Muuten sujuu hienosti, mutta ajamaan ei ehdi niin paljoa mitä haluaisi. Niin ja akku (Bilteman 80821 geeli tosiaan..) ilmeisesti menee kylmästartissa polvilleen ajoittain. Tai sitten on jotain muuta kipua, kun eka startti yleensä kylmänä vaan tikittää, eikä edes starttaa. Toisella on lähtenyt tähän mennessä nätisti. Kuten tuolla toisessa ketjussa kysyinkin - voiko tuo oire (jos se siis akusta johtuu, kuten epäilen) hajottaa jotain. Ei millään jaksaisi ostaa talvea vasten uutta akkuakaan. Scramblerin akkua voisi tietty lainata, mutta en ole vielä selvittänyt käykö se Buluun. (Yuasa YTX12-BS).
Kulutus on pyörinyt aika tarkkaan 5,3l / 100km tasolla, kilsoja takana nyt 641. Mutkateillä menee paremmin jousituksen ja iskunvaimennuksen säätämisen jälkeen (hyvä ohjekirja!) ja juuri sitä väännön ja voiman tuntua mitä Trumpassa kaipaan löytyy Buellista. Meno toki loppuu aika aikaisin, mutta mulle ei niille huippunopeuksille mitään käyttöä olisikaan. Pidän tällaisista koneista joita ei tarvitse kierrättää. Pienissä nopeuksissa - eli alle 50km/h tasakaasulla on hiukan vaikea löytää sopivaa vaihdetta, että menisi tasaisesti.
Kaiken kaikkiaan voisin sanoa, että Buell on ehdottomasti sellainen pyörä jollainen pitäisi aina tallista löytyä, mutta se ei ole mulle sellainen pyörä, jolla voisin tehdä kaikkea mitä moottoripyöräilyssä haluan.
Tällä duunarin budjetilla yksi ehkä mahdollinen ratkaisu olisi ostaa Trumpan tilalle museorekisteröity matkapyörä - esim. 70-luvun katteeton Goldwing tai joku vanha BMW ja joku sopiva kurapyörä lisäksi. Buell olisi sitten työmatka-ajoon, mutkateille yms. Museomopo niille yhdelle - kahdelle kesän pidemmälle reissulle ja kurapyörä sorateille ja montuille.
Edit: Noin 400km lenkki pääosin mutkateitä tänään ja täytyy sanoa, ettei mun perse juuri tuon pidempää päivämatkaa Bululla kestä. Eikä jalat, lonkat tai selkä / hartiatkaan sen puoleen.
Kulutus n. 4,9l tolla reissulla / 100km. Alustan säädöt tuntuu osuneen erittäin hyvin kohdalleen ja pyörä on keveämmän tuntuinen viedä ja niiaa vähemmän jarrutuksissa. Oikein hyvä nyt itse asiassa. Mitään ongelmia ei ollut - hauskaa sen sijaan piisasi!
Edit: Jäi sanomatta, että kaasuun vastaaminen millä kierrosalueella tahansa on ehkä parasta toistaiseksi. Ilmeisesti vääntöä on paljon koko alueella? Ruiskuksi myös erinomaisen tunnokas kaasuvaste. Ainoa heikkous on jos yrittää esim. 50km/h alueella ajaa kolmosella niin kahvan asento on niin lähellä nollaa, että välillä syöttö katkeaa. Tuon tietysti välttää vaihtamalla pienemmälle. Kakkonen onkin hyvä 50km/h ja alle, kolmosella voikin sitten jo halutessaan ajaa vaikka mutkapätkän 60km/h alkaen ja päättyen laittomuuksiin. Nelosella sama jos haluaa hiukan hillitymmin kruisailla. Vitosta tarvitsee lähinnä 100km/h tai yli alueilla tai suoralla tiellä (hyi!) 80km/h alkaen.
XB9S on hyvin samankaltainen Yamaha TRX:n kanssa. TRX on ehkä jossain määrin sivistyneempi ja vaikka se kiertää reilusti enemmän on siinä kunnolla käytettävissä oleva kierrosalue ehkä kuitenkin suppeampi (4-8trpm, kun Bulussa 2-7trpm).