Buellin huoltaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Paolo

New member
Ajattelin tehdä tällaisen yleisen topikin Buellien huoltamisesta ja
korjaamisesta, nuo muut Bölli-topikit kun olivat lähinnä vertailua
muihin pyöriin sun muuta...

Asiaan; olisiko jollakulla jonkun XB:n huoltokirjaa digitaalisessa
muodossa? (XB9/12R/S) Mie en saa toimimaan nuita XB9 manuska
linkkejä joita tällä foorumilla löytyy tästä ketjusta...
Olisin erityisen mielissäni XB12R/S -05:n manuskasta!!!

Ja toisekseen; onko muilla Buelisteilla sulanut etummaisen sylinterin
edessä oleva "haitarimainen" kytkinvaijerin suoja? Minulla siihen suli
pari isoa reikää pakokäyrien suuntaan ja kävin vaihdattamassa uudet.
Pyörästä ei löytynyt mitään vikaa, mutta näyttäisi siltä että kohta sulaa
uudetkin palaset.. Perhana...

nixweiss.gif
 
Perhana kun menee vaikiaks, huollon jäljiltä kytkin on jäänyt "löysäksi",
eli kahva painuu pohjaan asti, ja vaihteet klonksuu vaihettaessa.
Tuon huoltomanuaalin kytkinsäätöohjeet vaikuttavat melkoisen kryptisiltä,
pitäisikö suosiolla palauttaa huoltoon vai mikä olisi yksinkertaisin tapa
kiristää kytkin...?

Voiko muuten tuosta kytkimen "löysyydestä" johtua semmoinen että
pyörä tuntuu aivan uskomattoman laiskalta.

Perkele kun vois vaan ajella...
mad.gif
 
Perhana kun menee vaikiaks, huollon jäljiltä kytkin on jäänyt "löysäksi",
eli kahva painuu pohjaan asti, ja vaihteet klonksuu vaihettaessa.
Tuon huoltomanuaalin kytkinsäätöohjeet vaikuttavat melkoisen kryptisiltä,
pitäisikö suosiolla palauttaa huoltoon vai mikä olisi yksinkertaisin tapa
kiristää kytkin...?

Voiko muuten tuosta kytkimen "löysyydestä" johtua semmoinen että
pyörä tuntuu aivan uskomattoman laiskalta.

Perkele kun vois vaan ajella...
mad.gif
Pistin sulle privaa.
 
Mnää olin sen verran laiska et hommasin ton 12R manuaalin.

Siittä sun kytkimen säätelystä, nostat perseen pukille ja avaat sen kytkinkopan suojalevyn, siitä keskitapista talttapääruuvarilla säädät "pitoalueen" kohdilleen, eli sitä hinkkaamalla pystyt vaikuttamaan mistä kohtaa kykä alkaa mistä kohtaa ja miten "jäykästi" kykä ottaa/vapauttaa. Suojakumin alla olevasta mutterista voit sitte kiristellä löysät pois.
mutta ei toi ny mitenkää vaikee homma ole, pikku säätelyä ja testailua pukissa.
 
Onkos tuo perseen nostaminen pakollista?
Tuleeko enskavedon öljyt ulos luukusta jos pyörä on vaakatasossa?

Nimim. "Pukiton"
 
Noo, eihän tuo pakollista ole... MUTTA selkeä hyöty. koska nääs voit hanskalla pyörittää vanteesta ja toisella kädellä käyttää kytkintä, ja luukku auki voit sitten säätää sitä keskiruuvia kykästä. Tällä iterointimenetelmällä pystyt aiiiika hyvin säätää kytkimen toiminta-alueen paikalleen. Ei, eikä tule enskapuolen öljyt ulos, koska sitä on vain vajaa litra siellä koko kopassa eniveis.
Niin, ja sellanen peruspukki kustansi MR powerista ihan kokonaiset 60 euroa
tounge.gif


Toki voit hifistellä, ja ostaa esm dukatin pukin ja sorvata/sorvauttaa alumiinista sellasen tapin joka menee siihen taka-akselin holkkiin
 
Setä veti uukkarin eteen sain hilattua vauhdin nollaan mutta ratikkakiskojen takia se loppupeleissä kellahti oikealle puolelle ja sieltä kaikki poikki/naarmuilla. Bulun eturengas jäi noin 15cm päähän ooppelin puskurista.

Vauhtia oli jotain 30kmh.

Lantio ja sormet kipeinä mitään ei murtunut.
 
Hyvä ettei sattunut.
Tuliko runkoon naarmua tai vääntymää? Mites motti?
Mitäs virkavalta meinasi?
 
Mulla on ne buellin omat syndit mutta se näytti siltä ettei pahasti ole ottanu tonttiin kiinni.

Tekniikkapuolesta en tiedä mitään en edes yrittäny polkea sitä käyntiin vaan annna huollon ihmetellä sitä, ilmeisesti tip-over sensor sammutti sen (kai noissa sellanen on) tai se muutenvaan stumppasi kun pötkötti ja takarengas otti maahan kiinni ja pykälä oli silmässä..

Virkavalta sanoi että homma oli selvästi autokuskin vika.
 
Voi paska, voipi olla että tämä kesä menee sulla sitten varaosia odotellessa...
confused_orig.gif

Mulla oli pärrä viimekesänä kaksi ja puoli kuukautta odottamassa palasia
ameriikan maalta.
 
Onneks ei menny pintapuolisesti mitään eksoottista paskaks. (Jalkatappia yms, luulis että noita olisi ees varastossa.)
 
Näemmä löytyy tarpeeksi osia että Bulu saadaan tien päälle nopeasti, muut eksoottisemmat kosmeettiset osat vaihdetaan myöhemmin.

Kerrankin näin päin.
smile_org.gif
 
Back
Ylös