja pelillä ei oltu sikailtu yhtään. Eli mätä osa mutta noita on... Hoghaus korjasi pelin tunnissa kun kiikutin sen sinne.

Meikäläisen yksilö pitää kans jopa öljyt sisällä eikä sitä ees oikeestaan kulukkaan, tosin toi öljy tonne koneen puolelle on puoli-ilmaista.

Huollot tais olla et eka 1600km, sit 8000km ja siitä eteen päin 8000km:n välein. Ja tokkopa ne huollot sen kummemman hintaisia on kuin mihinkään muuhunkaan.

Itse ku selvittelin syystä et lähin merkkiliike n. 450km:n päässä niin oli kuulemma ok jos vain hommaa merkkiliikkeestä suodattimen ja öljyt ja takoo itse sitään..
biggrin.gif

Peskules, noitahan huolletaan harvemmin kuin jaappanilaisia
golleegoitaan (kirjoitetaanko toi sana oikeesti noin??? Ei!).
Pakko kait noitten ameriikan koneiden on olla luotettavampia!!!!
Häähäää!

Eikä yhtään kännissä, kello sentään puol viis aamulla. Huoh.
lookaround_orig.gif

Nyt vielä kun muuttus toi vakuutusmaksut luokkaan teho/paino niin vois alkaa buellillakin myynti kulkee. Meinaan et kylläpä se lyhyt akseliväli vaan niin kivasti kompensoi sitä tehon puutetta...
062802moto_prv.gif

Edit: kirjotushäröjä

Jos elämä joskukin hymyilisi niin ens viikolla vaihtuu zeta xb12r:ään.
Saapa nähdä millaiseen soppaan sitä taas itseään tunkee...
crazy.gif

Peliä on nyt kengitty 3donan edestä, saastehässäkät poistettu ja kulku muuttu vielä paremmaksi.

Back